Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero-felaktiga fakturor

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-02, 16:51 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag är också fullkomligt övertygad om att Binero inte gör detta medvetet, vilket jag inte heller tror TS menade även om han uttryckte sig lite klumpigt. Det är helt enkelt en (eller flera) av många buggar i Bineros system.

Håller också med om att Bineros support fortfarande är bland den trevligaste man kan hitta. De försöker hela tiden hjälpa de hårt prövade kunderna så gott det går när problem uppstår. Jag har hela tiden varit en obotlig optimist när det gäller Binero den senaste tiden men det har gått på tok för långsamt och ledningen har gjort märkliga felprioriteringar samt haft absolut noll koll på planering och tidsuppskattning. Jag håller fortfarande bägge tummarna för att de reder ut det hela

Binero är för övrigt långt ifrån ensamma om att ta felaktigt betalt. Det är snarare regel än undantag att stormarknader som ICA Maxi har felaktig märkning på varor i samband med erbjudanden och extrapriser. Hur stor andel av kunderna kontrollerar priset på kvittot?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-03, 00:05 #12
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Standard Onödigt!

Det förstår väl vem som helst, att jag inte på allvar tror att Binero medvetet försöker lura sina kunder. Formulerade mig med ett verktyg kallat ironi. Men jag ska formulera mig i klartext framöver så slipper vi onödiga diskussioner. Vidare avtackar jag mig gärna svordomar!

Problemet som jag belyser är däremot allvarligt och kan leda till att man betalar dubbla fakturor om man inte har koll!

Vad du, Fredrik, var sur på idag vet jag inte men om du vill diskutera vidare och nödvändigtvis måste svära så kan du väl PM:a så slipper de andra se det. Man kan hålla en vänligt ton och samtidigt få sagt det man vill.

Nu har TS sagt sitt
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-03, 11:56 #13
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Som vanligt så krävs det ett supportärende så fort man försöker ta del/använda sig av Binero. Inga undantag där i alla fall.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 03:26 #14
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av AndreiL Visa inlägg
Det förstår väl vem som helst, att jag inte på allvar tror att Binero medvetet försöker lura sina kunder. Formulerade mig med ett verktyg kallat ironi. Men jag ska formulera mig i klartext framöver så slipper vi onödiga diskussioner. Vidare avtackar jag mig gärna svordomar!

Problemet som jag belyser är däremot allvarligt och kan leda till att man betalar dubbla fakturor om man inte har koll!

Vad du, Fredrik, var sur på idag vet jag inte men om du vill diskutera vidare och nödvändigtvis måste svära så kan du väl PM:a så slipper de andra se det. Man kan hålla en vänligt ton och samtidigt få sagt det man vill.

Nu har TS sagt sitt
Håller med, har väldigt svårt för människor som genom hot vill tysta ner den demokratiska rätten till det skrivna, och talade, ordet. Samtidigt bör man väl kanske välja sina ord och sammanhang. Jag tycker nog din varning var väl berättigad.

Senast redigerad av web2k den 2011-12-07 klockan 03:29
web2k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 13:03 #15
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
Håller med, har väldigt svårt för människor som genom hot vill tysta ner den demokratiska rätten till det skrivna, och talade, ordet. Samtidigt bör man väl kanske välja sina ord och sammanhang. Jag tycker nog din varning var väl berättigad.
Att svära kanske var i överkant, skrev det dock när jag var ganska irriterad. Beklagar det om du tog det så hårt.

Jag tycker dock fortfarande att det är otroligt dålig stil att skriva något sånt om ett företag, utan grundlag d.vs.
Det spelar ingen roll "hur du menade det" de som nu googlar "binero faktura" och ser att binero är bedragare och lurar lär ju tolka det ur sitt sammanhang. (denna tråden rankar som #5) på sökordet.

Om man vänder på det, hur hade du (eller alla andra) uppskattat att folk i ett forum felaktigt påstod att ert företag begår brott, att ni medvetet lurade de du gör affärer med? Min gissning är att dom flesta hade blivit oerhört irriterad.

Sen hurvida felet faktiskt är där eller inte ska jag inte lägga mig i, har själv inte upplevt felet på mitt konto, men tvivlar inte på att det är där för andra.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 13:20 #16
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Fredrik: varför är du så snabb att krama binero när de helt uppenbart har gjort upprepade fel, på FLERA personer? En gång är ingen gång, upprepade gånger får de väl fan skylla sig själva. Du vet antagligen lika väl som jag att detta har hänt förut. Sedan får du gärna peka ut var TS anklagar binero för ett brott. ("det verkar som" är ingen anklagan, utan en observation grundad i dennes verklighet)
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 14:42 #17
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Fredrik: varför är du så snabb att krama binero när de helt uppenbart har gjort upprepade fel, på FLERA personer? En gång är ingen gång, upprepade gånger får de väl fan skylla sig själva. Du vet antagligen lika väl som jag att detta har hänt förut. Sedan får du gärna peka ut var TS anklagar binero för ett brott. ("det verkar som" är ingen anklagan, utan en observation grundad i dennes verklighet)
Jag har inget förhållande till Binero som gör att jag skulle hålla dom mer bakom ryggen än något annat bolag. Jag är säker på att dom är medveten om problemet och jobbar med det. Ser dock ingen grund att formulera sig som man gör i denna tråd angående fakturorna, oavsett om det är ett återkommande fel eller inte.

Binero borde dock informera mer ingående om problemet, kanske t.om på fakturorna som går ut.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-07, 22:13 #18
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Vilket ramaskri, det är helt okej för mig om moderator tar bort tråden! Jag har belyst problemet, berörda har förmodligen sett den! För mig kvittar det om tråden finns eller inte, jag fortsätter att kontrollera mina Binero-fakturor i vilket fall som.

Jag vill även tillägga att jag kontaktat Binero i samtliga frågor som jag samtidigt tagit upp här. De rättar till för tillfället men samma problem uppstår på nytt. Jag tycker om Binero och dess support men jag tycker inte om oordning. Jag belyser självklart saker ur mitt perspektiv och jag tycker om andra vinklar. Men påhopp tar jag inte, vill man bemöta något gör man det fördelaktligen genom att använda fraser som; "Jag anser" eller "Jag tycker"
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017