FAQ |
Kalender |
2007-01-23, 12:01 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Varför inte bara ge dem domänen? Om du inte själv har en praktiskt nytta med domänen utan bara försöker tjäna pengar på domänhandel så tycker jag det är moraliskt rätt att inse att du "råkat" regga ett namn på ett nuvarande bolag. Bara att bita i äpplet och ge dem domänen... Varför tjafsa med företag som bara försöker skydda sitt eget varumärke... Jag förstår inte hur varför många här verkar se det som självklart att man ska ha rätt att försöka tjäna pengar på andras varumärken...
Edit: Stavfel |
|||
Svara med citat |
2007-01-23, 12:04 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
när de inte är ett varumärke då?
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-01-23, 12:13 | #13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-23, 12:14 | #14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett reggat Bolags bolagsnamn är i mina ögon ett varumärke. Om du själv driver ett bolag så tror jag nog att du månar om ditt egna bolagsnamn. Så att det inte används i fel händer. För min del handlar det om moral... Inte vad som är juridiskt rätt eller fel.
|
|||
Svara med citat |
2007-01-23, 12:27 | #15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-23, 12:32 | #16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-23, 12:34 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Trams, vilket företag som helst har en möjlighet attt skydda sitt varumärke då de registerar det. Ägarna tänker inte längre än näsan räcker vad gäller domännamn registrering. Vissa har ju haft åratal på sig att registrera. Släpp definitivt inte ifrån dig domänen under några 1000 lappar. Annars gör som jag gjorde en gång, jag släppte den så att en konkurrent registrerade den istället. Så går det när man bråkar, hade dom varit lite mer milda i sin framtoning så kanske man hade släppt den till dom, men bara en massa hot och skit pga deras egen inkompetens.
|
||
Svara med citat |
2007-01-23, 12:44 | #18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-01-23, 15:29 | #19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
[/quote] Nu hänger jag inte med riktigt. Vem har snackat om att regga ett namn som man VET är registrerat som ett varumärke? Det finns ju faktiskt lika många privatpersoner och företag som inte besitter kunskaper inom patent och varumärkesregistering som det finns små företag som inte har IT kompetens som du beskriver det. Har man handlat/registrerat i god tro så kan man väl efter bästa förmåga göra upp om ett pris, bara synd när företag börjar bråka istället för att be snällt först. Vem har snackat om att sälja till en konkurrent, jag avregistrerade domänen och då hann konkurrenten före med en nyregistrering, varför skulle jag bry mig när de var så otrevliga direkt? Nu har jag lärt mig att gå upp på bolagsverket.se och prv.se för attt inte kollidera med andra varumärken innan registrering. |
||
Svara med citat |
2007-01-23, 16:32 | #20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
du måste äga bolaget innan du reggade domänen eller på något annat sätt bevisa att du inte köpt domänen för att sedan sälja den. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|