FAQ |
Kalender |
2017-02-25, 10:14 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Först och främst så vill jag beklaga att du hamnade i problem på grund av mailspärren, det är inte vår avsikt att göra det svårare för någon. Vad gäller anledningen till en begränsning på antalet skickade mail så finns det bara en anledning till att den existerar; nämligen spamrisken. Vi har vid ett flertal tillfällen hamnat i en situation där en kund lyckats spamlista hela mailklustret och det drabbar ganska många tusen mailboxar. Vi bedömer att det för våra kunder är viktigare att icke-transaktionsmail kommer fram, än att vi tillåter transaktionsmail via lösningen. För de kunder som verkligen vill skicka transaktionsmail via oss så erbjuder vi en SMTP-as-a-service (information om den får du av en säljare) eller rekommenderar att man använder tex sendgrid, postmark eller mailgun som redan nämnts. Copyn på hemsidan är lite olycklig och vi kommer att justera den inom kort. Jag hoppas att problemet löste sig ändå. |
|||
Svara med citat |
2017-02-25, 18:24 | #12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder GleSYS som mail- och DNS leverantör till alla mina domäner och är supernöjd, nya beta kontrollpanelen är rätt trevlig med! Jag har väldigt svårt att se hur en legitim användare kan skicka över 200 mail på en arbetsdag (det är 25 mail per timme förutsatt man jobbar 8h/dag). Skickar man sådana mängder måste det vara utskick eller reklam och då väljer man annan platform såsom mailchimp eller liknande.
Skulle jag behöva sådana skicka sådana mängder mail via GleSYS kontaktar jag dig Andreas OT: Saknar dock möjlighet att sätta egna custom DNS records på domäner, just nu hade jag gärna velat ha stöd för CAA records. |
||
Svara med citat |
2017-02-25, 18:52 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör man med transactional emails (webshop, SaaS, ...) tycker jag det rätta valet är att antingen kolla med GleSYS om man tänkt gå via deras mailserver eller sätter upp en egen Exim/Postfix server.
|
||
Svara med citat |
2017-02-27, 23:50 | #14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack. Tack för ditt svar. Jag utgår från att 99.21% är inkl hard bounces. Vi ska ge Mailgun en chans. Första delade IP vi fick låg på blacklist hos Spamcop (209.61.151.224), de var dock snabba på att ge oss nytt. Citat:
I vårt fall handlar det om över 200 inkommande mail som vi svarar på. När det är sådana mängder så finns det en gemensam nämnare, vilket gör att svaren blir likartade, så tiden per mail minskar kraftigt. Vi är inte heller en person som jobbar i de fallen. |
||
Svara med citat |
2017-03-15, 18:46 | #15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu kör vi Mailgun, Glesys och Zendesk. Det rullar på bra.
Vi använder Zendesk för delar av utgående mail och kör IMAP hos Glesys → Zendesk API för att komma runt gränsen på 200. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|