FAQ |
Kalender |
2009-04-20, 19:07 | #11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
AB är väl egentligen det enda alternativet om man är 2 som ska gå in på lika villkor, man kan försöka skriva avtal som fördelar ansvar och inflytande (för andra bolagsformer menar jag), problemet är bara att ett sådant avtal är värdelöst om inte båda parter har intentionen att följa det, och har båda parter den intentionen behövs iaf inget avtal...men Anders förslag tycker jag lät bra...
|
|||
Svara med citat |
2009-04-27, 15:25 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
I alla fall, jag och min partner beslöt att vi skulle börja med att starta två enskilda firmor och fakturera varandra. Aningen säkrare nu i början, och en bra "start" eftersom vi aldrig har drivit företag tidigare.
Nu är frågan om man ska ansöka om både FA-skatt och F-skatt, och vad innebär egentligen Preliminär skatt? |
||
Svara med citat |
2009-04-27, 16:22 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Och det blir väl inga problem med att dra av moms och liknande?
Har en fråga till och det är om man kan hoppa över detta kapitel i registreringen: "Inkomst av tjänst Ange dina inkomster, inkl. starta eget-bidrag, som du har haft hittills under inkomståret. Det kan vara utbetalning från arbetsgivare, pensionsutbetalare, försäkringskassa m.m. Du ska även ange motsvarande uppgifter för resten av året. " Om man inte har haft några inkomster direkt, eller varför vill dom veta dessa sakerna? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|