FAQ |
Kalender |
2010-10-15, 01:09 | #11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
google är registrars själva
google vet om att folk byter "ägare" och köper proxy tjänster i hopp om att rensa sin historia google sparar gamla ägare. vad domaintools har i sin databas har absolut inget med om google vet att du äger/har ägt domänen. |
||
Svara med citat |
2010-10-15, 01:15 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det här handlar om att den nuvarande ägaren ska försvinna på DomainTools.com när man kör en who is där. Google indexerar DomainTools.com och dess info och det hamnar ganska högt i sökresultaten, om man exempelvis googlar på ägarens namn. Tanken är att byta ägare på domänen så att who is:en på DomainTools.com uppdateras, och den nuvarande ägaren försvinner, så att inte detta sökresultat från DomainTools.com kommer upp i framtiden när man googlar på denne ägarens namn. Senast redigerad av addiction1 den 2010-10-15 klockan 01:17 |
||
Svara med citat |
2010-10-15, 02:15 | #13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
|
|||
Svara med citat |
2010-10-15, 02:30 | #14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag brukar göra detta åt mina kunder per default (efter att frågat vad kunden föredrar självklart) på de domäner jag reggar åt kunder. Tycker inte telefonnummer, adress, email osv osv ska spammas ut för alla att rota i. Sedan finns det ju de som vill dölja sig av andra skäl också självklart. Hitta något som inte kostar skjortan för dig. finns många som kostar lika mycket som domänet många gånger. |
||
Svara med citat |
2010-10-15, 02:34 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
precis, handlar förviso inte om att dölja något, mer att man inte vill att person- och adressuppgifter visas offentligt. Jag körde på Godaddys alternativ som kostar ca 10 dollar per år,får se hur det funkar. Med vänliga hälsningar. Senast redigerad av addiction1 den 2010-10-15 klockan 02:38 |
||
Svara med citat |
2010-10-15, 09:21 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-10-16, 00:22 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
någon som vet hur en transfer fungerar i praktiken? godadddy skriver de har skickat ett approval till [email protected], vad händer sen?
|
||
Svara med citat |
2010-10-16, 18:49 | #18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Först skickas ett mail dit för bekräftelse, sen kommer nuvarande registraren skicka till antagligen samma adress för bekräftelse, när de båda bekräftats så kommer transfern gå igenom.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|