Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

City Network sämre än sämst?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-07-28, 10:14 #11
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Lalamums Visa inlägg
Du är inte ensam, City network har krånglat i över ett år.. Enda anledningen att jag är kvar är pga att jag redan hade betalat för webbhotell..

Som tur är så är det inte problem allt för ofta.. Deras support är under all kritik. Vissa gånger har det tagit 2 veckor att få svar på mail, trots att det stått "hög" prioritet. När man ringer till dem så svarar dem inte, eller så får man vänta i telefonkö.

Deras livechatt är nästan aldrig online, och när man väl kommer fram till deras kundtjänst, så kan dem inte svara på dina frågor iallafall. Det enda dom svarar är att de ska skicka vidare ärendet till en mer kunnig kollega eller tekniker.

Bedrövligt är vad City Network är.. Kan inte rekommendera det till någon. Har ni tänkt registrera webbhotell på City network så tänk om..

Blir det problem så kan man inte förvänta sig någon hjälp.
Tråkigt att höra Lalamums. Några korta kommentarer. Yes - från och till har vi haft köer i mailen och det har tagit för lång tid. Vi har inte hållt våra mål där och något som vi jobbar med. Vi har anställt fler personer och jag har sett det gå åt rätt håll.

Telefon och chattider håller vi och tiden som man väntar där är oftast kort. Skall ta upp det att du känner at du skickas vidare för ofta. Det finns självklart frågor som second eller third-line ska ta - det är tanken. Men det skall inte vara varje gång. Räkna dock med att detta kan ske om det är djupare tekniska frågor du ställer.

Tack för feedbacken. Skall föra vidare och se till att det hjälper oss bli bättre. Lycka till med dina tjänster.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-28, 10:48 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Lalamums Visa inlägg
Som tur är så är det inte problem allt för ofta.. Deras support är under all kritik. Vissa gånger har det tagit 2 veckor att få svar på mail, trots att det stått "hög" prioritet. När man ringer till dem så svarar dem inte, eller så får man vänta i telefonkö.
Låter man kunderna välja prioritet själv så är jag övertygad om att de flesta väljer "Hög" så det fyller ingen större funktion även om de flesta supportsystem har detta tämligen meningslösa val. Vi har inaktiverat det hos oss just för att det inte gör någon nytta, snarare tvärtom.
Oläst 2015-07-28, 13:00 #13
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Johan: Supportens svarstider är tyvärr inget nytt. Jag skickade för ett tag sedan en fråga angående e-postkontot. Fick svar 2 veckor efter av E**a tror jag hon hette, klipp och klistra svar. Skickade igen, fick vänta några dagar sedan kom ett svar från samma person som i stort sett gav mig liknande svar. Gav nästan upp, hade dte inte varit för att svågern kör ni företagssida hos er hade jag bytat. Skickade igen och fick svar från någon jag inte minns namnet på, säkert hette han Johan. Iaf, han förklarade och fixade det på 2 röda sekunder en kväll. Jag ska se om jag hittar mejlen, eller om du själv kan plocka fram det. Personen i frågan som hjälpte mig snabbt och smidigt borde sitta som personalansvarig.

Jag använder er fortfarande, gillar CN skarpt, mycket pga av er dynamic dns som uppdateras automatiskt med ddclient. Men er support är verkligen under kritik och jag hoppas verkligen att ni lägger lite extra kr på att utbilda personalen. Ge personen i fråga som hjälpte mig några extra kr och låt han hjälpa sina arbetskamrater.

Allt gott...
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-29, 16:50 #14
City Network City Network är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2010
Nykomling

MusikMixen: Tack för din feedback och väldigt roligt att du gillar våra tjänster.
Jag kan bara hålla med dig och beklaga att våra svarstider på e-postärenden har varit längre än vi önskat. Vi jobbar kontinuerligt med förbättringar som redan nu resulterat i kortare svarstider överlag.
City Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-03, 16:51 #15
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Har man .se domäner hos CN vill jag tipsa om att vi har/hade domäner som inte förnyades och expirade trots att alla räkningar var betalda. Kan varit en semester grej. Värt att kolla sina domäner manuellt just nu verkar det som.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-04, 12:08 #16
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
Ingos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg

Telefon och chattider håller vi och tiden som man väntar där är oftast kort.
Stämmer verkligen detta, inte enligt det svar jag från en av dina medarbetare när jag blev fundersam varför man ej hade öppet på telefon via ordinarie öppettider samt utan att meddela detta:

"Vi har semestertider vilket ibland innebär att vi behöver stänga tidigare vissa kvällar."
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-04, 12:14 #17
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Har man .se domäner hos CN vill jag tipsa om att vi har/hade domäner som inte förnyades och expirade trots att alla räkningar var betalda. Kan varit en semester grej. Värt att kolla sina domäner manuellt just nu verkar det som.
Det där med domänhantering har jag pratat otroligt mycket med City Network då det helt enkelt fungerar riktigt dåligt och tror också Johan kommer ihåg de telefonsamtal vi hade kring detta och han skulle ta det vidare till sin leverantör, detta var för mer än ett år sedan.

Pratade nu senast igår med support chefen som skulle ta en ny kontakt med leverantören på onsdag om dessa problem, så vi får helt enkelt vänta och se vad som händer i frågan.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-04, 14:28 #18
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
Det där med domänhantering har jag pratat otroligt mycket med City Network då det helt enkelt fungerar riktigt dåligt och tror också Johan kommer ihåg de telefonsamtal vi hade kring detta och han skulle ta det vidare till sin leverantör, detta var för mer än ett år sedan.

Pratade nu senast igår med support chefen som skulle ta en ny kontakt med leverantören på onsdag om dessa problem, så vi får helt enkelt vänta och se vad som händer i frågan.
Hej Ingo, som du redan vet så har vi en pågående dialog gällande ditt ärende och vi återkommer så snabbt vi kan. Vi stängde 4 kvällar i juli månad och det informerade vi i vår telefonväxel och på vår hemsida under support.
City Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-04, 14:35 #19
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Ang. leverantören (Atomia) är det ju mycket som det inte händer något med.
Jag har i över 3 års tid påtalat en bugg med fakturor gentemot ÅF och blivit lovad att det är lyft med prio gentemot Atomia men inget händer.

Får massa fakturor på kunder med fel pris samt att det inte märks ut vilket slutkonto fakturan gäller vilket resulterar i att man måste sätta sig i telefonkö till CN och be dem ta fram vilken kund fakturan avser samt korrigera till korrekt summa *suck*
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-04, 14:39 #20
Supermoderator

Supermoderator

Naturligtvis bör alla betalade domönnamn förnyas men CN är knappast vare sig försts eller sista webbhotell som missar att förnya oavsett orsak. Det rekommenderas varmt att man alltid kör egen automatisk kontroll av viktiga namn.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017