Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Resesiter köpes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-08, 09:22 #11
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
har thailandsemester.net en påbörjad sida som jag inte hunni arbeta med.
pm vid intresse.
har också passande domän som kan följa med koh-samet.se

orkar inte besvära mig o flytta domäner o filer för några hundra so vill du bjuda så ett par tusen . PSD filerna finns kvar till designen
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-08, 11:50 #12
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Prismodellen är fabians. För att sälja en site man litar på skall man ha lika mycket i ränta från sina stålar på banken som man får av sidan. Lägg gärna till ditt uppskattade värde för domänen, den har du ju förvaltat väl åt nästa ägare.

Som ztream säger, det är säljarens marknad, och vi säljer inte
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-08, 13:45 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by ztream@Feb 6 2008, 22:40
Överpriser existerar inte i domänmarknaden. Det är säljarens marknad, inte tvärtom. Ingen vill avyttra domäner eller siter eftersom att prisutvecklingen är gravt stigande. Detta blir såklart ett problem då ingen vill köpa till spekulativa priser, vilket gör att jag precis motsade mig själv. Men ni förstår säkert min poäng. Om något år kanske marknaden stabiliserats.
Men oavsett så är det alltid rekommenderat att ange din budget.
Det finns många aktörer på WN som har sidor som gör en vinst på över 10.000 i månaden och de säljer antagingen inte för femsiffriga belopp.
Att utveckla sidan själv är såklart ett alternativ, men i princip aldrig när det gäller att skapa category killers. Få har så mycket tid eller tålamod som det kräver att slå ut och konkurrera med någon som varit etablerad i flera år och som redan nu drar in stora belopp.
När man anger en budget visar man även på högre seriositet och risken minskar att en potentiell säljare slösar bort sin tid, och din tid såklart.
Jag håller med dig men ville bara påpeka att man som köpare har alternativ som kan vara bättre att satsa på. Utveckling är ofta bra ändå. Flera sidor jag har utvecklat har vuxit snabbt och ikapp konkurrerande sajter just på grund av att det funnits stora brister och mycket som kunnats förbättras. Det är VÄLDIGT många som sitter på populära sajter som inte orkar / vill / har idéer till att utveckla det hela några steg till och det slår tillbaka hårt i slutändan.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017