FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-01-20, 13:35 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Dock får man ju inte blanda ihop antalet snapbacks med successrate. successrate är ju något som är i princip omöjligt för någon utanför att beräkna. Tanken är ju att man skall se vilka aktörer som är aktiva inom snapback vilket jag tycker är relevant i sulos inlägg. Enligt min statistik finns det ca 5 till 10 registrarer som registrerar flera tusen domäner och har under ca ett år bara en kund dom registrerar för. jag har mailat dessa aktörer och frågat om man kan anlita dem för att snappa domäner. svaret blir ofta att dem inte erbjuder snapback eller inget svar alls. Lägger man ihop 1 och 2 så förstår man att det är sammarbete mellan olika registrarer, Något som också strider mot registraravtalen. Senast redigerad av MRDJ den 2012-01-20 klockan 13:40 |
|||
Svara med citat |
2012-01-20, 13:55 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
2012-01-20, 14:15 | #13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Det är vad det här handlar om. Jag ser något som är fel och jag försöker bekämpa det. Citat:
Jag har redan fått väldigt bra information, utöver det som står på min blogg, via e-post från flera olika källor. Men fortsätt för all del att berätta. Och ni får givetvis vara helt anonyma. |
|||
Svara med citat |
2012-01-20, 14:23 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men du har ju uppenbarligen inte ens förstått innebörden av registraravtalet, vad som är warehousing och vad som inte är det. Känns som du borde börjat där istället?
|
||
Svara med citat |
2012-01-20, 14:43 | #15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu får du ändå skärpa dig Johannes. Klart som fan att jag vet vad warehousing/lagerhållning är. Att du drar fram en definition (som just nu diskuteras inom ramarna för det nya registraravtalet pga dess otydlighet) som jag missade i mitt inlägg är en sak. Att du försöker lägga ord i munnen på mig och ifrågasätta mina kunskaper är något helt annat.
|
|||
Svara med citat |
2012-01-20, 14:53 | #16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag vill minnas att senast i december sänkte ni priserna till 19:- för en .se för att konkurrera med resten låg-pris-domän-leverantörerna och att ni dagligen tävlar ut gratis webbhotell tycker jag gör er till låg-pris men jag kanske har fel ? Jag tycker att det är bra att du lyfter upp "grundproblemet" men att du gör det på ett felaktigt sätt. |
||
Svara med citat |
2012-01-20, 15:02 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Och att diskutera detta utifrån ett eventuellt nytt registraravtal ser jag ingen poäng i överhuvudtaget. Det är nuvarande avtal samtliga parter förhåller sig till och inget annat. Och att du hoppar på en branschkollega på det här sättet och kallar deras verksamhet för lurendrejeri och kriminell trots att de uppenbarligen inte gör något fel utifrån rådande avtal är bara lågt. Sedan kan du självklart tycka vad du vill om verksamheten i sig men du bör ändå uppdatera din post och förklara att du missat en extremt viktig del i nuvarande avtal samt i samband med detta också be om ursäkt. Senast redigerad av eng3l den 2012-01-20 klockan 15:07 |
||
Svara med citat |
2012-01-20, 15:04 | #18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vi sänkte priset, såsom många andra .SE registrarer, under den senaste domänsubventionen hos .SE. Men vi är långt ifrån låg-pris-domän-leverantörerna om du kikar på .SE:s tillväxtlista. Vår målsättning är inte att sälja en massa domännamn. Kvantité vs. kvalité. Att vi slumpar ut gratis webbhotell varje dag handlar givetvis om att öka antalet följare/fans på Facebook och Twitter. Koderna kan nyttjas av såväl nya som befintliga kunder, så det är inget traditionellt "enbart nya kunder"-erbjudande. Intressant att du uppfattar detta som en "låg-pris"-grej. Som sagt, jag drar lärdom av alla kommentarer, både här och i min blogg. Det här är bara början så som jag ser det, det finns många andra fula fiskar där ute (vilket flera skriver här också). Min förhoppning är att vi en dag kan uppnå en rättvis marknad för vanliga och "snapbackade" .se domäner. |
|||
Svara med citat |
2012-01-20, 15:43 | #19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En sak till som du uppenbarligen missat att Skatteverket under förra året gjorde en 6 månader lång genomlysning av hela deras bolagssfär och dessutom den externa kunden Helo Holding. SKV hade under denna period full insyn i hela verksamheten, trots detta fick dom inte en enda anmärkning. Men med ditt ridderliga gräv har du säkert hittat en massa som inte Skatteverket, med full insyn, hittade. Under 6 månader. Eller? Hur länge ska du försöka ducka för det faktum att du gjort bort dig? Jag kan och kommer i alla fall fortsätta hur länge som helst. |
||
Svara med citat |
2012-01-20, 15:59 | #20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Källa? |
|||
Svara med citat |
Svara |