Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Frågor ang. drivandet av katalogliknande tjänst

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-09, 17:32 #11
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
Om ni säger det så;

Att på ett användarvänligt sätt sprida information om företag samt motta konstruktiv kritik från deras kunder.

Ang. affärsplan så har vi en, enligt våra mått mätt, tillräckligt utförlig sådan. Det vi söker här är främst nya idéer och tips på specifika funktioner man kan lägga till, eventuella partners man kan försöka få till ett samarbete med, osv. Inte om vi genom denna affärsidé och tjänst kommer kunna bli ett nytt "världsföretag". Vi har redan konstaterat svårigheterna med att exploatera sidan i dess nuvarande utformning och därför söker vi konkreta tips inför dess eventuella framtid.
J.Olofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-09, 18:30 #12
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Finn företag är förvillande likt hitta.se eller kommun.se såm syftar till att leta efter företag när man vet vad man letar efter.

Om du i stället fokuserar på att rikta din service till kunderna genom att fokusera på deras behov inte på lösningar.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-09, 18:50 #13
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Nov 9 2008, 18:30
Finn företag är förvillande likt hitta.se eller kommun.se såm syftar till att leta efter företag när man vet vad man letar efter.
Om du i stället fokuserar på att rikta din service till kunderna genom att fokusera på deras behov inte på lösningar.
Jajemen Conny och Facebook är förvillande likt myspace. Men tack för att du delger oss din åsikt! Om någon annan har något Konkret tips på en funktion, någon variant på sidans inriktning eller någon samarbetspartner man kan kontakta, hojta gärna till! Tycker ni hela upplägget är helt värdelöst och oanvändbart år 2008, säg gärna det också, då vi själva ganska uppenbart har haft betänkligheter gällande vår portföljs "fula ankunge". Kom dock helst inte med några svar innan ni besökt och surfat runt på sidan, och skapat er en uppfattning om vad den faktiskt erbjuder.
J.Olofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-09, 19:25 #14
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Originally posted by J.Olofsson@Nov 9 2008, 17:32
Om ni säger det så;
Att på ett användarvänligt sätt sprida information om företag samt motta konstruktiv kritik från deras kunder.
----

Det är väl bara att göra saker i rätt ordning. Taförst fram affärside, affärsplan, vara klar över hur användarnas liv ska bli bättre av att just er sida finns, varför folk ska betala er för olika saker.

Sen kan man börja fundera över hur det ska göras i praktiken, och hur sidan ska se ut.
Inte att slänga ut en sida utan innehåll (det var tydligen för dyrt att köpa ) och sen förundras över att ingen vill använda den.

Du ska få ett konkret tips: Ta en funderare på att köpa det där företagsregistret. Annars är det liksom ingen poäng alls. Jag menar inte att er affärside är dålig, den är bara hemskt ofokuserad och ofärdig, men det man inte har i huvudet får man ha i plånboken, eftersom ni inte har så klar och utarbetad affärside får ni betala mer än den som har en bättre ide.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-09, 19:54 #15
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
Citat:
Ursprungligen postat av J.Olofsson
Om ni säger det så;
Att på ett användarvänligt sätt sprida information om företag samt motta konstruktiv kritik från deras kunder.
----
Det är väl bara att göra saker i rätt ordning. Taförst fram affärside, affärsplan, vara klar över hur användarnas liv ska bli bättre av att just er sida finns, varför folk ska betala er för olika saker.
Sen kan man börja fundera över hur det ska göras i praktiken, och hur sidan ska se ut.
Inte att slänga ut en sida utan innehåll (det var tydligen för dyrt att köpa ) och sen förundras över att ingen vill använda den.
Du ska få ett konkret tips: Ta en funderare på att köpa det där företagsregistret. Annars är det liksom ingen poäng alls. Jag menar inte att er affärside är dålig, den är bara hemskt ofokuserad och ofärdig, men det man inte har i huvudet får man ha i plånboken, eftersom ni inte har så klar och utarbetad affärside får ni betala mer än den som har en bättre ide.
Jag förundras absolut inte, har istället tydligt konstaterat att idén kanske inte är den mest unika och enklaste att exploatera. Men alla har vi väl någon gång köpt eller skapat något som vi kanske, i efterhand, ångrar? Jag har kommit fram till precis samma sak som Ni, men det hade jag redan klarat av själv. Jag gillar läget, och undrar om någon har något smart att komma med, eller om det kanske är ett lost cause. Ett företagsregister är som sagt inte en aktuell lösning. För att göra din långa version kort, så anser du att det är ett lost cause. Tack för ditt svar! Conny och Anders har sagt sitt - någon annan som har ett förslag?
J.Olofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-09, 20:30 #16
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
My bad! Conny och Magnus*
J.Olofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-09, 21:58 #17
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Till att börja med känns det ju lite osäkert att registerera sig på en sida som skriker ut "Just nu gratis".

Sen måste ju största problemet vara att tjänsten (idag) är fullständigt oanvändbar. Jag som bor i Skåne försökte använda tjänsten, men det finns inte ett enda registrerat företag. Varför ska jag använda sidan, om det inte finns något innehåll?

Jag undrar nog mest vad det är ni hade tänkt er tillföra mig som besökare. Att konkurrera rakt av med hitta känns ju inte så realistiskt, så jag förutsätter att ni tänker erbjuda något annorlunda.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-09, 22:49 #18
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Nov 9 2008, 21:58
Till att börja med känns det ju lite osäkert att registerera sig på en sida som skriker ut Just nu gratis.
Sen måste ju största problemet vara att tjänsten (idag) är fullständigt oanvändbar. Jag som bor i Skåne försökte använda tjänsten, men det finns inte ett enda registrerat företag. Varför ska jag använda sidan, om det inte finns något innehåll?
Jag undrar nog mest vad det är ni hade tänkt er tillföra mig som besökare. Att konkurrera rakt av med hitta känns ju inte så realistiskt, så jag förutsätter att ni tänker erbjuda något annorlunda.
Som jag tidigare skrivit så har vi börjat smått med att etablera oss i Örebro län, och det är i stort sett bara där det i dagsläget finns publicerade företag. Just nu är tjänsten fullständigt oanvändbar för användare, helt korrekt. Hela projektet är sen en tid tillbaka lagt på is. Att konkurrera med hitta.se är, som en stor del av tråden hittills redogjort för, inte så enkelt, eller smart, det är vi medvetna om. Det vi har som är helt unik är kanske bara designen och upplägget, sen om det är bättre eller sämre än andra tjänster får var och en bedöma. Det vi eftersöker i denna tråd, och som var skälet till att vi startade den, är tips och råd på funktioner som kan göra tjänsten mer attraktiv eller vägar att ta för att kunna göra något med denna tjänst vi nu råkar äga. Det är inga enkla frågor att ge svar på, men det som inte verkar vara så svårt är att peka på alla problem. Det har till och med vi själva lyckats med.
J.Olofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-09, 23:03 #19
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Vad hade du väntat dig? Du vet själv att din sida inte fungerar, jag och flera med mej inser samma sak, och skriver det. Ändå är du inte nöjd över att vi tagit oss tid och bedömt din sida, utan klagar på att vi inte är konstruktiva i vår kritik. Godmiddag!
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-09, 23:12 #20
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
J.Olofsson J.Olofsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 38
Att sidan för närvarande inte fungerar ur ett användarperspektiv har jag aldrig undrat över. Läs vad jag hittills skrivit så bör du förstå vad jag söker. Att ni tagit er tid och bedömt den är jag tacksam för, men jag bad inte om att få problemen med sidan uppräknade utan har vid upprepade tillfällen sagt att problemen är jag väl medveten om. Jag söker lösningar! Jag har inga problem med att tolka tystnaden som att läsarna av tråden inte har några lösningar eller tips att komma med, som kan hjälpa oss att utveckla sidan.
J.Olofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017