FAQ |
Kalender |
2015-11-29, 19:01 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har själv haft shared hosting på både Hostgator och Namecheap....fram till en månad sedan. Det är mycket som retar mig med Hostgator men jag har alltid upplevt deras servrar som snabba. Tvärtom hos Namecheap....jag gillar företaget men den server jag hade ett par sajter på var väldigt långsam. Så tråd-titeln och första inlägget i den här tråden förvånade mig inte alls.
Nu har jag dock släckt båda och flyttat de sajterna till Knownhost - grymt bra VPS hotell! |
||
Svara med citat |
2015-11-29, 22:40 | #12 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det finns olika tänkbara anledningar som man ej kan förklara utan att själv få gå in att titta i loggar. Det kan vara så enkelt som att ett plugin inte "executat" korrekt och ligger och dra resurser om och om igen...0,60 - 1,30 mår serven prima! Under backup (beror på inställning) kan denna dubbleras kortvarigt. Slutligen. Välj ett konto hos en leverantör som ej har detta innehållet samt den höga laddningssiffran. |
|||
Svara med citat |
2015-11-29, 22:45 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2015-11-30, 10:14 | #14 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Trådskaparens första inlägg är ett tydligt exempel på när din tro om hur load average fungerar förmodligen ger ett helt felaktigt resultat - förutsatt att första kommer från en tunn VPS och andra från en tyngre delad server vilket servernamnen och lasten tillsammans ger en indikation om kan vara fallet.
2015-12-02, 14:15 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bara så ni vet så är jag inte teknisk kunnig när det gäller servrar, har bara reseller accounts där jag skapar cpanel konton för varje hemsida.
Säljer inget hosting bara egna sidor, och har inte kontroll över andra sidor på samma server. Tror att det kallas shared hosting. Vill bara att sidorna laddas så snabbt det går i hela världen. Har också hört talas om CDN och cloud som gör sidorna snabbare, kanske dessa är något för mig? Har besökare från hela världen. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|