FAQ |
Kalender |
2004-04-23, 22:41 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag vet så ska det inte vara olagligt att göra reklam för utländska spelbolag eller liknande. Dock kan jag tämka mig att det för 35 veckor sedan var olagligt att göra detta. Jag är dock inte säker på min sak, men finns det inte en hel del sidor som har banners för expekt och även aftonbladet har väll reklam för dsom i tidningen, eller har jag sett fel?
Mvh Edvard |
||
Svara med citat |
2004-04-23, 23:33 | #12 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
Det råder ju fortfarande spelmonopol i Sverige (så vitt jag vet?) och då borde det väl vara olagligt... |
||
Svara med citat |
2004-04-24, 18:36 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Apropå länkar. Kan någon förklara för mig varför man inte får länka så mycket i WN? Det är ju skit jobbigt att sitta och klippa och klistra in urler som inte är länkbara.
|
||
Svara med citat |
2004-04-24, 18:50 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2004-08-27, 14:10 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som vet mer om att annonsera för utlänska spelbolag på svenska sidor?
Är det verkligen lagligt? |
||
Svara med citat |
2004-08-27, 14:41 | #16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror det finns någon skillnad informera om andra spelbolag och göra reklam ;D
Sen tror jag en del siter som aftonbladet.se visar sina banners från någon sida från utlandet och inte bryter på reglerna ? Det ska väl iaf vara olagligt att göra reklam för utländska spelbolag för svenskar. |
||
Svara med citat |
2004-08-27, 15:20 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den tvisten är väl inte avgjord än....
Är väl bara vänta o se, o låt andra driva ev tvister om rätt att ha annonser eller inte, kan ju bli ganska dyrt om man tappar målet... |
||
Svara med citat |
2004-08-27, 15:23 | #18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Läste i senaste internetworld då hade domstolarna dömt så iaf.
|
||
Svara med citat |
2004-08-27, 19:37 | #19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Var de Europadomstolen ? Har för mig att de gick upp där om de nu inte bara va för tolkning årt Svensk domstol....
|
||
Svara med citat |
2004-08-28, 01:51 | #20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alltså.. expekt och dom.. är dom verkligen utländska?
Du kan ha lotterispel i sverige bara dom inte sänds från sverige... TV3 t.ex har sin studio i sverige (ni vet dom där ord-lekarna på TV) - dom sänder till England som i sin tur skickar det direkt tillbaka till Sverige igen.. Så rent juridiskt sänds det från England där sådan lag inte finns. Baserat på den principen borde man alltså kunna ha en websida på en server i t.ex England, länka till den.. och ha firman i sverige - eftersom lagen gäller just utländska spelbolag det finns kryphål runt alla lagar.. Lotteriinspektionen medger att TV3 t.ex gör just så som jag skrev ovan. Jag har också pratat med deras jurister om dom här frågorna.. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|