Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Försäljningen Juni-September?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-14, 00:07 #11
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 653
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 653
Mario: Tv-reklam är dyrt...givetvis så får du ju mycket exponering. Priser varierar oxå tokmycket...fick ett pris från en tv-kanal jag var på möte med inför vår säsong i år ,reklamspott under reklampaus under bästa sändningstid kan kosta så mycket som 300.000 kr....
men det går ju givetvis att komma ner i pris beroende på när du vill att din reklam visas, och vart.
Har man inte en stor budget så är det nog inget att fundera på. Jag tror inte jag hade vunnit många kunder på tv-reklam.

Min åsikt är att tv-reklam är bra när du har ett starkt varumärke som allt folk redan känner till, och du har nått nytt att presentera för att visa upp för en STOR publik, annars tror jag mest man försvinner i bruset av all mängd reklam som finns!

Detta är givetvis min åsikt och den behöver absolut inte vara rätt eller stämma med andras erfarenheter eller tycken

MVH
Fredrik
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 09:41 #12
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
Originally posted by linchpin@Sep 14 2004, 00:07
Mario: Tv-reklam är dyrt...givetvis så får du ju mycket exponering. Priser varierar oxå tokmycket...fick ett pris från en tv-kanal jag var på möte med inför vår säsong i år ,reklamspott under reklampaus under bästa sändningstid kan kosta så mycket som 300.000 kr....
Sen tillkommer kostnader för att tillverka reklamen, om man inte gör den själv vilket jag inte tror. Det blir nog en hel del bara där.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 09:44 #13
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Jamba måste tjäna ganska gott om pengar alltså
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 09:59 #14
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Jamba tjänar bra med stålar. Och tror ni att dem betalar fullpris för 3 spotar i varje reklampaus så är det dags att lära sig att man alltid kan pruta extremt mycket på annonser (upp till 70% av egen erfarenhet från print advertising (vi körde årsbokningar/helsidor tidigare)). Jamba kör dessutom prenumerationstjänster & billar 30 spänn i månaden för er som har missat det finstilta.. slutar de med annonserna idag så kommer de dra in bra med stålar i säkert 6 månader till. Personligen anser jag dock att affärsmoralen kan ifrågasättas.

För övrigt är vår orderingång mycket stark hitentills i september, vi hoppas september & oktober slår vårens rekordförsäljning. Förmodar dock att det är pga att folk har kommit tillbaka från semester osv, vi kör ju bara B2B..

Edit edit edit: Jag är inte vaken än och drar tillbaka mitt uttalande om Netonnet, jag förväxlade de med ett annat bolag.
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 10:22 #15
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Citat:
Originally posted by Tobbe@Sep 14 2004, 09:59
Jamba tjänar bra med stålar. Och tror ni att dem betalar fullpris för 3 spotar i varje reklampaus så är det dags att lära sig att man alltid kan pruta extremt mycket på annonser (upp till 70% av egen erfarenhet från print advertising (vi körde årsbokningar/helsidor tidigare)). Jamba kör dessutom prenumerationstjänster & billar 30 spänn i månaden för er som har missat det finstilta.. slutar de med annonserna idag så kommer de dra in bra med stålar i säkert 6 månader till. Personligen anser jag dock att affärsmoralen kan ifrågasättas.

För övrigt är vår orderingång mycket stark hitentills i september, vi hoppas september & oktober slår vårens rekordförsäljning. Förmodar dock att det är pga att folk har kommit tillbaka från semester osv, vi kör ju bara B2B..

Edit edit edit: Jag är inte vaken än och drar tillbaka mitt uttalande om Netonnet, jag förväxlade de med ett annat bolag.
Jo precis, Jamba har ju så att man måste avboka sin "prenumeration", tvekar på att det är många som förstår det.
En sak som dock. skiljer sig från Jamba och vanliga webbsidor är ju att man direkt när man tittar på reklamen kan dra upp telefonen och knappa in koden, jag vet inte hur många det är som ställer sig upp och går till datorn för att kolla in en hemsida om den visats i tvrutan.
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 10:49 #16
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Helt korrekt.. att de använder sig av svåra stoppkoder är en annan sak, vem kommer ihåg triggern "soundpolychartstopp" efter att ha sett annonsen i 15 sekunder & dessutom hunnit lägga en beställning...

Tyvärr är det sånt som får folk att tro att alla SMS-providers är oseriösa & lurar folk...
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-19, 15:54 #17
dreamweddingss avatar
dreamweddings dreamweddings är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 32
dreamweddings dreamweddings är inte uppkopplad
Nykomling
dreamweddingss avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 32
Försäljningen hos mig kom i gång i maj och blev sedan bara bättre och bättre under juni och juli. Gick ner något i augusti och väldigt dåligt nu i september.
dreamweddings är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-20, 13:42 #18
Niklosias avatar
Niklosia Niklosia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 11
Niklosia Niklosia är inte uppkopplad
Nykomling
Niklosias avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 11
Känner igen det där..
Augusti slog alla tidigarer rekord(även sista veckorna).
Första två veckorna i september var svaga med ungefär samma försäljning som i juli(vilket iof också var en kanonmånad).
De sista dagarna verkar det återigen vara god fart på shoppingfolket.
MVH
Niklas
Niklosia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-20, 16:52 #19
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Citat:
Känner igen det där..
Augusti slog alla tidigarer rekord(även sista veckorna).
Första två veckorna i september var svaga med ungefär samma försäljning som i juli(vilket iof också var en kanonmånad).
De sista dagarna verkar det återigen vara god fart på shoppingfolket.
MVH
Niklas
Hej Niklas.
Kul att se att du hittade hit, välkommen till WN.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-20, 18:10 #20
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Adult-verksamheterna går bra, kraftig ökning av signups nu i september jämfört med augusti. Mainstream-verksamheterna i Sverige går idag med en liten vinst, men där har vi precis börjat (en vecka nu).
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017