FAQ |
Kalender |
2007-06-08, 00:05 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så vilka 2 letters domännamn har ni registrerat?
Finns fortfarande några bra kvar.. |
|||
Svara med citat |
2007-06-08, 00:23 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv tog jag "se.nu" till min vidarekopplingstjänst www.webb.se samt "ip.nu" till en framtida IP-telefoni sida. Är nöjd med bägge två! :-)
|
||
Svara med citat |
2007-06-08, 00:55 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Registrerade cv.nu
|
||
Svara med citat |
2007-06-08, 01:03 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag drog till och köpte el.nu .
Ska nog sälja den om jag inte hittar något kul projekt. 250euro per år känns lite smådyrt. |
|||
Svara med citat |
2007-06-08, 01:06 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bra namn ni hittat, själv slog jag till med n . n u
|
||
Svara med citat |
2007-06-08, 01:12 | #16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag....
n1.nu 6x.nu cp.nu bi.nu C6.nu HP.nu 4G.nu QM.nu MQ.nu SF.nu FP.nu EA.nu DH.nu bh.nu sy.nu 1U.nu PG.nu Q8.nu ... skulle köpt dem, om jag varit rik förstås Registrera!! Om ni gillar någon.. |
|||
Svara med citat |
2007-06-08, 08:39 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har två reggade från 97 då det gick att regga just en- och tvåbokstavs. Och även om jag ogillar Bill S plus att jag ogiillar att nu bli av med fem Gustav Wasa för dessa per år, gillar jag på något sätt att det faktiskt kommer bli rotation på dessa korta domäner. Dels fanns det ju en del som nu kan reggas, dels finns det säkerligen många hobbynissar som kommer försöka sälja eller släppa sina domäner eftersom de blir för dyra för just hobbyändamål.
Visst hade det varit spännande (och dyrt) om samma sak hänt med 1-, 2- och 3-bokstavsdomäner under .com? Göra dem så dyra att det inte är försvarbart att ha dem som adsense-sidor, men fortfarande så billiga att de är attraktiva för annan content? Eller? |
||
Svara med citat |
2007-06-08, 22:27 | #18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Skulle kanske reggat s.nu om den vore ledig, det är väl kanske värd priset [email protected] vore en fin mail-adress. I övrigt verkar det som att nunames återförsäljare köpte de attraktiva 1 letter/number domänerna iom att dom också kände till det i förväg.
2007-06-09, 11:19 | #19 | |||
|
||||
VIP
|
Köpte själv ingen sk. premium .NU. Ogillar de höga årsavgifterna och vill inte stödja ett sådant förfarande.
Fanns ju inte så många enbokstavsdomäner heller, en viss återförsäljare tycktes ta de flesta. De återstående number-domänerna kändes rätt ointressant att betala 2.5-5k/år för. Köper hellre en bra .SE domän för 20-30k.. Tror för övrigt att en större buzz och intresse skapats och fler domäner hade tecknats ifall dem i förväg hade annonserat detta tilltag. "Om 2 veckor så släpper vi en- och tvåkombinationsdomäner, det kommer fungera såhär". Folk hade då hunnit snacka, blogga etc, skapa en hype och användare hade köpt på sig fler domäner. Fortfarande är mycket namn lediga, vilket jag iof inte tror dem kommer vara så länge till. |
|||
Svara med citat |
2007-06-09, 13:21 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Med risk för att låta som en hysterisk person här - ingen som ser detta som lite början på ett stort problem med demokratiska saker här? Fördelen med att domäner är billiga är även att stor som liten kan konkurrera om saker. Om en domän helt plötsligt börjar kosta 10000 pr år så försvinner många små aktörer. Det är inte speciellt bra för utvecklingen av internet eller för den delen av demokratin. En större kostnad innebär att helt plötsligt börjar blogtjänster ta betalt från sina bloggare, osv.. Helt plötsligt filtrerar vi internet från dom som inte har råd. Det är ju en helt löjligt. Dessutom finns det ingen teknisk anledning som kan motivera en hög kostnad på vissa domännamn på detta viset. Artificiell marknad.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|