Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hostgator mycket snabbare än namecheap?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-11-29, 18:01 #11
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
Jag har själv haft shared hosting på både Hostgator och Namecheap....fram till en månad sedan. Det är mycket som retar mig med Hostgator men jag har alltid upplevt deras servrar som snabba. Tvärtom hos Namecheap....jag gillar företaget men den server jag hade ett par sajter på var väldigt långsam. Så tråd-titeln och första inlägget i den här tråden förvånade mig inte alls.

Nu har jag dock släckt båda och flyttat de sajterna till Knownhost - grymt bra VPS hotell!
amagab är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-29, 21:40 #12
Webbdos avatar
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
Webbdos avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Vad ser du som jag inte ser? Var får du något om sekunder ifrån? Beror helt på systemet och användandet huruvida 10 är en hög siffra om det är load average du har fått för dig säger något om sekunder. En enkel VPS med 0.5 i load kan lätt ha samma resursutnyttjande som en tyngre burk med 10 i load.
Helt korrekt, det har inget med tid att göra endast hur systemet mår. Av egen erfarenhet med servrar så är en siffra på 9-11 inget man vill ha, Har servrar som kör WHM och cPanel med över 400+ webbplatser. Längesen laddningen gick upp på mätvärde över 3. Haft någon gång under förra året när det blev fel på ett jobb som skulle köras...

Det finns olika tänkbara anledningar som man ej kan förklara utan att själv få gå in att titta i loggar. Det kan vara så enkelt som att ett plugin inte "executat" korrekt och ligger och dra resurser om och om igen...0,60 - 1,30 mår serven prima! Under backup (beror på inställning) kan denna dubbleras kortvarigt.

Slutligen. Välj ett konto hos en leverantör som ej har detta innehållet samt den höga laddningssiffran.
Webbdo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-29, 21:45 #13
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Webbdo Visa inlägg
Av egen erfarenhet med servrar så är en siffra på 9-11 inget man vill ha
Får känslan av att du inte vet vad load average är för något. Den siffran säger ingenting om belastningen så länge antal kärnor är okänt.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-30, 09:14 #14
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Webbdo Visa inlägg
Helt korrekt, det har inget med tid att göra endast hur systemet mår. Av egen erfarenhet med servrar så är en siffra på 9-11 inget man vill ha, Har servrar som kör WHM och cPanel med över 400+ webbplatser. Längesen laddningen gick upp på mätvärde över 3. Haft någon gång under förra året när det blev fel på ett jobb som skulle köras...

Det finns olika tänkbara anledningar som man ej kan förklara utan att själv få gå in att titta i loggar. Det kan vara så enkelt som att ett plugin inte "executat" korrekt och ligger och dra resurser om och om igen...0,60 - 1,30 mår serven prima! Under backup (beror på inställning) kan denna dubbleras kortvarigt.

Slutligen. Välj ett konto hos en leverantör som ej har detta innehållet samt den höga laddningssiffran.
Oops! Hanterar du servrar själv? Isåfall ska du nog läsa på om load average innan du använder det som ett mått på hur en server mår nästa gång.

Trådskaparens första inlägg är ett tydligt exempel på när din tro om hur load average fungerar förmodligen ger ett helt felaktigt resultat - förutsatt att första kommer från en tunn VPS och andra från en tyngre delad server vilket servernamnen och lasten tillsammans ger en indikation om kan vara fallet.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-02, 13:15 #15
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Bara så ni vet så är jag inte teknisk kunnig när det gäller servrar, har bara reseller accounts där jag skapar cpanel konton för varje hemsida.

Säljer inget hosting bara egna sidor, och har inte kontroll över andra sidor på samma server. Tror att det kallas shared hosting.

Vill bara att sidorna laddas så snabbt det går i hela världen.

Har också hört talas om CDN och cloud som gör sidorna snabbare, kanske dessa är något för mig?

Har besökare från hela världen.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017