Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker google adsense hjälp

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-01, 21:36 #11
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Tack för alla tips, ska försöka så gott det går :-)
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 10:57 #12
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Well, nu ligger det reklam i startsidan av forumdelen. Verkar väl ganska relevant redan nu tycker jag. En hel del musik, även om det smög sig in lite annat också :-)

Antar att det inte är några problem att skapa fler adsense-kod och lägga in på andra av mina undersidor eller på min startsida?
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 13:33 #13
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Frazze Frazze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 111
Okej, blir mycket frågor på en gång nu, men noterae just en sak som jag bara måste kolla också :-)

Såg precis att en av "adsense-reklamerna" som dök upp var för "yoursongs", den har jag även med på någon av mina sidor fast då via Affiliator eller Double, kan detta kapa några problem eller är det tillåtet och helt okej?
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-30, 10:45 #14
yoursongs yoursongs är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1
yoursongs yoursongs är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1
Citat:
Originally posted by Frazze@Aug 2 2007, 13:33
Okej, blir mycket frågor på en gång nu, men noterae just en sak som jag bara måste kolla också :-)

Såg precis att en av "adsense-reklamerna" som dök upp var för "yoursongs", den har jag även med på någon av mina sidor fast då via Affiliator eller Double, kan detta kapa några problem eller är det tillåtet och helt okej?
Hej, det är helt ok att du marknadsför oss via två kanaler
Som avtalen fungerar så är både exponering och klick/transaktion kopplat direkt till dig ändå.
Och våra avtal är samma oavsett leverantör.

Mvh

Yoursongs
yoursongs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-30, 11:28 #15
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Har gjort ett litet expriment för att försöka få så mycket adsenseklick som möjligt. Har fungerat rätt bra, även om själva sidan är helt förstörd med adsense så fungerar det faktiskt ganska bra.
Tidigare hade jag nästan inga återkommande besökare alls, utan alla som kom in var unika från google. Tänkte då att det var perfekt att trycka in lite adsense och försöka tjäna lite pengar.

Som ni säkert förstår så är det väldigt mycket lättare att tjäna adsensepengar om sidan byger på text och information, istället för någon tjänst som ni erbjuder. Adsense kan då smälta in bättre i texten och användarna är benägna att läsa annonsen.

Jag använder samma font på adsense som på resten av texten, alltså färgvalet är samma. Jag har även gjort mina "riktiga" länkar på sidan understruckna, som adsense har. Det var en viktig del för att få adsense att amälta in äänu bättre.

Tycker ändå jag har lyckats rätt bra i avseende att få ut så mycket som möjligt av reklamen. Med mina ca 20 unika besökare per dag kan jag få ända upp till 10 klick, inte vanligt men det händer. Oftast brukar CTR ligga på 20%, på runt 30-40 sidvisningar. Så nu försöker jag bara komma högt upp på några sökord så blir det nog mer intäkter!

Ville bara dela med mig av det jag vet, kolla sidan här espresso-kaffe.se

Ha en bra dag!
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-30, 11:49 #16
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Bra tråd och bra exempel, x-sajt! Alltid intressant att se exempel på hur olika webmasters har löst olika problem.

Jag håller själv på att införa Adsense i lite större skala på min sida www.kopabostadguiden.se men försöker vara väldigt försiktig då jag tror att trovärdighet är av stor vikt på sidan. Ska se till att alla länkar blir feta, liksom Adsense, efter att ha sett kaffe-sidan.

Tror ni att det skulle förstöra trovärdigheten (dvs adsensa ihjäl sidan) att flytta upp Adsense mer i texten? Då syftar jag i princip enbart i själva "guide-delen".

Ser det fult ut med annonserna i http://www.kopabostadguiden.se/finansiera-...p-av-bostad.php ?

Hur "annonsig" tycker ni sidan är?
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-30, 12:15 #17
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Just nu tycker jag inte sidan ger att annonsigt intryck, ser rätt bra ut.
Vad gäller adsense så går det inte att komma ifrån att för mycket adsense i en text gör att sidan visar ett lite oseriöst intryck. Det är väl efter att man har sett alla parkerade domännamn med lite text och fullsmockad med adsense.
Jag valde att lägga in mycket adsense eftersom sidan lever inte alls på återkommane besökare, det är meningen som en informationssida som man läser en ågng och inte behöver besöka igen.
Om du förösker bygga upp en bra sida med återkommande besökare, och försöka få så många besökare som möjligt, så ska du nog inte gå på för hårt med adsense i texten. Men gör ett försök och se hr det går, annars år du aldrig veta

Men samma teckensnitt är vikigt, meningen är ju inte att lura besökare att trycka på annonserna utan att få besökare att läsa dem överhuvudtaget. Och för att de då inte ska filtreras bort som reklam är det viktigt med en bra integrering. Lycka till med din sida!
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017