FAQ |
Kalender |
2008-08-19, 09:21 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Aftonbladet SÅLDE uppgifterna. Både Aftonbladet och TPB har banners på sin sajt, men det har inget med saken att göra, aftonbladet SÅLDE uppgifterna som en plustjänst. |
||
Svara med citat |
2008-08-19, 09:29 | #12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Bensinpriser tog Aftonbladet från en sida, la på sin egna sida och tog betalt av sina besökare för att visa. "Stöld/kopiering" för att tjäna pengar. Notera att ägaren till bensinpriserna tycker det är ok att Aftonbladet visar priserna med då utan att ta betalt för att visa det, dvs utanför deras PLUS-tjänst . IOK har all rätt att protestera eftersom det är deras material. Personligen tycker jag att de gör fel. De som laddar ner denna film är säkert intresserad av OS och invigningen och detta är väl en enda stor reklam show för OS? |
||
Svara med citat |
2008-08-19, 13:51 | #13 | |||
|
||||
|
Vad är det egentligen för skillnad på att spela in OS-invigningen på din digitalbox med hårddisk jämfört med att ladda ned samma innehåll till datorn via TPB?
Det är löjligt. Har man betalt TV-licensen så har man ju betalt för att se OS-invigningen. Då borde det ju inte spela någon roll hur man får tag på innehållet så länge det inte är fysisk stöld? |
|||
Svara med citat |
2008-08-19, 13:57 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker också det konstigt att IOK klagar, det borde väl egentligen vara Radiotjänst som ska klaga pga att folk som inte betalt TV-licens kan se invigningen gratis?
|
|||
Svara med citat |
2008-08-19, 14:09 | #15 | ||
|
|||
|
Det är inte bara invigningen som IOK bråkar om.
Inför OS var SVT tvungna att visa ett glättat reportage om hur bra allt är i Kina, stick i stäv mot det granskande updrag som alla massmedier borde ha men som SVT speciellt har att följa enligt sändningstillståndet. http://www.fokus.se/2008/08/darfor-vek-sig-svt/ |
||
Svara med citat |
2008-08-19, 14:43 | #16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
men det är väl en annan diskussion...eller kan jag rättfärdiga allt mitt olagliga nedladdande med att jag tycker att statsskick och behandling av människor/mänskliga rättigheter i det land där det produceras (t.ex USA) inte är vad jag tycker att det borde...
|
|||
Svara med citat |
2008-08-19, 16:07 | #17 | ||
|
|||
|
Citat:
Med lite tur , kan du säkert komma över en Luxor ABC1600 ( made in motala ) och ett televerksmodem med 1200 Baud. :P |
||
Svara med citat |
2008-08-20, 05:58 | #18 | ||
|
|||
|
IOK borde kanske jaga alla masstilverkade kopior av OS-produkter, som kepsar, T-shirts och allt annat skräp som har kopierats, tillverkats och säljs under OS i Kina. Där finns nog mer pengar än i en redan sänd OS-invigning.
Men visst ... vi sopar under allt som är fel i Kina under tiden OS och pratar inte om det ... --- WebboT, klein: älskar era kommentarer. Skall skriva ut de och sätta de på väggen ... |
||
Svara med citat |
2008-08-20, 06:07 | #19 | ||
|
|||
|
Citat:
Även om du kan jämföra deras handlande med nedladdning från PB, så har de tagit det till en helt ny nivå. Det kommer ha konsekvenser i hela världen, vilket vi kommer se i framtiden. Vill de olika industrier jaga PB? - i så fall borde de börja med hela Kina ... |
||
Svara med citat |
2008-08-20, 06:40 | #20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |