FAQ |
Kalender |
2010-12-22, 21:46 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Första gången orkade jag inte läsa, men jag blev nyfiken igen och läste hela. Det var klart värt det, en väldigt välskriven artikel och ett intressant fall.
|
|||
Svara med citat |
2010-12-22, 22:22 | #12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sedvanliga Flashback-tråden om detta: https://www.flashback.org/showthread.php?p=18863512
|
|||
Svara med citat |
2010-12-22, 23:55 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tragiskt... jag blir så otroligt förbannad. Och den här skiten kan drabba vem som helst...
|
||
Svara med citat |
2010-12-23, 01:45 | #14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
tyvärr finns det inget annat än extrema åtgärder att göra emot sådant här.
Och ingen av dem är lagliga eller moraliskt okej. Men tyvärr så blir det djungelns regler som gäller. Jag förespråkar inte våld, men tyvärr är systemet smått lamslaget och det enda som funkar då är farliga åtgärder som att "rensa huset". Det finns verkligen inte många andra åtgärder att göra för att skydda sin familj. Beklagligt men ack så sant :/. Förfärligt. |
||
Svara med citat |
2010-12-23, 02:24 | #15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ibland önskar man nästan att man levde i ett fascistiskt land med en dödspatrull som tog hand om vissa typ av personer. Sen tar humanisten i mig över och inser att bakom varje sociopat finns det sociala eller mentala orsaker. Men något måste ju göras... |
||
Svara med citat |
2010-12-23, 02:47 | #16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man frågar sig vem som mördade honom och varför. Det lär ju knappast varit de kriminella som ansåg att han var skyldiga dem pengar. Om de ville ha pengar av honom, så försvann ju den möjligheten i samma stund som de lät mörda honom. Nu brukar kriminella överlag inte vara de skarpaste knivarna i lådan, men till och med de borde inse att det är dåligt för affärerna att slakta den ko man mjölkar.
Det tjänar ingenting till att spekulera. Men det känns som om det borde finnas andra potentiella gärningsmän än de som försökte utpressa honom. Eventuella delägare, ex-frun, eller vem som nu kan tänkas ärva honom och därför tjäna på hans död. Jag får intrycket av att artikelförfattaren försöker att härleda ett samband mellan utpressningen och hans död. Trots det så får artikelns innehåll ändå utpressarna att framstå som osannolika mördare i det här fallet. |
|||
Svara med citat |
2010-12-23, 08:50 | #17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Intressant! Ska läsas dirr
|
||
Svara med citat |
2010-12-25, 00:40 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Shit, skulle bara bläddra igenom men slutade med att jag läste hela.
Riktigt tråkigt! Så mycket energi i en människa och det släcks. En tanke som slog mig var, varför betalade han inte de pengarna han hade kommit lovat i muntliga "avtalet". Han skulle ju inte bli fattigare i längden....Men men nu har det hänt.. |
||
Svara med citat |
2010-12-26, 19:15 | #19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-12-26, 19:48 | #20 | ||