Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Värde på LL.NU

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-06, 14:09 #11
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Originally posted by aelander@Mar 6 2008, 13:28
Det finns många seriösa verksamheter i Sverige med en .nu-domän som grund för sin Internetnärvaro, så var är problemet egentligen.
Fungerar som alla andra alldeles utmärkt.

För övrigt vill jag nog påstå att det inte finns någon annan registrar som är i närheten av NU Domains support. De är helt outstanding, dessutom mycket smidiga på att lösa eventuella problem
innan du säger något kanske du ska veta mer.
Ursäkta för dom hårda orden men nunames har gjort flera saker som är rent ut sagt skandalöst.

Ett enkelt exempel är att ta tillbaka ett "premium" domän ifrån en ägare och sedan auktionera ut det.

Man kan inte med riktig etik ta tillbaka ett domän för att kunna sälja det.. IGEN!

nunames har gjort många fel. Dom är INTE att lita på.
Supporten kanske är bra osv.
Men jag får svar där jag köper domäner inom 1 minut om jag ringer.
Supporten är vänlig och ger konstruktiva svar och gjort ett produktivt arbete..
och dom snor inte mina domäner!!

ONTOPIC. ditt domän borde la va värt en penning.. sätt ut det för auktion och se vad som händer?
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 14:48 #12
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by aelander@Mar 6 2008, 13:28
Det finns många seriösa verksamheter i Sverige med en .nu-domän som grund för sin Internetnärvaro, så var är problemet egentligen.
Fungerar som alla andra alldeles utmärkt.

För övrigt vill jag nog påstå att det inte finns någon annan registrar som är i närheten av NU Domains support. De är helt outstanding, dessutom mycket smidiga på att lösa eventuella problem
Tyvärr är dina ord i detta fallet föga värda för min del. Du driver ju själv verksamhet som går ut på att sälja .nu domäner, det har du gjort reklam för i snapback-tråden (fast egenreklam inte är tillåten).

.nu har visat sig som sagt vara oseriöst på många punkter och de som drivit .nu domäner inann och inte kan köpa motsvarande .se fortsätter driva det där, men skulle de få chansen på samma domän i .se tror jag att de skull ebyta omedelbart.

Visst är en LL domän värd sitt pris, men inga fantasisummor tycker jag. Varför chansa att betala mycket om man kan bli borttagen sin domän bara så där .... vilket har hänt ju.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 15:15 #13
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Hmm nu var det väl inte aelander som startade tråden angående LL-domäner, utan lukasbrisman.

Sen måste jag vända hårda ord mot mervinst - vilken domän har de tagit tillbaka för att auktionera ut? vet du något som ingen annan vet?
Syftar du på LL-domänen som ClaesM blev av med efter 10 år, så är den "reserved" för registret själva (naturligtvis) även om tillvägagångssättet absolut skulle skett på annat sätt så att båda parter blev nöjda.
Och det är väl mest anmärkningsvärt att han tilläts ha den i 10 år - Det är ju som att IIS skulle tillåta [se.se] - tror ni det skulle ske?

Applicera samma sak på IIS så har de gjort betydligt värre saker (inkluderat "sno" domäner för bla JohanH) efter eget tycke och smak.
Eller i mars 2005 när de stängde av 1500 domäner med referens till att det saknades giltig e-mail. Vid senaste informationsdagen berättade IIS att ogiltiga e-mailadresser var ett STORT problem, speciellt på äldre domäner.
Men att dom skulle engagera sig i det problemet nästa år..konsekvent handlande skulle ju då stänga av kanske upp till var 7:e .se-domän..
Så vad gäller jämförelser IIS och Nunames emellan så finns det saker båda kunde skött på annat sätt..

Men vad gäller kritiken mot Nunames så är det givetvis så att det finns brister i den knöliga administrationen, prissättningen för överlåtelser och den selektiva favoriseringen av ett par ombud (prismässigt och periodsmässigt)

Men ontopic - L och LL-domäner oavsett TLD har ett bra värde (därav prishöjningen av Nunames) ett lysande exempel är ju TV.nu där man väl får anta att domänen spelar en betydande roll för Shibsteds intresse!?
Samma sak gäller ju alla "bättre" ord under .nu (dvs de som definieras som "Premium") har ett högre värde. Exempel Nunames egen Premiumauktion från i nov -07
Intressant också att "seriösa" företag mer och mer marknadsför .nu-domäner. Senast idag hörde jag på radioreklam om [insplanet.nu]
Jag kommer också från en vecka i Phuket där den största "restaurangkedjan" i Patong, Kata och Karon har just en .nu-adress (utan .se eller annat alternativ)

Jag anser att Nunames förtjänar kritik, men då ska det vara för rätt saker.

Och själv anser jag att bra .nu-domäner ÄR värdefulla och jag ser också ett ökande intresse från Holland, Ryssland, Japan, Luxemburg och Korea i .nu-domäner som är bra på hugget. Jag får väl som .nu-domänsinnehavare och även visst verksamhetsintresse av .nu-domäner ses som partisk, men jag tror att de flesta vet att jag kritiserar det jag anser vara förbättringsbart - oavsett eget intresse eller ej och tro mig - Nunames älskar mig inte!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 15:26 #14
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Mar 6 2008, 15:15
Jag kommer också från en vecka i Phuket där den största "restaurangkedjan" i Patong, Kata och Karon har just en .nu-adress (utan .se eller annat alternativ)
Nu får du ge dig

buffalosteakhouse är knappt ett bra exempel, men hyffsad mat har de. Att de har .nu har inget att göra med valet, utan att startade sidan 1999 och då inte kunde ta en .se för de har ju inte ett svenskt företag.

Hoppas att semestern var bra!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 15:32 #15
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Jag kommer också från en vecka i Phuket där den största "restaurangkedjan" i Patong, Kata och Karon har just en .nu-adress (utan .se eller annat alternativ)
Nu får du ge dig

buffalosteakhouse är knappt ett bra exempel, men hyffsad mat har de. Att de har .nu har inget att göra med valet, utan att startade sidan 1999 och då inte kunde ta en .se för de har ju inte ett svenskt företag.

Hoppas att semestern var bra!
Den var MYCKET bra (Waterfront) - jag är ordentligt "biten".
Men varför är inte det ett bra exempel? - Jag skrev det för att det tar ju död på ditt tidigare antagande i tråden eftersom .se-adressen är oregistrerad..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 17:27 #16
aelanders avatar
aelander aelander är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 146
aelander aelander är inte uppkopplad
Medlem
aelanders avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 146
Skulle vara intressant från er som har hårda ord mo NU Domain om ni kunde prestera ett enda exempel. Bara tyckande utan någon bakonliggande kunskap. Tyvärr!!

Jag rekommederar inte .nu-domäner i första hand. Självklart att .se-domänen är den mest attraktiva om man driver verksamhet i Sverige.

.com .net kanske man bör gardera med och inte förakta.
Exempel fondberg.com ägs inte av FONDBERG & CO AB
aelander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 17:39 #17
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by aelander@Mar 6 2008, 18:27
Skulle vara intressant från er som har hårda ord mo NU Domain om ni kunde prestera ett enda exempel. Bara tyckande utan någon bakonliggande kunskap. Tyvärr!!
Min kritik har jag flertalet gånger ställt direkt till Per, vidare anser jag att den fördel Loopia och WK har gentemot övriga auktoriserade NU-ombud inte främjar TLDn med 1-års registreringar och en kraftigt subventionerad prissättning. Vad sedan beträffar kunskap om .NU så anser jag att jag har hyfsat på fötterna..
Citat:
.com .net kanske man bör gardera med och inte förakta.
Exempel fondberg.com ägs inte av FONDBERG & CO AB
Hmm det är väl ett helt annat ämne, men det är väl ingen som gjort och varför skulle det vara självklart att FONDBERG & CO AB skulle vara registrant till den domänen? Är det något jag missat?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 17:46 #18
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Mar 6 2008, 15:15
Hmm nu var det väl inte aelander som startade tråden angående LL-domäner, utan lukasbrisman.
Sen måste jag vända hårda ord mot mervinst - vilken domän har de tagit tillbaka för att auktionera ut? vet du något som ingen annan vet?
Syftar du på LL-domänen som ClaesM blev av med efter 10 år, så är den reserved för registret själva (naturligtvis) även om tillvägagångssättet absolut skulle skett på annat sätt så att båda parter blev nöjda.
Och det är väl mest anmärkningsvärt att han tilläts ha den i 10 år - Det är ju som att IIS skulle tillåta [se.se] - tror ni det skulle ske?
Applicera samma sak på IIS så har de gjort betydligt värre saker (inkluderat sno domäner för bla JohanH) efter eget tycke och smak.
Eller i mars 2005 när de stängde av 1500 domäner med referens till att det saknades giltig e-mail. Vid senaste informationsdagen berättade IIS att ogiltiga e-mailadresser var ett STORT problem, speciellt på äldre domäner.
Men att dom skulle engagera sig i det problemet nästa år..konsekvent handlande skulle ju då stänga av kanske upp till var 7:e .se-domän..
Så vad gäller jämförelser IIS och Nunames emellan så finns det saker båda kunde skött på annat sätt..
Men vad gäller kritiken mot Nunames så är det givetvis så att det finns brister i den knöliga administrationen, prissättningen för överlåtelser och den selektiva favoriseringen av ett par ombud (prismässigt och periodsmässigt)
Men ontopic - L och LL-domäner oavsett TLD har ett bra värde (därav prishöjningen av Nunames) ett lysande exempel är ju TV.nu där man väl får anta att domänen spelar en betydande roll för Shibsteds intresse?
Samma sak gäller ju alla bättre ord under .nu (dvs de som definieras som Premium) har ett högre värde. Exempel Nunames egen http://www.internetsweden.com/images/NU_auktion.JPG
Intressant också att seriösa företag mer och mer marknadsför .nu-domäner. Senast idag hörde jag på radioreklam om [insplanet.nu]
Jag kommer också från en vecka i Phuket där den största restaurangkedjan i Patong, Kata och Karon har just en .nu-adress (utan .se eller annat alternativ)
Jag anser att Nunames förtjänar kritik, men då ska det vara för rätt saker.
Och själv anser jag att bra .nu-domäner ÄR värdefulla och jag ser också ett ökande intresse från Holland, Ryssland, Japan, Luxemburg och Korea i .nu-domäner som är bra på hugget. Jag får väl som .nu-domänsinnehavare och även visst verksamhetsintresse av .nu-domäner ses som partisk, men jag tror att de flesta vet att jag kritiserar det jag anser vara förbättringsbart - oavsett eget intresse eller ej och tro mig - Nunames älskar mig inte
Läs http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...=nu+adress&s=wn för kanske mer info om att .nu är inte pålitliga.
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 17:53 #19
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by Milad@Mar 6 2008, 18:46
Läs http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...=nu+adress&s=wn för kanske mer info om att .nu är inte pålitliga.
Jag skrev om du missade det:
Citat:
Syftar du på LL-domänen som ClaesM blev av med efter 10 år, så är den reserved för registret själva (naturligtvis) även om tillvägagångssättet absolut skulle skett på annat sätt så att båda parter blev nöjda.
Och det är väl mest anmärkningsvärt att han tilläts ha den i 10 år - Det är ju som att IIS skulle tillåta [se.se] - tror ni det skulle ske?
Den aktuella domänen ClaesM blev av med var [nu.nu] om du inte förstod det av mitt inlägg och var naturligtvis en stor tavla av Nunames att inte redan 10 år innan reserverat den och skulle därför (enligt mig) kompenserat ClaesM ordentligt för att ta tillbaka den. Annars sker såvitt jag har kännedom bara "tillbakataganden" om domäner används på sätt som inte tillåts enligt avtal som grövre porr, phishing etc. men får då statusen "revoked".
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 23:10 #20
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Jag har bara positiva erfarenheter av LL.nu domäner.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017