FAQ |
Kalender |
2005-06-25, 12:16 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst kan det vara bra att läsa på internet eftersom det är "gratis" men jag själv föredrar att läsa böcker eftersom det känns lite mer avslappnat och lättare när det rör sig om längre texter.
Har inte några böcker som rör webb direkt, innehar MySQL-handboken på svenska och den har hjälpt mig en hel del. Kanske en bok av intresse? |
||
Svara med citat |
2005-06-25, 12:58 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som ArreliuS säger är det mycket mer avslappnat och oftast lär man sig lättare med en bok än att läsa på internet.
En bok kan du ta med dig och läsa i soffan, sedan när du förstår vad boken menar kan du gå och testa själv vid datorn. Läser man via internet brukar man oftast testa först även om man inte riktigt förstår. |
|||
Svara med citat |
2005-06-25, 14:05 | #13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men det är klart, det är ju en smaksak. |
|||
Svara med citat |
2005-06-25, 15:35 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har aldrig läst en bok om sånnt här, kikade in på amazon.com nu och vissa verkar faktiskt lite roliga.
länk |
||
Svara med citat |
2005-06-25, 16:57 | #15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns tyvärr nästan inga svenska böcker om IM som håller måttet, de flesta är antingen ouppdaterade,rent ut sagt dåliga och ofta felaktiga.
Vad är det exakt ni letar efter, är det hur man startar ett företag online, hur man utvecklar företaget, adwords, adsense, JV's, SEO, annonsering/promo? Det är en djungel så hör av er med mer specifik info så ska jag peka ut några som enligt mitt tycke är värd att satsa på. Köper info för över 50.000skr varje år så jag tror jag kan hjlpa dig med det du vill ha.. / Tomas |
||
Svara med citat |
2005-06-25, 17:13 | #16 | |||
|
||||
|
Citat:
Kort sagt, hur man gör en bra webbsida, hur man blir en bra webmaster. |
|||
Svara med citat |
2005-06-27, 10:12 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ang Marknadsförings böcker så utgår jag från att det är annonsering av din site på internet du undrar över och då är det ingen bok jag rekommenderar utan en membership service av Jonathan Mizel har: "Online Marketing Letter".. Packat med mycket bra råd och den här killen vet verkligen vad han pratar om och du kommer garanterat att lära dig massor av nya saker samt att du kan läsa om olika tester o annat..
Ang hur man skriver bra texter på internet så hänvisar jag till "hur man skriver säljande" tråden.. Ang SEO så rekommenderar jag ingen bok utan vänd dig till någon som redan kan dvs seriösa seo företag. Ang PHP och MySQL så har jag ingen aning då jag har andra som sköter det här åt mig idag.. / Tomas |
||
Svara med citat |
2005-07-04, 01:53 | #18 | |||
|
||||
|
Har kollat lite nu och tänker köpa dessa böckernaNågon mer jag bör passa på att köpa i samma veva?
|
|||
Svara med citat |
2005-07-04, 03:00 | #19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
några av de bättre jag läst de senaste halvåret ... tyvärr buggar sidan lite just nu, men ni förstår nog ändå
http://www.hoglind.org/blog/boktraden.php edit: om ni är intresserade att lära er om marknadsföring, och inte studerat det på universitet eller liknande, så kan jag rekommendera bibeln på området: http://www.bokus.com/b/0131469185.html?pt=...t=search_result En bra, tjock, tung, svårtentad, rackare... det är det första man ska läsa på området om man ska läsa något, och läsa den väl. |
||
Svara med citat |
2005-07-04, 08:28 | #20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |