FAQ |
Kalender |
2015-04-18, 11:16 | #11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kan du dela med dig vad som skedde då Oniva köpte upp binero? Hur ändrades det d.v.s. |
||
Svara med citat |
2015-04-18, 12:45 | #12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har också hittat några sådana tidigare, men är orolig för att jag har betalat ganska mycket för mycket genom årens lopp. |
||
Svara med citat |
2015-04-18, 14:45 | #13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
De senaste 18 åren har jag haft mina sajter och domäner utspridda på cirka tio utländska (mestadels amerikanska) servrar: - Ibland när jag reggat domäner hos svenska aktörer har det tagit upp till 24 timmar innan domänen är reggad. Hos icke-svenska brukar det maximalt ta någon upp till några minuter innan WHOIS är ändrat. Den snabbaste och säkraste whois-tjänsten jag känner till är fö den hos Domaintools. - Jag har mig veterligen aldrig fått dubbla räkningar hos dessa utländska aktörer. ALDRIG. - Hos svenska aktörer har jag ofta gått fullkomligt vilse i kontrollpanelen och fått mejla support för att få hjälp att göra så enkla saker som att ändra i DNS, ändra ägaruppgifter, få ut en authkod osv. Detta har (vad jag minns) aldrig hänt hos de utländska aktörerna. I varje fall inte de senaste tio åren. Tvärtom har det räckt med ett par knapptryckningar för att fixa det. Och det är ju knappast en språkförbistring det handlar om - Nertiden är extremt låg hos de utländska aktörerna jag använt. Priserna är dessutom pressade på både domäner som hosting, så argumentet att man får det man betalar för blir lite missvisande i detta fall. - Borde inte Sverige ligga i framkant även beträffande hosting? På många sätt känns det som gamla svedala ligger 15 år bakom de världsledande företagen i Europa och USA. Ps. Det här avser inte Binero specifikt, utan flertalet av de större svenska aktörerna jag testat.
2015-04-18, 14:56 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
2015-04-18, 15:30 | #15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag var tämligen säker på att just du skulle svara först. Istället för att ens försöka dig på en konstruktiv respons försöker du som vanligt häckla budbäraren. Men, precis som du säger, varför harva med små lokala aktörer när man inte får motsvarande problem med de större??! När priset tom är billigare hos de sistnämnda. Mitt enda argument att använda svensk hosting är domänerna .SE och .NU. Fördelen att ligga på svensk server för sajter på svenska är en så liten parameter att den för mig är obetydig. Tro mig, jag har nog testat sedan 1998.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2015-04-18 klockan 15:34 |
|||
Svara med citat |
2015-04-18, 16:37 | #16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Captain Thailand - Tråkigt att du tycker det det finns många som försöker hålla bra stabilitet och prestanda.
Oftast är det negativa som kommer fram på forum som det här. Självklart är marknaden för inhemska webbhotell begränsad om man inte söker sig utomlands/ inriktar sig på utländska kunder. Vi har en hel del stora bolag där vi används som driftpartner, det tycker jag funkar bra, stabiliteten och prestanda som efterfrågas på dessa lösningar sprider sig ner ända till minsta webbhotellskonto. |
|||
Svara med citat |
2015-04-18, 16:59 | #17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du skrev precis samma sak i en annan tråd och då framgick det att du aldrig använt Hostgator som är just bland de största i branschen. Därför är det väl bättre att du skriver vilka det är du jämför istället? Nu verkar det bara som att du för en enmannakampanj emot all svensk hosting ungefär som Patrik mot allt som är svenskt eller statligt Det känns ganska oseriöst och oschysst mot de personer som ägnat mer än tio år åt hårt arbete med att bygga upp en hel bransch i landet.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2015-04-18 klockan 17:05 |
||
Svara med citat |
2015-04-18, 17:36 | #18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Tre aktörer som jag sällan hör någon klaga på är Inleed, Oderland och Glesys. Tyvärr har jag bara erfarenhet av den sistnämnda och bättre personlig service får man leta efter. Dock är det kanske inte optimalt för hosting av enbart domäner?! Jag har faktiskt inte kikat på länge. Med de största menar jag de största domänregistranterna. Jag är (eller har varit) kund hos Name, Enom, GoDaddy, Namecheap, Dynadot, Register, Network Solutions, Tucows, Pair, Domain Discover / Tierra och säkert några till som jag nu inte minns.
2015-04-18, 18:29 | #19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Jag hoppas dock att dom lyckas reda till de problem som finns. Men med den historian som Online Group har blir det ingen lätt match. Nu har jag inte varit aktiv på ett halvår snart så vet inte ifall saker har blivit bättre eller sämre. Men AA har slutat och det han behövs nog verkligen ifall dom ska kunna få ordning. Anders har ett brinnande engagemang som Online Group behöver. |
|||
Svara med citat |
2015-04-18, 19:43 | #20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu finns det som tur är relativt många fler webbhotell än de 3 du nämner men de flesta klagomål får faktiskt just citynetwork och Binero, åtminstone här på wn, även om det, som tur är också är, finns de som är nöjda med dessa 2 webbhotell också. Men jag håller med tartareandesire, man måste göra en ärlig jämförelse, det går inte att säga: CN, Binero och Crystone är jag inte nöjda med, alltså är hosting i Sverige dålig jämfört med USA. Det går inte bara att testa stora webbhotell i Sverige, eftersom Sverige är ett relativt litet land och har relativt många små nischade webbhotell.
Senast redigerad av Danielos den 2015-04-18 klockan 19:55 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|