FAQ |
Kalender |
2014-03-26, 11:16 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
patrikweb pratar i gojjan som vanligt :-).
Jag håller med Ara klart man ska bidra efter förmåga men då ska det gälla alla. Kan förstå att det känns surt när t.ex MediaMarkt och IKEA flyr undan skatten, så ska man själv gå in där och betala flera miljoner. EU förenklar undanflykt av skatt helt enkelt, illa. EDIT: Intressant att hans syster driver Fillippa K och hans föräldrar jeansmärket Gul&Blå. Verkar ligga i generna med entreprenörskap. Eller så kanske jag ska ta till med ett Turkiskt ordspråk som säger "den bästa pengamagneten är pengar". Senast redigerad av Alpha den 2014-03-26 klockan 11:28 |
|||
Svara med citat |
2014-03-26, 11:17 | #12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|
||
Svara med citat |
2014-03-26, 11:29 | #13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samma sak svenskar föredrar åka jobba i Norge istället, där får dom jobb o helt okej lön. Tröttnar företag så väljer dom ju det land som passar dom bäst, samma sak med anställda. Orsak varför det inte finns någon produktion knappt i Sverige är för svenskarna inte vill betala det priset det hade kostat. |
||
Svara med citat |
2014-03-26, 11:59 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är en bra person någon som klankar ner på de som har det sämre ställt med att jämföra med boskap eller är en bra person som försöker hjälpa och underlätta för sina medmänniskor? Varför man tjänar bättre i Norge är till viss del för att det är mycket dyrare att leva. Det är också lättare för svenskar att få jobb (inom vissa yrken) då det finns ett antal jobb som inte norrmän inte vill ta. Övrigt efter att läst dina resonemang tillsammans med dina stavfel och konstiga meningsuppbyggnader genom åren så kan jag bara önska att man satsar mer på skola och utbildning så man slipper, om jag får citera bilden ovan, "Stupid people". |
||
Svara med citat |
2014-03-26, 12:20 | #15 | ||
|
|||
|
Citat:
Folk som flyttar till Norge är smarta, dom tar ansvar för sitt liv. Istället för gnälla på staten för att dom själva är värdelösa och inte får något jobb. Jag behöver inte tänka på min stavning på forum, samt jag lyckats bättre än 99% än övriga befolkning utan massa högskola eller högre utbildning. Så utbildning ger nödvändigtvis inte smarta personer, handlar mer om eget intresse och ansvar. Sedan kan det krävas specifik utbildning för vissa yrken mer eller mindre. Och inget som säger att utbildning ska vara gratis och låta någon annan betala via sin skatt för andras utbildningen. Staten hade kunnat låna ut pengar men totala utbildningskostnad hade blivit personlig. Och kvalitén på utbildningen idag lär inte handla så mycket om skatt, mer pengar ger nödvändigtvis inte bättre. |
||
Svara med citat |
2014-03-26, 12:28 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men folk tar inte "vilket jobb som helst" dessa dagar och det verkar tyvärr vara okej att man tänker på det sättet. |
|||
Svara med citat |
2014-03-26, 12:36 | #17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag trodde att Johan Staël von Holstein var Sveriges "sosse-hatare" numero uno. Jag har tvingats tänka om. Han är nummer två.
2014-03-26, 13:04 | #18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ne men kostnaden avser för en natt: http://imgur.com/a/WIfeN och som du ser $55029.31 = 354399.034 kr Dvs 355 000 kr för EN natt.. Senast redigerad av x264 den 2014-03-26 klockan 13:07 |
||
Svara med citat |
2014-03-26, 13:12 | #19 | ||
|
|||
|
Citat:
Tror bara dom lagt alla summor vid fakturering, minns inte vad jag fick på fakturan jag betala åt en för operation men tror kostnad för medicin var totalt förbrukar och inte en post per dag där med. Men för en hel operation som är lite mer avancerade och några dagar vård ser ja inte det som så stor kostnad. Säkert mer i Sverige i faktiskt kostnad. Kostar ju flera 100k operera en hundjävel i Sverige bara typ så. |
||
Svara med citat |
2014-03-26, 13:22 | #20 | ||
|
|||
|
Såg nu det handla om blindtarmsoperation, exakt samma operation jag betala för en person på privatsjukhus.
Och då fick han vara kvar flera nätter, tror det var 3-5 nätter totalt. Dock betalade jag bara 3600EUR för hela operation och dom nätter, då ingen försäkring eller så. Men USA har säkert lite mer saltade fakturor sett till landet. Då flesta ändå har privat sjukvårdsförsäkring. I vilket fall är den totala kostnad lägre än skatt, samt en bättre privat sjukvårdsförsäkring ändå billigare än skatt. Men att Sverige skulle vara billigare i genomsnitt tror jag inte. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|