Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

400 besökare / dag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-21, 10:44 #11
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Flitig postare

Det är en annan som programmerat spelen och jag som sköter själva sidan...
Jag ser nu över möjligheten till annonsering men det ser verkligen inget vidare ut så vi får väl köra på den annons fria sida vi har nu och hoppas på det bästa då besökar antalet nu stiger snabbt och sidan ligger på en bostream lina... Har redan konstant 10Kb/s ut från servern och familjen använder samtidigt samma lina för att surfa...
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-21, 14:07 #12
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Du vet väl om att du enligt avtal inte äger rätten att driva kommersiella tjänster på din bostreamlina? :)

Detsamma gäller övriga bbleverantörer, exempelvis BBB, Telia etc...
Oläst 2003-11-21, 14:37 #13
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by gabriel@Nov 21 2003, 07:44
Det är en annan som programmerat spelen och jag som sköter själva sidan...
Han är inte sugen på att sälja rättigheterna till mej?

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-21, 14:51 #14
Flitig postare

Flitig postare

rättigheterna säljs inte då vi hellre gör detta gratis i sånna fall men vill du diskutera detta vidare är du välkommen att pm:a mig förslag...du kanske bara vill ha något enstaka spel som vi kan modifiera och sälja...men samtidigt ha kvar det i sin nuvarande form på sidan...eller nått annat...hör av dig iallafall så skall vi kolla på detta...

dm.se:
kommeriell och kommersiell...dom bryr sig inte när man pratar med dom =) men i nu läget så är det inte kommersiellt...
så vitt jag hört är det bara när man säljer saker på linan som man kan bli avstängd...men vad vet jag =)
Oläst 2003-11-21, 20:58 #15
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av dm.se
Du vet väl om att du enligt avtal inte äger rätten att driva kommersiella tjänster på din bostreamlina?

Detsamma gäller övriga bbleverantörer, exempelvis BBB, Telia etc...
Jo, men detta är intressant. Det är ju delvis som gabriel säger att
Citat:
Ursprungligen postat av gabriel
dom bryr sig inte när man pratar med dom =)
Sen verkar de inte riktigt själva veta vad "kommersiell server" är. Enligt SAOL betyder ju kommersialisera "inrikta på affärer, sträva efter ekonomisk vinst" och kommersiell "handels-, affärs-". Innebär då detta att det är grönt att köra en server på sin lina så länge man inte säljer saker?
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-21, 21:12 #16
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by gabriel@Nov 21 2003, 11:51
rättigheterna säljs inte då vi hellre gör detta gratis i sånna fall men vill du diskutera detta vidare är du välkommen att pm:a mig förslag...du kanske bara vill ha något enstaka spel som vi kan modifiera och sälja...men samtidigt ha kvar det i sin nuvarande form på sidan...eller nått annat...hör av dig iallafall så skall vi kolla på detta...

dm.se:
kommeriell och kommersiell...dom bryr sig inte när man pratar med dom =) men i nu läget så är det inte kommersiellt...
så vitt jag hört är det bara när man säljer saker på linan som man kan bli avstängd...men vad vet jag =)
Hej.

Jag jobbar för bostream.

Vad är din ip?

*klippa lina*
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-21, 21:15 #17
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by lunne82@Nov 21 2003, 17:58
Innebär då detta att det är grönt att köra en server på sin lina så länge man inte säljer saker?
I gråzonen är väl kanske en site som erbjuder nån form av tjänst som inbringar pengar med endast i syfte att täcka kostnader.

Som ex textillinjen i borås säljer T-shirts för att finansiera serverkostnaden.

Men jag tror ingen här platsar i den kategorin utan alla här tolkas nog som kommersiella i nån form, produkter till försäljning likt annonser eller inte.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-22, 00:10 #18
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare

David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar

Man hade väl trott att det är när trafikmängden blir stor som de sätter käppar i hjulet.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-22, 01:15 #19
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP

Johan Johan är inte uppkopplad
VIP

Citat:
Originally posted by gabriel@Nov 19 2003, 17:31
Jur långt räcker det i annonseringsväg? Håller på att se över möjligheten till finansiering av en flash-spel sida med minst 400 besökare om dagen...(sidan har minst 200 besökare per dag som ser front sidan, sen oktober har den siffran stigit till närmare 300 per dag i snitt som ser första sidan)...

sidan har 5 *i google PR...

finns det nått specielt man skall tänka på...använder tradedoubler idag men det ger ju tyvärr inga större intäkter...

Vad har ni för råd?
Internationella nätverk är generellt sett mer intresserade av antalet visningar du har på hela sidan. FastClick.com betalar bra just nu och verkar inte kräva mer än 2500 visningar per månad, dock svårt att bli accepterad. En annan som jag kan rekommendera är TribalFusion.com (när du når 1000 besök per dag). Båda betalar i alla fall helt andra summor än Tradedoubler.

Google Adsense (www.google.com/adsense) kan du också prova. Där finns det inga minimikrav på trafik och den fungerar bättre än ovanstående på vissa sidor.
Johan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-22, 01:48 #20
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av JohanW
Citat:
Ursprungligen postat av gabriel
Jur långt räcker det i annonseringsväg? Håller på att se över möjligheten till finansiering av en flash-spel sida med minst 400 besökare om dagen...(sidan har minst 200 besökare per dag som ser front sidan, sen oktober har den siffran stigit till närmare 300 per dag i snitt som ser första sidan)...

sidan har 5 i google PR...

finns det nått specielt man skall tänka på...använder tradedoubler idag men det ger ju tyvärr inga större intäkter...

Vad har ni för råd?
Internationella nätverk är generellt sett mer intresserade av antalet visningar du har på hela sidan. FastClick.com betalar bra just nu och verkar inte kräva mer än 2500 visningar per månad, dock svårt att bli accepterad. En annan som jag kan rekommendera är TribalFusion.com (när du når 1000 besök per dag). Båda betalar i alla fall helt andra summor än Tradedoubler.

Google Adsense (www.google.com/adsense) kan du också prova. Där finns det inga minimikrav på trafik och den fungerar bättre än ovanstående på vissa sidor.
tyvärr så blev jag ju inte godkänd av fastclick...
inte heller av google men då sökte jag med den gamla varianten av sidan som bara var uppbyggd i flash...

går ju inte att återansöka till google =( dom säger hela tiden att jag redan ansökt o att jag skall använda mina gamla uppgifter för att logga in när jag försöker ansöka igen...men dom gamla uppgifterna är avstängda för inloggning...men men...

TribalFusion.com skall jag kolla in...besökarna ökar för varje dag så det skall väl kunna bli nått...
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017