FAQ |
Kalender |
2010-08-06, 10:39 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2010-08-06, 14:43 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2010-08-07, 15:37 | #13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Någon där man använder smartphone.. Kanske en funktion där man kan kolla vad man har hemma i kylskåpet redan i affären, som någon skrev i tidigare i tråden.
Samtidigt access från sin Iphone eller annan handburen terminal. Hittade en bok från Orelly som beskriver hur man gör html appar för iphone, så nu blev jag sugen på något sådant.. Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-08-07, 15:42 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Be användaren öppna kylen, ta ett kort med sin iPhone, ladda upp bild till siten och siten SER vad som finns i kylen och fixar recept efter det. En SÅN app hade jag lätt betalat pengar för! |
|||
Svara med citat |
2010-08-08, 01:07 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag läste för ett tag sedan att recept på nätet inte skyddas av copyright. Samlingar av recept skyddas, men så länge man tar ett recept här och ett recept där så är det lugnt. Således är det okej att screen-scrapa, och med detta i åtanke så bör man kanske göra så att man kan söka upp ett recept man valt sig för att använda alt. skriva in eget recept, vilket sparas i en receptsamling i appen, och när man markerar att man gör detta recept dras råvarorna bort direkt. Poängen är att man inte behöver knappa in manuellt alla recept utan att man kan få tag i de lätt. Men om man ska göra något snabbt för skolan, kanske bara fokusera på en applikation som screenscrapa olika sidor så att man kan skapa sin egen receptsamling och printa ut eller nått? |
||
Svara med citat |
2010-08-08, 22:13 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske de inte skyddas av copyright, men dock ändå av katalogskyddet? När det gäller scraping har Sverige striktare lagar än många andra.
|
||
Svara med citat |
2010-08-09, 10:34 | #17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Recept uppnår inte verkshöjd och omfattas därför inte av upphovsrätten, så långt är det rätt.
Du får fortfarande inte kopiera eller screen-scrappa utan tillstånd. Däremot får du sitta och skriva av från böcker, tidningar och webbsidor. Och min idé med andra som lagar liknande mat var inte tänkt som en dejtingsajt direkt, utan mer ett sätt att slippa laga och äta mat själv. Naturligtvis blir dejting en naturlig del av en sån tjänst. En annan rolig grej vore ju om du får upp ett förslag på recept som du inte har alla ingredienser till, typ "Du behöver också grädde, vilket Bjorne har i sitt kylskåp, vill du bjuda in Bjorne?" |
|||
Svara med citat |
2010-08-09, 12:35 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2010-08-09, 13:15 | #19 | |||
|
||||