FAQ |
Kalender |
2007-09-13, 04:56 | #11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Själv är jag förespråkare av EU. Däremot så har EU gått på tok för långt när det gäller mobbingen av amerikanska företag. Vad unionen nu gör är att upprätta dolda handelshinder, genom att lagstifta på ett sätt som missgynnar utomeuropeiska företag.
Kan vi inte konkurrera med amerikanerna, så lägger vi krokben för dem och illegaliserar deras produkter. Det kan vara alla möjliga små obetydliga ändringar i lagtexterna som gör att amerikanerna tvingas till omställningar i produktionen till höga kostnader. Ofta sker detta med en hälso- och miljöaspekt som svepskäl. Det blir dock ganska uppenbart vad det egentligen är frågan om, eftersom EU accepterar alla möjliga hälsofarliga produkter, så länge de produceras och tillverkas i EU. Innehåller vår choklad 30 % kakao och amerikansk bara 28 %, så lagstiftar vi om att choklad måste innehålla minst 30 % kakao för att säljas inom EU. Att konsumenten aldrig skulle märka någon skillnad spelar ingen roll. Den lilla ändringen kan tyckas obetydlig, men kan innebära miljardinvesteringar för de amerikanska företagen som tvingas ställa om hela sin produktion. Det här vara bara ett exempel, men på den vägen är det. Kontentan är att EU aktivt mobbar ut utländska företag och upprättar dolda handelshinder. |
|||
Svara med citat |
2007-09-13, 10:13 | #12 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker programmen Microsoft bundlar (gratis) är bra, men visst det har ju dödat mer än en konkurrent...
I grund och botten så tror jag beslutsfattarna i EU bara tycker att Microsoft tjänar för mycket pengar i relation till den insats dom gör. Precis som Google. "Tänk om EU fick dessa summor istället?" Det skulle ni tänkt på innan ni bestämde er för den ekonomiska makten skall vara hos några få politiker istället för en mångfald av företagare... |
|||
Svara med citat |
2007-09-13, 11:36 | #13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det måste ju finnas någon rim och reson. Jag har fått intrycket att OS X är rätt likt Windows med vad som förinstalleras och liknande. Ingen som gnäller där inte...
Ja, Microsoft dödade i princip Netscape som webbläsare. Men Netscape slutade utvecklas på ett vettigt sätt från version 3. IE är visserligen dominerande, men det går rätt bra för norrmänens webbläsare också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-09-13, 13:17 | #14 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-09-13, 16:01 | #15 | |||
|
||||
|
Detta är tycker jag är självförvållat, girighet går före fall.
|
|||
Svara med citat |
2007-09-17, 11:36 | #16 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
|||
Svara med citat |
2007-09-17, 11:45 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ser inget positivt med detta faktiskt...
|
||
Svara med citat |
2007-09-17, 12:44 | #18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jantelagen är fortfarande verksam ser jag....
|
|||
Svara med citat |
2007-09-17, 12:49 | #19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går faktiskt utmärkt att konkurrera fortfarande. Det handlar bara om att skapa en bättre produkt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-09-17, 13:10 | #20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |