FAQ |
Kalender |
2015-05-26, 05:19 | #11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag gillar SEDO:s, Flippas och Freemarkets auktioner bäst. Även DNX.com är ok.
2015-05-26, 08:04 | #12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
|
|||
Svara med citat |
2015-05-26, 09:35 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Riskspridning är väl alltid det bästa och vill du göra mer än 1% om året kan du glömma riskfritt sparande.
https://toborrow.se/sv/ är ett alternativ som är rätt nytt? Låna till företag. Säkert om du väljer företag med god keditvärdighet... Dock lägre avkastning men betydligt bättre än bankerna.. |
||
Svara med citat |
2015-05-26, 10:07 | #14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
För du vill ju betala varje gång du tar ut pengar... Eller just det du vill inte men alla andra vill det.
|
||
Svara med citat |
2015-05-26, 10:43 | #15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag har kollat in ToBorrow.se ett tag nu och verkar intressant, någon som har egen erfarenhet av utlåning via dem? Förstår inte helt vad som händer om det blir tecknat till 500%, vem får då låna ut sina pengar? |
||
Svara med citat |
2015-05-26, 10:52 | #16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2015-05-26, 10:55 | #17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns en QA:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2015-05-26, 10:56 | #18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
När hela lånebeloppet har uppnåtts och auktionen fortsätter kan nya bud komma in. De tvingar då ut tidigare bud med högre ränta. Bara de som erbjuder lägst ränta får vara med och låna ut. Företaget som vill låna pengar behöver inte heller acceptera lånet vid auktionens slut om räntan inte är tillräckligt bra. |
|||
Svara med citat |
2015-05-26, 11:15 | #19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, då är jag med känns ju ganska självklart nu när ni säger det.
Så den ränta som anges för de olika bolagen, är bara en riktränta som man satt vid ansökan, eller har jag förstått det fel? Problemet med denna typ av sida utifrån ett investeringsperspektiv blir väl då i dagsläget, att det finns väldigt många fler som har kapital än vad det finns kreditvärdiga bolag som vill låna vilket driver ner räntan |
||
Svara med citat |
2015-05-26, 16:10 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
www.Tessin.se eller www.Toborrow.se är ju möjliga investeringar. Vet inte hur pass pålitliga tjänsterna är vad gäller avkastning men tycker du skall ringa och höra dig för iaf.
Återkom gärna med update sen när du hittat din offline-nisch! Lycka till! PS. ...och där såg jag att tråden hade en andra sida som redan tipsade om Toborrow. Hur som haver, hoppas du hittar vad du söker! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|