FAQ |
Kalender |
2014-11-20, 19:33 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-11-20, 20:07 | #12 | |||
|
||||
Medlem
|
Körde webbutiker hos CN's delade miljö. Var väldigt segt.
Nu kör jag följande: VPS Digitalocean Serverpilot koppling ngx_pagespeed modul aktiverad Trafik via cloudflare wp super cache Blev som natt och dag mellan CN´s delade miljö och nuvarande config. |
|||
Svara med citat |
2014-11-20, 20:29 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2014-11-20, 20:31 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan instämma med alla som säger VPS+Serverpilot, spöar skiten ur vilket webbhotell som helst (ofta för samma summa ibland till och med billigare)
Lidback85s uppsättning fungerar hur bra som helst, kör den på en hel del sajter. |
|||
Svara med citat |
2014-11-21, 01:32 | #15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en webbshop (WP + WooCommerce) hos City Network. Laddningstiderna på dagtid är strax över 4s trots att jag optimerat sidan ganska bra. Återstår bara att minifiera alla css/js till färre antal filer.
Däremot så behövdes det bara cirka 0.5s för att ladda sidan hos Oderland på ett företagskonto. Jag har dessutom nyligen flyttat http://alexfitness.se/ från en VPS (LEMP) till Oderlands Premium+ och webbsidan är fortfarande ruskigt snabb, både för anonyma besökare tackvare W3 Total Cache + memcached men även för administratörer i adminpanelen. Märktes ingen större skillnad mellan VPS och Oderland Premium+. Vad jag försöker säga är: Ge Oderland ett försök om du inte vill ge dig på att konfigurera VPS och backup själv. |
||
Svara med citat |
2014-11-21, 07:45 | #16 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
Har du kört Digitalocean under en längre tid? Hur är upptiden? Citat:
|
||||
Svara med citat |
2014-11-21, 16:47 | #17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har inte haft downtime alls. Gällande läskig att bli hackad, är det lika "läskigt" oavsett vart man har sin hosting. Har kört digitalocean i nästan ett års tid. |
|||
Svara med citat |
2014-11-21, 17:44 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2014-11-21, 22:08 | #19 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
Svara med citat |
2014-11-24, 17:59 | #20 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur kan ni lita på något som serverpilot ska skydda och säkra upp er server?
Skrattretande ju. Jag skulle aldrig driva något på en server någon annan varit inne och kladdat på. Hur lite säkerhetstänk har folk här egentligen? Visst, hostar man en wordpressblogg med 10besökare per dag eller spamreklam kanske det fungerar men att lägga ett eller flera företag på ett sånt ställe är ju bara ett skämt. Senast redigerad av gotserved den 2014-11-24 klockan 18:03 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|