Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fakturering - AdSense, Affiliateintäkter från EU

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-21, 15:39 #11
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Citat:
Originally posted by hubbert@May 21 2007, 13:29
Citat:
Liknande situation: hur gör du om ngn råkat betala in fel på ditt konto? Letar upp vem det är och skickar faktura eller bokför som övriga intäkter?
Förstår inte riktigt det där. Menar du om någon okänd sätter in pengar på ditt konto, banken skickat fel etc?
I såfall kan du inte behålla pengarna.
Jag talar om felinsättning. Får du inget återkrav från rättmätige ägaren så bör du räkna det som övriga intäkter (jag har själv råkat ut för denna situation).

Och ang. Adsense, om inte ens skv vet hur det ska behandlas, hur ska du räkna med att få "rätt" svar i detta forum?
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-21, 16:01 #12
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Tja vad är rätt svar. Det lär ju inte vara gissningar från folk som inte har försökt ta rätt på saken via Skatteverket eller en bokföringsfirma etc.
Att försöka sköta ett företags bokföringen med tipsen från detta forum lär gå käpprätt åt skogen.
Väntar bara på inlägget från någon som tycker man skall strunta i att redovisa pengarna.
Men det är väl bara att ringa och kontrollera om man nu vill veta hur det skall göras.

Edit: Att Skatteverket inte vet kan jag inte svara på. Som det ser ut är jag den enda som överhuvudtaget brytt mig om att fråga dem. Resten av er sitter och gissar.
Men som sagt ring dem så kanske det löser sig.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-21, 16:33 #13
rib rib är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 12
rib rib är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 12
Citat:
Originally posted by hubbert@May 21 2007, 15:01

Edit: Att Skatteverket inte vet kan jag inte svara på. Som det ser ut är jag den enda som överhuvudtaget brytt mig om att fråga dem. Resten av er sitter och gissar.
Men som sagt ring dem så kanske det löser sig.
Jag har med varit i kontakt med dem. Vet inte om de inte orkade förstå när jag försökte förklara men kontentan var iallafall att det skulle faktureras om försäljningen skulle vara momsfri..

Har svårt att se hur Google tex i sin tur skulle bokföra fakturan, om jag skickar den :-)
rib är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-21, 17:19 #14
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Citat:
Originally posted by hubbert@May 21 2007, 15:01
Tja vad är rätt svar. Det lär ju inte vara gissningar från folk som inte har försökt ta rätt på saken via Skatteverket eller en bokföringsfirma etc.
Att försöka sköta ett företags bokföringen med tipsen från detta forum lär gå käpprätt åt skogen.
Väntar bara på inlägget från någon som tycker man skall strunta i att redovisa pengarna.
Men det är väl bara att ringa och kontrollera om man nu vill veta hur det skall göras.

Edit: Att Skatteverket inte vet kan jag inte svara på. Som det ser ut är jag den enda som överhuvudtaget brytt mig om att fråga dem. Resten av er sitter och gissar.
Men som sagt ring dem så kanske det löser sig.
Nu generaliserar du. Jag har fört inbetalningen direkt från google, likaså med tradedoubler i X antal år. Aldrig skickat ngn faktura till ngn av dem.

Blev granskad förra året och skv hade inga synpunkter på min bokföring mer än att de ville ha djupare redovisning av vissa poster (som inte berörde affiliateprogram).

Så mina uttalanden baserar sig på mina erfarenheter av skv:s granskning av min bokföring tillsammans med min revisors avsaknad av synpunkter på hur jag för mina intäkter.

[Edit: fel meningsbyggnad]
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017