FAQ |
Kalender |
2007-03-14, 19:08 | #11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-03-14, 19:22 | #12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kan rekommendera Patrikweb (www.patrikweb.net) och deras VPS tjänst, fungerar kanon och dessutom inga cp-priser när det gäller t ex få mera ip-nummer, uppdatering av PTR records (om du inte kör egen NS) osv.
|
||
Svara med citat |
2007-03-14, 23:27 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det något företag som erbjuder Windows Server genom VPS eller är det enbart Linux som gäller?
|
||
Svara med citat |
2007-03-14, 23:54 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så klart Windows går erbjuda och många andra med som gör det, men du får ju tänka på om du ska ha windows så tillkommer licens kostnad samt du behöver VPS med mer ram i.
|
||
Svara med citat |
2007-03-15, 20:45 | #15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-03-15, 21:17 | #16 | |||
|
||||
|
Citat:
Windows fungerar inte sämre än kunskapsnivån på den så kallade administratören, drar mer minne, sure, om du ska göra mer avancerade saker ja. Ska man köra windows anpassar man systemet efter det, är det så att man inte kör windows för att mer minne kostar 55kr per månad så ska man nog inte ha en server överhuvudtaget. If you don´t have a clue, blame on Microsoft |
|||
Svara med citat |
2007-03-16, 04:47 | #17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Svara med citat |
2007-03-16, 09:29 | #18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kan inte förstå hur du fått uppfattningen att vi "normalt sett" inte svarar på mail, det var mycket tråkigt att höra. Visst kan ett maila hamna mellan stolarna även hos oss, men att det skulle vara mer regel än undantag kan jag inte riktigt se. Om du har några exempel PM:a mig gärna dem direkt så ska jag undersöka vad som hänt. |
|||
Svara med citat |
2007-04-01, 11:36 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag såg reklamen på högersidan här på WN och beställde en VPS från ipeer. Jag har nog tagit ett ganska stort kliv över min kunskapsnivå..... Hur skapar man ett POP3-konto, och kopplar en domän till det kontot. Jag var ute och skapa ett FTP-konto med putty, men hur får jag domänen att peka dit?
Mvh Christian |
||
Svara med citat |
2007-04-01, 15:31 | #20 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |