Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


PatrikWeb

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-03, 15:24 #11
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Det är ju inte första gången PW får besök av länsman heller och hans värderingar om landets polis och åklagare framgår ju ganska så tydligt i den tråden. Jag hade nog valt att stanna hos Binero eller kikat på någon av de större och mer seriösa aktörerna.
Vad har Patriks värderingar om landets polis och åklagare att göra mer hur seriöst hans företag är?

Jag är inte kund hos Patrikweb, men jag skulle 100 gånger om hellre välja honom framför de större aktörerna.
Det är bara att läsa hans svar i flera trådar för att förstå att han är otroligt kunnig och vet hur man bygger en redundant webbhall med utmärkt prestanda.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 15:45 #12
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Eftersom han representerar företaget så är det hans inlägg jag går på. Jag har ej hittat någon tråd där polisen har varit hemma hos Kjette eller någon tråd där Johan1234 sitter anhållen för misstänkta stölder. Så jag anser att personer som ej hamnar i dessa situationer är seriösare i sitt yrkesutövande. PW är säkert mycket duktig på det han gör men har han testats i större sammanhang? Det är skillnad på att ha 100 kunder och 100.000 som Binero har. Ser man då till antalet fel per kund så kanske Binero är snäppet vassare.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 16:01 #13
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Eftersom han representerar företaget så är det hans inlägg jag går på. Jag har ej hittat någon tråd där polisen har varit hemma hos Kjette eller någon tråd där Johan1234 sitter anhållen för misstänkta stölder. Så jag anser att personer som ej hamnar i dessa situationer är seriösare i sitt yrkesutövande. PW är säkert mycket duktig på det han gör men har han testats i större sammanhang? Det är skillnad på att ha 100 kunder och 100.000 som Binero har. Ser man då till antalet fel per kund så kanske Binero är snäppet vassare.
Binero är ett webbhotell bara, medan vi erbjuder stort utbud av tjänst i form av bredband, telefoni, hosting och inte bara webbhotell.

Så vi har betydligt större nät och bredare kompetensnivå och har betydligt mer än 100 kunder totalt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 16:07 #14
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
När du skriver "vi" vilka menar du då? Och vad heter företaget med fler än 100 kunder? Det verkar ju inte vara Patrick Lagerman web.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 16:16 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
När du skriver "vi" vilka menar du då? Och vad heter företaget med fler än 100 kunder? Det verkar ju inte vara Patrick Lagerman web.
Jag är ägare av flera företag som även har anställda. PW har väldig liten verksamhet just nu.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 17:07 #16
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Citat:
Ursprungligen postat av captaindoe Visa inlägg
Vad har Patriks värderingar om landets polis och åklagare att göra mer hur seriöst hans företag är?
Det är väl självklart att om man inte stödjer värderingarna en person har så ska man inte köpa tjänster av företagen han är inblandade i. Ett företag blir ju inte seriösare än vad dess ägare är oavsett om det är litet eller multinationellt.
Tycker någon att det t.ex. är helt ok med illegala trackers såsom TTI och PirateBay så hade iaf inte jag köpt något av det företaget då jag inte vill förknippas med detta.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 17:13 #17
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Vilka företag är det? Nu jämför vi väl också PW mot Binero och då är det väl under 100 kunder och inga anställda att tala om?
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 17:53 #18
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Vilka företag är det? Nu jämför vi väl också PW mot Binero och då är det väl under 100 kunder och inga anställda att tala om?
Om du tror att PW har under 100 kunder samtidigt du inte ens vet vilka företag jag har så är du på så låg kunskapsnivå så det inte ens är värt ett svar.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 17:58 #19
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Jag går på omsättning i den bedömningen. Vilka andra företag är det du har som har fler kunder/anställda?
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 18:00 #20
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Det är väl självklart att om man inte stödjer värderingarna en person har så ska man inte köpa tjänster av företagen han är inblandade i. Ett företag blir ju inte seriösare än vad dess ägare är oavsett om det är litet eller multinationellt.
Tycker någon att det t.ex. är helt ok med illegala trackers såsom TTI och PirateBay så hade iaf inte jag köpt något av det företaget då jag inte vill förknippas med detta.
Tycker jag inte är självklart på något sätt och vis. Bara för att du har olika värderingar än mig angående en sak, betyder inte det att jag inte skulle kunna nyttja dina tjänster om de är tillräckligt bra för mina ändamål.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017