FAQ |
Kalender |
2005-10-22, 16:01 | #11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ni tycker att man per automatik är lurad om man betalar 99k för en tjänst? Ni kanske ska fundera på om det inte är så att det är den som betalar typ 1500kr för "seo" som blir lurad!
|
|||
Svara med citat |
2005-10-22, 16:23 | #12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Att köra med lögner är att luras och vara oseriös. Sen spelar det ingen roll om det är en annons eller telefonsäljare. Tex dom domänsäljarna som säger att andra vill registera ditt domännamn men du får chansen först är otroligt oseriös och då spelar det ingen roll om det är för 300:- eller 3000:-. Lögner är oseröst.
Om jag, Jajja eller någon annan vill sälja en tjänst och vi levererar vad vi lovar så spelar det ingen roll om det kostar 999:- eller 99 990:-. Jag tycker som Robert, ett billigt pris kan i vissa fall vara oseriöst. Tex prisdumping ogillar jag eftersom det skadar dom flesta brancherna. |
||
Svara med citat |
2005-10-22, 16:35 | #13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Speciellt från ett så pass stort bolag som Jajja som vuxit kraftigt. Rent logiskt så tror jag fler skulle tjäna på att köpa trafik från adwords för den summan de har tänkt att lägga ut på SEO. Men då snackar vi medelsajten, generellt.. |
||
Svara med citat |
2005-10-22, 16:52 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mina åsikter:
Jag vet med erfarenhet att Jajja inte levererar det de ska (i största delen av fallen). Om man beräknar 200'000 besökare för 100k (exempel) så levereras det nästan aldrig. Sen ringde det mig en snubbe från just jajja här om dagen och ville sälja sina tjänster. 9k/år skulle han ha för att lägga upp företagets sida högts upp på 10 ord. Jag frågade vilka ord och gjorde sen en liten egen anpassning av sidan plus köpte lite annat som hjälper till. Visst vet jag hur man gör eftersom jag har jobbat en del med detta men det tog inte mer än 10dagar plus 250kr/mån i annonsering på olika sidor för att komma på 4-6 plsering på alla sökord jag hade skrivit upp på min lilla lista. Sensmoral: Det är inte svårt att komma högst upp om man är seriös. Google fattar det på något sätt. Alla som vill lyckas att komma högst upp, kan göra det med lite jobb. Inte så svårt. :P |
||
Svara med citat |
2005-10-22, 16:55 | #15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men, välkommen till klubben det är fler på WN som inte varit nöjd med Jajja. Återigen, vad är skillnaden på domänskojarna som säljer dyra domäner mot Jajja? Jag ser bara likheter, de har ju en gemensam nämnare som viker ut sig, prisskojare (överdrivet höga priser). |
||
Svara med citat |
2005-10-22, 17:11 | #16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kan inget om Jajja och om dom levererar vad dom ska. Dock är jag av den åsikten att ett företag får sätta vilket pris dom vill på sina tjänster även om jag i visa fall tycker det är för högt och ibland för lågt. |
||
Svara med citat |
2005-10-22, 17:18 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Självklart har du rätt i det men jag sa bara vad jag vet och tycker om Jajja :P. Självklart tackar jag ja till det fina erbjudandet |
||
Svara med citat |
2005-10-22, 17:20 | #18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Va, gör du.
Googla på "prisskojare" |
||
Svara med citat |
2005-10-22, 17:36 | #19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-10-22, 23:56 | #20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om vi håller oss till frågan så är det fortfarande inte samma sak. Domänskojare köper någonting som du egentligen har rätt till och tar sedan ut ett överpris. Du kan inte välja att köpa samma domän av någon annan för att priset inte passar dig. Domänskojare sätter dig som kund i en sitts där du inte har något val.
Det enda som är gemensamt är överpriset (om nu Jajja tar överpris) och att de ringer runt. Men du har som kund en möjlighet att välja ett bättre/billgare allternativ. Det är fel att placera Jajja och Domänskojare i samma liga. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|