FAQ |
Kalender |
2010-12-02, 20:39 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla svar, ska försöka fixa det!
|
||
Svara med citat |
2010-12-02, 20:43 | #12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Världen är inte ett madrasserat rum . Prata med hyresvärden och säg att detta är inte sant. Du har inte lämnat dörren öppen och katterna har inte stökat ner. Dessutom har du inte fått några bevis för detta och det vill du gärna ha så det inte upprepar sig om det nu är sant med stöket. Lycka till. Men för fanken.. stå på dig.. väx ett par rejäla så du slipper strul. Och vräkning är inte direkt första åtgärd man tar till. Det går även att bestrida. Du kan ju påminna hyresvärden att om det blir vräkning så kommer hyra betalas till länsrätten och överklagan inlämnas. Så kan man väl göra conny? har för mig att man kan betala hyran till länsrätten/landstinget medans man har någon form av hyrestvist. |
||
Svara med citat |
2010-12-02, 21:06 | #13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Avliva dina grannar, det borde lösa problemet.
Näe, skämt åsido. Råden som redan givits låter alldeles utmärkta tycker jag. Om du vet med dig att du har rätt så är det bara att kämpa på. Har du sådana eländiga grannar kanske du ändå vill fundera på att flytta allteftersom. Är du säker på att skrivelsen är från hyresvärden? Känns som en väldigt märklig hyresvärd om de blint tror på vad en enda granne har sagt.
2010-12-02, 21:14 | #14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det har pratats här om att Tobbe! är mesig, men jag tycker att grannarna är minst lika mesiga. Folk är livrädda för att konfrontera varandra. Det är väl bara att grannarna går direkt till Tobbe! och framför sina klagomål. Tyvärr är folk så jävla mesiga att de måste ta omvägar genom hyresvärd och störningsjour istället för att prata med varandra.
Stå på dig Tobbe och snacka med hyresvärden. Vem vet, det kanske är grannarnas ouppfostrade barn som inte stänger porten efter sig. |
|||
Svara med citat |
2010-12-02, 21:16 | #15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
När någon ska mörda sina husdjur bara för "nej men jag är lite rädd.. vågar inte ta denna diskussionen så jag får välla göra de". Men jag håller med dig att grannarna är väldigt fula i sitt sätt. Jag har alltid haft en bra relation med grannar och man har pratat sinsemellan och haft respekt för varandra. |
||
Svara med citat |
2010-12-02, 21:20 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Hyresvärden är sjuk, det har h*n alltid varit. Tack för alla bra svar, ska försöka.
Eftersom tjejen i huset blir så rädd för att bli vräkt så säger hon så fort man pratar med henne: Dom ska avlivas! |
||
Svara med citat |
2010-12-02, 21:28 | #17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Informera dig om dina rättigheter så ska du se att du både får bo kvar och behålla katterna.
Men skulle du emot förmodan bli tvungen att välja, så måste väl katthem eller kattadoption vara betydligt bättre alternativ än att avliva dem? Jag är i alla fall ganska säker på att hade jag varit katt så hade jag föredragit något av de första två alternativen framför det tredje. |
|||
Svara med citat |
2010-12-02, 21:39 | #18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hoppas du löser det och inte fan ska du avliva dina katter.
Inte för att jag är en djur vänn men nu får du faktiskt ta och tänka till. Dessutom för ju katter med sig otur, det vill du väll inte? ^^ |
||
Svara med citat |
2010-12-02, 21:54 | #19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
RING HYRESGÄSTFÖRENINGEN: http://www.hyresgastforeningen.se/Ko...r/default.aspx
Dom har svar på alla dessa frågor och brukar vara hjälpsamma. Skicka sedan ett brev till hyresvärden att grannarna drar in smuts i trappuppgången och att du vill att dom tar av sig skorna innan dom går in i porten annars bör dom avlivas omgående. |
|||
Svara med citat |
2010-12-02, 21:56 | #20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan också köpa små små tossor till katterna...
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|