FAQ |
Kalender |
2012-05-19, 00:20 | #11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det gamla Amigaspelet hette ju the Persian Gulf Inferno o ägde fett. Därför borde det stå så på kartan.
|
|||
Svara med citat |
2012-05-19, 07:53 | #12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
ztream,
Instämmer, om "Inferno" kommer med ;-)
2012-05-19, 11:20 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Enligt mig är det ganska stor skillnad mellan namnet "Persiska viken" som är en del av ett politiskt spel i mellanöstern och att visa hänsyn mot minoritetsgrupper genom att inte använda föråldrade ord eller begrepp som uppfattas som negativt laddade eller kränkande. |
||
Svara med citat |
2012-05-19, 12:15 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2012-05-19, 12:56 | #15 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
De deltar bara i det politiska spelet genom att antingen kalla det arabiska viken eller ta bort namnet. Skulle de välja persiska viken, såsom resten av världen är överens om, skulle de vara så neutrala som möjligt.
2012-05-19, 14:48 | #16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet är när ett sådant stort företag som Google gör något sådant, vilket gör att dom lär ut felaktiga saker till mer okunniga personer. Och nya generationen folk.
Sedan bidrar dom ju inte till något mindre skapade av konflikter. Sedan kan man tycka vad man vill, men det blir fel om man skulle hävda att exempelvis Gud finns som faktiskt fakta matrial. Tänk vilket liv det hade blivit om Google tog bort Norge som land och skrev det som Sverige, även om nu Norge i sig inte hade startat ett krig för det eller börjat döda folk för det. Men hade ändå blivit jävla liv. Senast redigerad av patrikweb den 2012-05-19 klockan 14:50 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|