FAQ |
Kalender |
2011-01-28, 15:56 | #11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
Svara med citat |
2011-01-28, 15:57 | #12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
Svara med citat |
2011-01-28, 16:52 | #13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Alltså det är väl självklart att NEware och NN har avtal med varandra som vilka affärspartners som helst. Det tycker jag inte är speciellt konstigt, NN bidrar väl med en bra del till omsättningen. Men är det inte rimligt att de bör meddela sina kunder att de när som helst kan annulera ordern och ge den till en annan part. Borde de inte dessutom meddela kunden(i det här fallet jag) att de av beskrivna/obeskrivna skäl valt att inte försöka snappa domänen åt mig. Edit: Men det här är väl något jag får diskutera vidare med NEware. Löjlig success-rate har dom iaf. Senast redigerad av kippex den 2011-01-28 klockan 18:24 |
||
Svara med citat |
2011-01-28, 21:03 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Uppenbart att NEware har en specialdeal med NN, de lyckas alltid få de bästa domännamnen med NEware.
För er som inte visste det så är det endast en person per snap som tillåts. Har någon bokat en domän så kan inte någon annan boka den efteråt. |
||
Svara med citat |
2011-01-28, 23:03 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Edit: Inget draget.
Senast redigerad av kippex den 2011-01-29 klockan 01:30 |
||
Svara med citat |
2011-01-28, 23:31 | #16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
Svara med citat |
2011-01-28, 23:34 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag antar att du inte fått något svar från Neware ännu, men se till att posta när du får det. Det låter ju för sjukt för att vara sant! |
||
Svara med citat |
2011-01-29, 00:21 | #18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ja jag vill också veta mer! Det känns som att det är väldigt mycket under bordet i denna snapback-bransch. Det hade varit väldigt intressant att höra NEwares svar på detta. Det är svårt att tro att detta rör sig om annat än fusk som det ser ut med den informationen som ligger på bordet. |
|||
Svara med citat |
2011-01-29, 00:30 | #19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja får väl återkomma när jag hört mer från dom, men känns ju lite trist.
Jag förstår/accepterar att NN är viktiga för dom och de får gärna samarbeta. Men i min mening kan väl isf NN regga sig för snap innan NEware öppnar för snap via webgränssnittet(dvs före vanliga dödliga). Hos NEware kan man ju först regga domäner för snap när det är 45dagar kvar, det har ju legat i droplisten 30 dar innan dess, då kan väl NN paxa de domäner de är intresserade av. Nu blir det ju bara konstigt. Senast redigerad av kippex den 2011-01-29 klockan 00:38 |
||
Svara med citat |
2011-01-29, 00:39 | #20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sen har jag också svårt att se hur man ska kunna erbjuda en trovärdig tjänst utåt om man låter en domängigant få förtur på alla domännamn bara för att dom är just en domängigant. Det blir ju väldigt lite attraktivt för andra kunder. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|