FAQ |
Kalender |
2008-07-02, 13:51 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Nikotin, i tuggform om du inte gillar snus o cigg. En tuggummi innehåller upp till 4 mg nikotin, en cigg innehåller ca 0.8 mg nikotin.
*beroende* |
||
Svara med citat |
2008-07-02, 14:17 | #12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har rätt mycket erfarenhet på detta område då jag brukade köra en s.k. "smart bar" på diverse festivaler för en massa år sedan.
Visst funkar Krating Dang men vad jag förstår innehåller det en kemikalie mycket lik amfetamin och är skit för kroppen. Några preparat jag har erfarenhet med: Guarana: Bönor med mycket koffein som släpps ut långsamt i kroppen. I min mening inte mycket effektivare än kaffe. Ephedra: Ört med den amfetamin-linkande substansen ephedrin. Gick att få tag på förr men jag är osäker på om den är laglig och jag tycker effekten är lite obehaglig då man blir lite nervig och skakig. L-Phenylalanin: Aminosyra som kroppen använder sig av för att bygga dopamin. Fungerar mycket bra i höga doser men känns inte speciellt nyttigt, i.af. inte i dena rena form som jag brukade beställa från USA. Dock så finns det naturligt i Aole Vera juice vilket känns helt ok. Det jag tycker är effektivast och som dessutom är mycket nyttigt och allmänt välgörande är rejuvelac. Bälgar man i sig en liter stark rejuvelac så börjar det verkligen spritta i kroppen och man blir mycket vaken samtidigt som det är mycket bra för matsmältning och hy. Lite bök att göra men väl värt besväret. |
||
Svara med citat |
2008-07-02, 15:23 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med DigitalUnit där om Powernap (väldigt snabb tupplur) men risken är stor att man fortsätter sova om man inte har disciplin.
|
|||
Svara med citat |
2008-07-02, 15:28 | #14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Efedrin "Ephedra"
Brukar finnas piller med ephedra som skall öka förbränningen osv. Brukar få igång pumpen rätt bra. |
|||
Svara med citat |
2008-07-02, 15:44 | #15 | |||
|
||||
|
Powernap är inte att rekommendera annat än för någon enstaka gång då det påverkar hjärnkapaciteten negativt att sova korta stunder som ersättning för lång, sammanhängande sömn.
tartareandesire har bästa lösningen. Allt annat som piller, godis, frukt osv. löser bara problemet kortsiktigt och kan vara farligt i längden. EDIT: Stavfel |
|||
Svara med citat |
2008-07-02, 15:52 | #16 | |||
|
||||
|
Mitt bästa recept är viljan!
|
|||
Svara med citat |
2008-07-02, 17:34 | #17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Efedrin ska du absolut inte prova på då det kan ge skador på hjärtkärlsystemet. Dessutom har det vissa amfetaminliknande inslag vilket kan bli lite fel när du försöker jobba.
|
|||
Svara med citat |
2008-07-02, 18:24 | #18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-07-02, 18:27 | #19 | |||
|
||||
Medlem
|
tjack.. annars får du väl pröva med koffeintabletter
|
|||
Svara med citat |
2008-07-02, 19:17 | #20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Saken är den att INNAN man börjar med "uppåttjack" så måste man ju fråga sig varför man behöver det...
Är man trött o hängig och har svårt att komma igång etc så gör man något fel... Att sen ta något för att lösa det hela hjälper ju knappast utan skjuter bara upp problemet... Koffein är ingen magisk lösning som rensar bort tröttheten den bedövar bara kroppen så man inte känner av det och ger lite extra energi. Sen när koffeinet går ur kroppen så blir man EXTRA trött istället! Inget nytt under solen iofs! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|