FAQ |
Kalender |
2015-07-28, 10:14 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Telefon och chattider håller vi och tiden som man väntar där är oftast kort. Skall ta upp det att du känner at du skickas vidare för ofta. Det finns självklart frågor som second eller third-line ska ta - det är tanken. Men det skall inte vara varje gång. Räkna dock med att detta kan ske om det är djupare tekniska frågor du ställer. Tack för feedbacken. Skall föra vidare och se till att det hjälper oss bli bättre. Lycka till med dina tjänster. |
||
Svara med citat |
2015-07-28, 10:48 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Låter man kunderna välja prioritet själv så är jag övertygad om att de flesta väljer "Hög" så det fyller ingen större funktion även om de flesta supportsystem har detta tämligen meningslösa val. Vi har inaktiverat det hos oss just för att det inte gör någon nytta, snarare tvärtom.
2015-07-28, 13:00 | #13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Johan: Supportens svarstider är tyvärr inget nytt. Jag skickade för ett tag sedan en fråga angående e-postkontot. Fick svar 2 veckor efter av E**a tror jag hon hette, klipp och klistra svar. Skickade igen, fick vänta några dagar sedan kom ett svar från samma person som i stort sett gav mig liknande svar. Gav nästan upp, hade dte inte varit för att svågern kör ni företagssida hos er hade jag bytat. Skickade igen och fick svar från någon jag inte minns namnet på, säkert hette han Johan. Iaf, han förklarade och fixade det på 2 röda sekunder en kväll. Jag ska se om jag hittar mejlen, eller om du själv kan plocka fram det. Personen i frågan som hjälpte mig snabbt och smidigt borde sitta som personalansvarig.
Jag använder er fortfarande, gillar CN skarpt, mycket pga av er dynamic dns som uppdateras automatiskt med ddclient. Men er support är verkligen under kritik och jag hoppas verkligen att ni lägger lite extra kr på att utbilda personalen. Ge personen i fråga som hjälpte mig några extra kr och låt han hjälpa sina arbetskamrater. Allt gott... |
||
Svara med citat |
2015-07-29, 16:50 | #14 | ||
|
|||
Nykomling
|
MusikMixen: Tack för din feedback och väldigt roligt att du gillar våra tjänster.
Jag kan bara hålla med dig och beklaga att våra svarstider på e-postärenden har varit längre än vi önskat. Vi jobbar kontinuerligt med förbättringar som redan nu resulterat i kortare svarstider överlag. |
||
Svara med citat |
2015-08-03, 16:51 | #15 | |||
|
||||
Administratör
|
Har man .se domäner hos CN vill jag tipsa om att vi har/hade domäner som inte förnyades och expirade trots att alla räkningar var betalda. Kan varit en semester grej. Värt att kolla sina domäner manuellt just nu verkar det som.
2015-08-04, 12:08 | #16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
"Vi har semestertider vilket ibland innebär att vi behöver stänga tidigare vissa kvällar." |
|||
Svara med citat |
2015-08-04, 12:14 | #17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Pratade nu senast igår med support chefen som skulle ta en ny kontakt med leverantören på onsdag om dessa problem, så vi får helt enkelt vänta och se vad som händer i frågan. |
|||
Svara med citat |
2015-08-04, 14:28 | #18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2015-08-04, 14:35 | #19 | |||
|
||||
Medlem
|
Ang. leverantören (Atomia) är det ju mycket som det inte händer något med.
Jag har i över 3 års tid påtalat en bugg med fakturor gentemot ÅF och blivit lovad att det är lyft med prio gentemot Atomia men inget händer. Får massa fakturor på kunder med fel pris samt att det inte märks ut vilket slutkonto fakturan gäller vilket resulterar i att man måste sätta sig i telefonkö till CN och be dem ta fram vilken kund fakturan avser samt korrigera till korrekt summa *suck* |
|||
Svara med citat |
2015-08-04, 14:39 | #20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Naturligtvis bör alla betalade domönnamn förnyas men CN är knappast vare sig försts eller sista webbhotell som missar att förnya oavsett orsak. Det rekommenderas varmt att man alltid kör egen automatisk kontroll av viktiga namn.
Svara |
|
|