FAQ |
Kalender |
2016-01-05, 12:18 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har du erfarenhet av PHP sedan tidigare lär du fortfarande känna igen dig.
Vill du fortsätta jobba med PHP så skulle jag rekommendera ett ramverk som heter Laravel, har vuxit snabbt och har en stor community. Dessutom enkelt att ta till sig nyheter via Jeffrey Ways sida Laracasts. Är du ute efter att bygga enbart REST så kan du använda den bantade versionen av ramverket som heter Laravel Lumen. PHP har fortfarande ett dåligt rykte trots det har shapeat upp sig rejält med tiden, dessutom kommer det främst bland folk som inte använt språket på flera år. Är du sugen på att byta ut PHP så håller jag med övriga om att Node är ett bra alternativ. På framsidan har Angular blivit stort de senaste åren (mycket tack vare Google är involverat), är dock personligen ganska övertygad om att Vue.js kommer ha mycket att säga till om där inom en snar framtid. Känns som det är betydligt enklare att lära sig då Angular i ärlighetens namn har en ganska hög tröskel att ta sig över initialt. |
|||
Svara med citat |
2016-01-14, 22:05 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, skönt att höra att PHP fortfarande är gångbart Lavarel ska jag kika på.
Men att behöva anpassa sidor efter telefoner, surfplattor och datorer (med olika bredd på skärmar) plus att varje kategori kan ha flera olika webbläsare känns som ett hästjobb. När det bara fanns Explorer och Netscape med olika versioner att ta hänsyn till dirigerade man ju besökaren med ett javascript. Misstänker att något liknande gäller nu med (eller CSS kanske). |
||
Svara med citat |
2016-01-15, 10:10 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2016-01-15, 11:58 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
2016-03-08, 09:40 | #15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2016-03-10, 07:27 | #16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Dart är definitivt värt att bekanta sig med, då målet var att ersätta Javascript. Det är bland andra Google som ligger bakom.
https://www.dartlang.org/' Hur som helst gick det sisådär med målet och nu kompilerar man Dart till Java. Senast redigerad av Seoseon den 2016-03-10 klockan 07:33 |
||
Svara med citat |
2016-03-10, 10:55 | #17 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Vidare tycker jag det känns som ett väldigt dåligt val att bekanta sig med om man inte redan hanterar viktigare språk väl. Darts framtid är ytterst osäker och det finns väl egentligen ingenting som pekar på att den skulle bli vidare ljus. Och det säger jag trots att jag skulle älska om client side javascript ersattes med Dart.
2016-03-11, 07:58 | #18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
“In order to do what’s best for our users and the web, and not just Google Chrome, we will focus our web efforts on compiling Dart to JavaScript,” Dart co-founders Lars Bak and Kasper Lund wrote today. “We have decided not to integrate the Dart VM into Chrome.” Men du har säkert rätt i att man kan skippa Dart. |
||
Svara med citat |
2016-03-11, 11:40 | #19 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
2016-03-11, 11:44 | #20 | ||
|
|||
Nykomling