Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lotteriinspektionen stämmer för spelfrämjande

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-16, 20:14 #11
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by youngblood@Jun 16 2006, 17:00
Hur stor är risken/chansen att dem börjar jaga små sajter som denna tror ni??
Risken är nog inte speciellt stor. Det som händre med Expressen och Aftonbladet är att de döms till böter som de förmodligen gladeligen betalar eftersom de redan har fått betalt flera gånger om för annonserna. Förmodligen bara en ekonomisk kalkyl.

En dag kanske Lotteriispektionen inser det och då i stället riktar in sig på små aktörer för att statuera exempel eftersom statuerande inte kommer att fungera på Expressen och Aftonbladet.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-17, 07:06 #12
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Man kanske borde starta någon sorts fond för att driva något fall ända till Europadomstolen? (Nej, titta inte på mig, jag har mer akuta juridiska spörsmål just nu...)
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-17, 13:04 #13
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Det ligger faktiskt domar i EG som tillåter länder att ha undantag från EG's lotteriregler. Därför inte så sugen på att dra upp det till EG på egen bekostnad.

Citat:
Lotterier är föremål för nationella regleringar inom EU. EG-domstolen har behandlat frågan om lotterier och EG-rätten i ett antal domar och konstaterat att EG-rätten tillåter länderna att – under vissa givna förutsättningar - ha nationella särlagstiftningar på lotteriområdet.
Däremot tror jag att mindre och mellanstora websidor klarar sig undan ett bra tag till, inte lönt att gå på mindre aktörer när de stora tidningarna och liknande är lätta mål för att skrämmas.
Jag fortsätter annonsera ett tag till, inga jätteinkomster på spelannonserna jämfört med resten men de betalar mina krogrundor i vart fall.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-17, 20:06 #14
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Mja, var inte så säker, Lotteriinspektionen är knepiga. Var med och körde en utlottning på en hemsida, en vara värd 2500 var priset, och syftet var att locka många besökare till en sajt under en tid. Fick brev från Lotteriinspektionen som påpekade att vi denna gång slapp anmälan, men att man såg mycket allvarligt på dylika lotterier. Verksamheten det rörde omsatte då 300 000 om året...

De hugger på allt de kan. Smått som stort. De måste visa sig nödvändiga och duktiga.

De var dock snälla nog att tipsa om att man skall anordna en tväling i stället... Det finns inget förbud emot... SUCK.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017