FAQ |
Kalender |
2017-11-18, 04:41 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men mitt tips är att se till att bygga ett bra team av människor som du behöver för din idé och som du kan lita på.Så du får en handfull i en kärntrupp och sen bygger sakta utifrån det. Ensam kommer du ingen vart. Jag vet inget av de stora Giganterna som har startat med en person, inte ens IKEA-Kamprad gjorde så, han hade en morbror som kompanjon från start. Sen byggde han sitt team vidare.... Teamet är en kritisk faktor, så se till att skaffa pålitliga kompanjoner som du verkligen litar på och som var och en tillför något bra till företaget. |
||
Svara med citat |
2017-11-18, 11:38 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Till TS: Har du besökt några startup-träffar eller några av de kontorshotell där det sitter många unga teknikföretag? Annars är det utmärkta platser att få värdefulla tips och knyta kontakter om du inte känner så många företagare själv.
2017-11-18, 14:04 | #13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Ska ta mig en rejäl funderare på detta, borde finnas folk med bra kontakter där. Tack för tipset. |
|||
Svara med citat |
2017-11-20, 06:02 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Men framför allt är det att bygga upp ditt eget nätverk och din ledningsgrupp och den primära arbetsgruppen. Om du bara är ensam kommer du ingen vart. Du måste kunna skala upp verksamheten och se till att verksamheten växer med hjälp av andra medarbetare. Du själv är största flaskhalsen i hela företaget, för du är bara en person.
|
||
Svara med citat |
2017-11-20, 16:06 | #15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |