FAQ |
Kalender |
2013-10-17, 10:43 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Demo på mobilsidan, för er som är intresserade:
http://www.youtube.com/watch?v=XqrWYZZ6_fg Någon som har en susning varför den beter sig som den gör? Testat på flertal mobiler och inte fått problem med någon av dem, medans vissa får problem (platstjänster då som strular). |
|||
Svara med citat |
2013-10-17, 11:34 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena!
Har inte den blekaste varför den beter sig som den gör, men satan vad glad jag blev av att gå in på er sida. Den funkar galant på min iphone 5 ios7,0,2, satt på wifi om det gör någon skillnad. Såg direkt alla närliggande affärer m.m. Några synpunkter: - det är nått skumt med scrollen, den "hoppar" när man scrollar ner första gången. - kategori menyn bör ni göra så att man ser halva "ekonomi"-kategorin så att man fattar att man kan "swipa" - Kartsymbolen är alldeles för liten alternativt på fel ställe. Fick leta efter den innan jag hittade den. Släng med den vid telefonnr och länken till hemsidan. Annars inget, kommer jag definitivt att använda! |
||
Svara med citat |
2013-10-17, 13:36 | #13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Får ingen fråga alls. |
|||
Svara med citat |
2013-10-17, 14:05 | #14 | ||
|
|||
|
Samma fel här.
Platstjänster stöds ej i din enhet" och sen redirect till oppettider.nu (utan m.). HTC Desire S, platstjänster är aktiverat. |
||
Svara med citat |
2013-10-17, 14:30 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
FYI så tillåter inte jag Chrome i min iPhone att ta del av platstjänster. Kanske är därför?
|
||
Svara med citat |
2013-10-17, 14:41 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
@Yllas
Ja, förmodligen.. Hur ska sidan kunna ta det om du ej tillåter det? Till er som ej fick det att fungera, kan ni testa nu - och berätta vilken felkod ni får? Läste att man kan omplacera lite och då kan det funka, dock tveksam till det. Oehört konstigt problem och ännu jobbigare att jag själv inte kan återskapa det.. Edit: Säkerställ även att platstjänster för Chrome/Safari tillåts (Inställningar>Integritetsskydd>Platstjänster) Senast redigerad av yakuzaemme den 2013-10-17 klockan 14:45 |
|||
Svara med citat |
2013-10-17, 14:56 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Felkod (1) 1 : User denied Geolocation
Jag kommer aldrig sätta på platstjänster för webbläsaren och kan tänka mig att fler väljer samma sak. Vore smart med alternativet om man besöker er mobilsajt. Ni kan ju då ha en knapp. "Sätt på Platstjänster för ännu bättre service" |
||
Svara med citat |
2013-10-17, 15:07 | #18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vad tror du om att man får en popup eller dylikt när man går in som säger att platstjänster ej är aktiverat, med tre alternativ: 1) Skriva in postnumret, adress eller stad man befinner sig på (givetvis ger postnummer best lokalisering). 2) Gå vidare till guide om hur man aktiverar platstjänster 3) Gå vidare till oppettider.nu responsivesida. |
|||
Svara med citat |
2013-10-17, 15:35 | #19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Samsung Galaxy S3 Android 4.1.2 med inbyggda webbläsaren:
Platstjänster stöds ej i din enhet. Felkod 1: Timeout Expired (Aktivera plats är påslaget) Ios 7 med Safari: Fungerar fint. Dock segt att scrolla. Är iofs bara en gammal iPhone 4. |
|||
Svara med citat |
2013-10-17, 15:48 | #20 | |||
|
||||
|
Ska väl tillägga att jag också kör Android (HTC Desire Z).
Felkod (1) 3 : Timeout expired Senast redigerad av Westman den 2013-10-17 klockan 15:51 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|