FAQ |
Kalender |
2008-08-30, 22:33 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För att belysa frågan, så måste man se detta som en inställning, funktion i IE8 och inget annat. Det är inget som är förinställt. Ser det bara posistivt att man arbetar framåt och tar fram nya funktioner i sina produkter. Måste säga att den senaste tiden så kapar konkurrensen mellan IE och FF bara positiva vibbar. Annat kan nämnas att IE8 verkar bli snabbare, vilket är bara välkommet från mig. |
||
Svara med citat |
2008-08-30, 22:42 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är en funktion för att dölja porrsurfning - inget som kommer att skaka om internatekonomin.
|
||
Svara med citat |
2008-08-30, 22:44 | #13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väl bara bra med en sån funktion, man kommer inte att använda den jämt utan bara när sambo, partner eller rumskompis inte ska få reda på att man vill gå på bio ensammen, att man porrsurfat eller gjort något annat som man inte vill snacka om vid frukostbordet.
De som redan nu är oroade för vad alla cookies gör blockerar dem säkert redan. |
|||
Svara med citat |
2008-08-31, 00:48 | #14 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-08-31, 04:23 | #15 | |||
|
||||
|
Jag tror att det här kommer att föra med sig problem för oss e-handlare. Den vanliga surfaren vet inte att cookies är nödvändiga för att varukorgen och kassan ska fungera. Den vanliga surfaren begriper förmodligen inte heller att det är just cookies han/hon blockerar med private-funktionen.
Att man kan blockera cookies och historik är knappast någonting nytt. Men de flesta surfarna vet förmodligen inte hur man gör i dagsläget. Suck, jag ser redan nu framför mig hur jag kommer att få sitta och besvara hundratals mail från kunder som klagar på att de inte kan handla i butiken. |
|||
Svara med citat |
2008-08-31, 05:52 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-08-31, 06:19 | #17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det går ju att känna av om browsern accepterar cookies eller inte. Om användares browser inte gör det så visar man en snygg knallröd ruta som talar om att man bör se över sina inställningar.
|
|||
Svara med citat |
2008-08-31, 12:53 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-08-31, 16:10 | #19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vill gärna att du antingen själv förklarar eller hittar en förklaring från Microsoft om hur de hade tänkt att ersätta cookies... HTTP är stateless, cookies är det enda sättet att komma runt det problemet. Sen om Microsoft återimplementerar cookies och kallar det något annat är en sak, men det kommer fortfarande att innebära samma sak: möjligheten för en webbplats att spara information på sina besökares dator, för att kunna identifiera besökare mellan requests. |
|||
Svara med citat |
2008-08-31, 20:33 | #20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
InPrivate mode fungerar ju så att cookies fungerar utmärkt däremot så raderas de när man stänger webbläsaren.
I hjälpen som följer med IE8 Beta 2 så står följande: Cookies: Kept in memory so pages work correctly, but cleared when you close the browser. Temporary Internet Files: Stored on disk so pages work correctly, but deleted when you close the browser. Webpage history: This information is not stored. Form data and passwords: This information is not stored. Anti-phishing cache: Temporary information is encrypted and stored so pages work correctly. Address bar and search AutoComplete: This information is not stored. Automatic Crash Restore (ACR): ACR can restore when a tab crashes in a session, but if the whole window crashes, data is deleted and the window cannot be restored. Document Object Model (DOM) storage: The DOM storage is a kind of "super cookie" web developers can use to retain information. Like regular cookies, they are not kept after the window is closed. Detta kommer antagligen göra att fler börjar titta på flash-cookies. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|