FAQ |
Kalender |
2008-06-25, 21:38 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har lite svårt att förstå hur man bestämmer sig om vilket CMS man ska använda sig av innan man startar, alla kunder har olika behov. Förstå kundens behov och sedan förklara vilka alternativ han/hon har...
|
|||
Svara med citat |
2008-06-25, 22:29 | #12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi har gått över helt från vårt egna CMS till Wordpress. Anledningen är att det är svårslaget på många sätt och att det går att göra väldigt mycket på det och anpassa efter kundens behov.
Självklart informeras kunden om att det är en open source lösning och hittils är 100% nöjda med det. |
|||
Svara med citat |
2008-06-25, 22:59 | #13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag finner inget fel med att använda sig av open source som WP till sina kunder.
Det är inte själva CMS.et man säljer utan det man debiterar för är tiden, konfiguration med mera. |
|||
Svara med citat |
2008-06-26, 01:04 | #14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ska du köra med WP som OS CMS så se verkligen till att hålla dig uppdaterad på releaser.. annars kan det snabbt gå illa..
|
|||
Svara med citat |
2008-06-26, 03:33 | #15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har använt WP i ett av mina projekt för att kunna snabbt levarera kunden det han ville. Men jag stötte på problem när inte för länge sedan( efter updateringen av Wordpress) Admin delen såg helt anorlunda ut.
Nackdel att använda opensource code är att du styr inte koden. Plötslig måste kunden acceptera att det kan ändras när som helst då jag måste hålla WP updaterat. |
|||
Svara med citat |
2008-06-26, 03:55 | #16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Utseendet (på admin-delen) kan du ju själv styra och har inget att göra med "opensource", så tyvärr är din motivering ganska dålig i det fallet. Citat:
På den ursprungliga frågan anser jag att man skall ha kunskap i 3-4 olika system, CMS, så kan man erbjuda kunderna det systemet som motsvarar kundens önskemål. Även om vissa anser att WP är svaret på allt, så är det inte det - det är knappast något system. Visst är WP bra, men att bara kunna och erbjuda sidor byddga på det känns lite tunnt. |
||
Svara med citat |
2008-06-26, 10:05 | #17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Och även med stängd källkod kan saker ändras utan att man kan bestämma.
|
|||
Svara med citat |
2008-06-26, 10:13 | #18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja det ær væl inte fel att anvænda cms som løsning før kund, speciellt om cms:et i frågan uppfyller kundens krav och ønskemål, MEN som sagt.. sækerhetsluckor postas ju øverallt i forum och produkt sidor, så ær man inte med så hinner någon føre dig och kommer att utnyttja sagda lucka før att ta sig in i din kunds system. Det absolut bæsta ær ju om man får uppdateringar via rss eller dylikt, så att man vet direkt nær man har en lucka/uppdatering.
Sjælv har jag løst det som så att jag ligger kvar på den version av wp som jag hade från børjan, och har checkat in uppdateringar från deras trac.. på så viss kan jag vælja att bara ta sækerhets uppdateringar och t.ex inget som skulle ødelæga custom-funktioner och plugns som jag har køpt/utvecklat. |
|||
Svara med citat |
2008-06-26, 11:39 | #19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hoppas att ni får ut något intressant ur diskutionen iallafall. |
||
Svara med citat |
2008-06-26, 12:15 | #20 | ||