FAQ |
Kalender |
2012-11-04, 14:51 | #11 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Om du ska bestrida boten så säg att din bil gick sönder och att du inte kunde flytta den direkt. Enligt en kompis till mig så har hans farsa gjort så på varje å-bot han fått och då har han med hjälp av ett intyg från en verkstad klara sig från varje p-bot. Vågar däremot inte säga om de kommer fungera, men de är ju värt ett försök. Kanske inte de mest moraliska men om du vill slippa betala boten så är de här ett alternativ för dig. Återkom gärna hur de gick för dig. |
|||
Svara med citat |
2012-11-04, 14:57 | #12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-11-04, 15:03 | #13 | |||
|
||||
Medlem
|
Om din bil går sönder, och du är själv, orkar du putta den själv då? De försökte jag göra och då hoppade min axel ur led. Där stod min bil, mitt i vägen. Visst, ringde en kompis som flyttade bilen en halv timme senare men ändå.
Jag tror själv de är fullt möjligt att dem river p-boten, tänker själv testa nästa gång jag får en. |
|||
Svara med citat |
2012-11-04, 15:04 | #14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-11-04, 15:07 | #15 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-11-04, 15:12 | #16 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är rätt allvarligt att parkera fel utanför akuten. Hela grejen är väl att där ska vara så bilfritt som möjligt så att man kan komma fram i kris, och sedan köra bort bilen så fort det bara går. Skulle säga att du är rätt chanslös om bilen stod felparkerad i 5 timmar och det inte var du själv som var i nöd.
Satsa energi på att driva frågan om fler parkeringsplatser kring sjukhuset istället. Skönt att höra att allt slutade väl med din sambo. Allergier är lurigt. |
|||
Svara med citat |
2012-11-04, 15:30 | #17 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-11-04, 16:10 | #18 | ||
|
|||
|
Var det verkligen polisen som skrev ut din lapp och inte ett vanligt vaktbolag?
* Var det polisen är du tämligen chanslös. * Var det ett vaktbolag så har du betydligt större möjligheter att överklaga. Detta är i alla fall min erfarenhet efter att ha lyckats överklaga flera kontrollavgifter från vaktbolag. Mina har aldrig gått till domstol utan ett telefonsamtal till parkeringsbolaget har räckt. |
||
Svara med citat |
2012-11-04, 16:39 | #19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-11-04, 16:40 | #20 | ||