FAQ |
Kalender |
2006-06-16, 20:14 | #11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En dag kanske Lotteriispektionen inser det och då i stället riktar in sig på små aktörer för att statuera exempel eftersom statuerande inte kommer att fungera på Expressen och Aftonbladet. |
||
Svara med citat |
2006-06-17, 07:06 | #12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man kanske borde starta någon sorts fond för att driva något fall ända till Europadomstolen? (Nej, titta inte på mig, jag har mer akuta juridiska spörsmål just nu...)
|
||
Svara med citat |
2006-06-17, 13:04 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det ligger faktiskt domar i EG som tillåter länder att ha undantag från EG's lotteriregler. Därför inte så sugen på att dra upp det till EG på egen bekostnad.
Citat:
Jag fortsätter annonsera ett tag till, inga jätteinkomster på spelannonserna jämfört med resten men de betalar mina krogrundor i vart fall. |
||
Svara med citat |
2006-06-17, 20:06 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mja, var inte så säker, Lotteriinspektionen är knepiga. Var med och körde en utlottning på en hemsida, en vara värd 2500 var priset, och syftet var att locka många besökare till en sajt under en tid. Fick brev från Lotteriinspektionen som påpekade att vi denna gång slapp anmälan, men att man såg mycket allvarligt på dylika lotterier. Verksamheten det rörde omsatte då 300 000 om året...
De hugger på allt de kan. Smått som stort. De måste visa sig nödvändiga och duktiga. De var dock snälla nog att tipsa om att man skall anordna en tväling i stället... Det finns inget förbud emot... SUCK.
Svara |
|
|