Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Servicefinder, pålitliga?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-11, 12:43 #11
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Jag blev uppringde för kanske två år sedan av en säljare som var rätt trevlig i och för sig. Men jag har inget intresse av att betala för att få offerera. Jag hade gärna betalt en fast avgift eller provision per förmedlad affär - men de affärsmodellen är inte alls bra för leverantörerna.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 12:36 #12
Servicefinder Servicefinder är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
Nykomling

Standard ServiceFinder

Hej,
Jag heter Navid Ishan och jobbar som kundrelationsansvarig på ServiceFinder. Kul att se att det finns ett intresse för vår tjänst, och att det förs en diskution. Jag tänkte berätta lite om företaget och vår tjänst.

Vår tjänst går ut på att koppla ihop köpare och säljare av tjänster. Vi är marknadsledande i Sverige och har sammarbete med över 30 sajter, till exempel Blocket, Allabolag och SvD. Företaget ägs av Schibstedkoncernen och grundarna.

Lite fakta:

- Vi är idag över 30 anställda där flertalet jobbar med det administrativa, såsom kundtjänst, IT, marknad, mm
- Vi förmedlar tusentals kontakter varje månad
- Vi har drygt 9000 aktiva leverantörer anslutna
- Vi får in hundratals intresseanmälningar per månad från företag, men kan inte ansluta alla eftersom vi kvaklitetsäkrar företaget och kontrollerar att de har F-skatt, är momsregistrerade och har god ekonomi.
- Pott-paketet är vår populäraste avtalsform och fungerar precis som ett kontantkort till mobilen. Företag laddar på sin pott med önskat belopp och förbrukar potten i den takt de känner sig bekväma med. Det tillkommer inga andra kostnader utöver de avtalade.
- Ingen bindningstid eller uppsägningstid.

Då vi arbetar rikstäckande från kontoret i Stockholm använder vi oss av telefon för att nå ut till företagen. Vi ser alltid till att anpassa avtalen beroende på företagets behov och önskemål, vilket sker enklast direkt i samtalet över telefon. Men självklart kan vi skicka informationsmaterial och avtal via post om så önskas. Vi använder oss alltså inte av externt bolag, utan samtliga säljare jobbar hos oss. Vi vill under inga omständigheter ingå avtal med företag som känner sig osäker eller som inte förstått vår tjänst. Efter ingånget avtal skickas en orderbekräftelse via post. Där sammanfattas avtalet, och orderbekräftelsen kan även ses som ett kvitto på beställd tänst.

Om någon känt sig otillfreds med samtalet med vår personal eller avtalet så är ni välkommna att kontakta mig så ska jag göra allt jag kan för att hjälpa er.

Navid Ishan
Kundrelationsansvarig
[email protected]
08 – 653 00 00

Senast redigerad av Servicefinder den 2012-03-12 klockan 12:48
Servicefinder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-13, 23:45 #13
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Servicefinder Visa inlägg
Hej,
Jag heter Navid Ishan och jobbar som kundrelationsansvarig på ServiceFinder. Kul att se att det finns ett intresse för vår tjänst, och att det förs en diskution. Jag tänkte berätta lite om företaget och vår tjänst.

Vår tjänst går ut på att koppla ihop köpare och säljare av tjänster. Vi är marknadsledande i Sverige och har sammarbete med över 30 sajter, till exempel Blocket, Allabolag och SvD. Företaget ägs av Schibstedkoncernen och grundarna.

Lite fakta:

- Vi är idag över 30 anställda där flertalet jobbar med det administrativa, såsom kundtjänst, IT, marknad, mm
- Vi förmedlar tusentals kontakter varje månad
- Vi har drygt 9000 aktiva leverantörer anslutna
- Vi får in hundratals intresseanmälningar per månad från företag, men kan inte ansluta alla eftersom vi kvaklitetsäkrar företaget och kontrollerar att de har F-skatt, är momsregistrerade och har god ekonomi.
- Pott-paketet är vår populäraste avtalsform och fungerar precis som ett kontantkort till mobilen. Företag laddar på sin pott med önskat belopp och förbrukar potten i den takt de känner sig bekväma med. Det tillkommer inga andra kostnader utöver de avtalade.
- Ingen bindningstid eller uppsägningstid.

Då vi arbetar rikstäckande från kontoret i Stockholm använder vi oss av telefon för att nå ut till företagen. Vi ser alltid till att anpassa avtalen beroende på företagets behov och önskemål, vilket sker enklast direkt i samtalet över telefon. Men självklart kan vi skicka informationsmaterial och avtal via post om så önskas. Vi använder oss alltså inte av externt bolag, utan samtliga säljare jobbar hos oss. Vi vill under inga omständigheter ingå avtal med företag som känner sig osäker eller som inte förstått vår tjänst. Efter ingånget avtal skickas en orderbekräftelse via post. Där sammanfattas avtalet, och orderbekräftelsen kan även ses som ett kvitto på beställd tänst.

Om någon känt sig otillfreds med samtalet med vår personal eller avtalet så är ni välkommna att kontakta mig så ska jag göra allt jag kan för att hjälpa er.

Navid Ishan
Kundrelationsansvarig
[email protected]
08 – 653 00 00
Fast nu så stämmer inte det du säger överens både med min kollegas erfarenhet av er, samt några här i tråden på WN och ett antal företag som jag hade kontakt med när jag jobbade på ett liknande bolag inom er bransch. Mycket snack, lite verkstad, extremt aggresiv försäljning kan man väl säga om er tjänst :P

Du kanske borde ha lite bättre kontakt med säljchefen, ni sitter trots allt på samma kontor =)
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-14, 10:29 #14
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Nihilnovi Visa inlägg
Fast nu så stämmer inte det du säger överens både med min kollegas erfarenhet av er, samt några här i tråden på WN och ett antal företag som jag hade kontakt med när jag jobbade på ett liknande bolag inom er bransch. Mycket snack, lite verkstad, extremt aggresiv försäljning kan man väl säga om er tjänst :P

Du kanske borde ha lite bättre kontakt med säljchefen, ni sitter trots allt på samma kontor =)
Hej,

Det du skriver följer inte våra riktlinjer, och jag skulle uppskatta om ni kunde höra av dig till mig och berätta om era efrarenheter. Vi arbetar löpande med att utveckla och förbättra vår tjänst, och er feedback kan hjälpa oss med det. Vi är öppna för alla förslag och synpunkter.

Navid Ishan
08-653 00 00
[email protected]
Servicefinder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017