FAQ |
Kalender |
2003-06-04, 21:51 | #11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jaså men jag tycker sidorna laddar ovanligt fort på wn.se faktist så då verkar det ju vara ganska bra anslutning
Pingade och fick 37 i genomsnitt tycker jag inte är så dåligt. Men som sagt så har jag bytt server leverantör som det ser ut nu men allt är ju inte spikat och klart. Ps. Jag kommer erbjuda fri bandbred upp till den satta gränsen :P |
||
Svara med citat |
2003-06-04, 23:21 | #12 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Men det innebär att det kan bli dyrt för webhotellägarn samt sakta för de andra kunderna om några sitter å laddar hela tiden! |
||
Svara med citat |
2003-06-04, 23:26 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2003-06-04, 23:51 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ja bandbreden kommer vara väldigt hög faktist, hammnar väll runt en 5-8 gb på dom mindre kontona, och upp till 15gb på dom störe kontona, Sen alla såna där special konton jag kommer ha tex, E-handelslösningar, forum och liknande kommer väll få runt 5gb. Vi pratar då i månaden dock så får dom själklart köpa mer om dom vill det då. Har 450gb transfer i månaden att röra mig med om jag tar en box från ett annat ställe än rackshack och kan sedan köpa mer bandbred väldigt billigt så igentligen är bandbreden inte så farligt nu i början. Senare om det kommer storfräsare och ska ha ett konto med typ 100gb transfer i månaden så får jag väll ordna det om jag kan. |
||
Svara med citat |
2003-06-05, 00:46 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Se till att skriva reglerande dokument vad gäller utnyttjande av resurser för användare om du skall inrikta dig på kunder som skickar över 100gb data per månad. |
||
Svara med citat |
2003-06-05, 02:26 | #16 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Är det din sakliga expertis som driver dig i frågan eller är det helt enkelt ett begär att göra lite snabb pengar? I och med dina frågor vill jag anta att det sista stämmer. Utan tvekan känns det som om du behöver lite mer erfarenhet innan du tar rollen som systemadmin och supporttekniker för ett webbhotell.
2003-06-05, 02:34 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-06-05, 02:42 | #18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-06-05, 02:55 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Varför vill du erbjuda dina tjänster till andra? Vad utmärker din verksamhet i mängden? Framförallt, varför skall vi köpa tjänster av just dig? Är det så att du kan erbjuda specialkompetens inom ett visst område? |
||
Svara med citat |
2003-06-05, 03:04 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill knyta an till ditt första inlägg och besvara frågan om domäner.
Har själv funderat på det här med att kunna tillhandahålla domäner till mina kunder och det är en svår marknad... För att du ska kunan registrera domäner så måste du vara certifierad ÅF för tex. nic-se, nu-names eller liknande, en sådan licens kostar pengar - och inte lite pengar tyvärr. Därför behöver du ett stort antal domänregistreringar innna du tjänat din första krona på det. Så det är inget att rekommendera om du ska starta i liten skala. Alternativet är att du säljer genom ett annat licenserat företag, priset kanske kan gå upp något men du slipper själv licenskostnaderna. Finns ett flertal företag som tillhandahåller detta - speciellt för .com så det är inga problem. Problemen kommero m något går snett, då måste din kund först kontakta dig och du i din tur dit provider av domännamnet. Skulle ditt företag även konka sitter dina kunder i klistret då de kanske inte vet vart de ska vända sig - blir ett extra steg så att säga och det kan krångla till det en hel del. Mina tankar kring detta. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|