Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Confirm.io - Hitta lediga domäner för din produkt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-06-04, 11:38 #11
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Nu ska det återigen gå att använda sidan. Det var en del problem med vissa av whois tjänsterna jag använde, så har därför bytt ut dem. Jag tar gärna feedback om whois uppslagen är felaktiga.

Jag kan däremot redan nu säga att det är möjligt att det blir fel för .ORG ibland, eftersom de har en väldigt konservativ rate limit.

Captain Thailand
Tack för feedbacken! Rolig idé med att byte ut bakgrundsbilder. Ska definitivt implementeras.

Angående domänen: Köpte confirm.io innan tjänsten fanns, så kan förklara en hel del varför domännamnet inte är optimalt

BarateaU, Jesper, Ingo
Prova gärna om tjänsten fungerar för er nu. Jag vet däremot att sidan är långt ifrån perfekt i mobilen. Det står på att-göra listan.

x264
Har åtgärdat en del av punkterna som du nämnde. Fler kommer!
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-04, 12:21 #12
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Tycker det är en riktigt bra ide men ni har en bit kvar för att få 5 kokosnötter, har lite högre krav

Söktiden som har nämns tidigare måste bli mycket bättre. Kan också meddela att förtillfället samtliga org domäner lediga enligt hemsidan.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-04, 15:34 #13
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Nu verkar den visa korrekta uppgifter. Dock så stämmer inte "Monthly search volume". Jag antar att den visar för hela världen men det skulle vara nice om det gick att ändra så att man kanske kan välja ett specifikt land. Tex: "Monthly search volume: Sweden". Annars är detta en tjänst som är riktigt bra och som har en stor potential!

Edit: .ORG visades lediga på alla alternativ.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-05, 12:07 #14
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Tack för feedbacken!
Jag har nu lyckats göra tjänsten betydligt snabbare. Lyckades med att göra detta genom att köra upp till 15 stycken parallella whois uppslag. Testa gärna igen för att se vad ni tycker: https://confirm.io/

Ingo
Vad krävs för att få fem av fem kokosnötter från ditt håll?

Jesper Ribacka
Kul att du tycker att det är en bra tjänst! Jag ska undersöka huruvida monthly search volume är helt korrekt, eller om jag behöver manipulera datan på något vis. Det kommer nämligen från en tredje part.

x264
Är tjänsten tillräckligt snabb nu, eller har du några andra synpunkter på delar av tjänsten jag ska försöka optimera?


Jag vet att det är fortfarande problem med .ORG, och att sidan är långt ifrån mobilanpassad. Jag håller på att försöka åtgärda detta, och även de andra synpunkterna punkterna som har blivit nämnda i tråden.
Återigen, uppskattar verkligen all feedback. Förhoppningsvis ser ni även att jag lyssnar på feedbacken och åtgärdar problemen ni nämner.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-05, 13:48 #15
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Grym tjänst!

Har en önskan för 5/5 från min sida, kunna köra idn och utan idn i samma sökning.

Dvs, skriver man "domän sök"
Så skulle jag vilja se både domansok.toppdomän och domänsök.toppdomän.

Grym tjänst hur som!
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-05, 15:59 #16
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Lite väl seg. Whois för 30 domäner borde gå på en halv sekund max.

undefined.com,.net och .org är ledig enligt mitt resultat .. Och .org visas alltid som ledig?
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-05, 16:31 #17
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Jimmit
Tack, det uppskattas verkligen!
Tycker att det var ett väldigt bra förslag, och det lägger jag till på att-göra-listan.

Clarence
Det finns helt klart mycket som går att förbättra med hastigheten. Håller just nu på att kolla upp så att jag gör DNS uppslag mot domänerna istället för whois uppslag.

Det kommer att öka hastigheten betydligt, och göra så att .ORG blir korrekt.

Captain Thailand
Lagt till flera bakgrundsbilder nu!
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-05, 18:43 #18
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
captaindoe:
Ingo
Vad krävs för att få fem av fem kokosnötter från ditt håll?


Då krävs följande:
-En väl fungerande websida, även för mobilen.
-Att lediga domäner verkligen är lediga. Detta gäller inte bara org, utan samtliga domäner har jag upptäckt.
-Att ni har dagsaktuella priser för domäner. Exempelvis så är inte FS Data billigast för tillfället av nu domäner och inte City Network med com domäner.
-Att den blir snabbare på att söka.

Slutsats, klart en bra idé som behöver jobbas en del på.

Senast redigerad av Ingo den 2014-06-05 klockan 18:57
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-05, 18:59 #19
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Citat:
Ursprungligen postat av captaindoe Visa inlägg
Tack för feedbacken!
Jag har nu lyckats göra tjänsten betydligt snabbare. Lyckades med att göra detta genom att köra upp till 15 stycken parallella whois uppslag. Testa gärna igen för att se vad ni tycker: https://confirm.io/

Ingo
Vad krävs för att få fem av fem kokosnötter från ditt håll?

Jesper Ribacka
Kul att du tycker att det är en bra tjänst! Jag ska undersöka huruvida monthly search volume är helt korrekt, eller om jag behöver manipulera datan på något vis. Det kommer nämligen från en tredje part.

x264
Är tjänsten tillräckligt snabb nu, eller har du några andra synpunkter på delar av tjänsten jag ska försöka optimera?


Jag vet att det är fortfarande problem med .ORG, och att sidan är långt ifrån mobilanpassad. Jag håller på att försöka åtgärda detta, och även de andra synpunkterna punkterna som har blivit nämnda i tråden.
Återigen, uppskattar verkligen all feedback. Förhoppningsvis ser ni även att jag lyssnar på feedbacken och åtgärdar problemen ni nämner.

Fortfarande en bit kvar vad gäller hastigheten totalt; men blev inte lika jobbigt att vänta att man faktiskt ser vilka domäner som laddar för tillfället.
Så det var väldigt positivt och mitt fönster upplevdes inte som att det hade frusit längre.

Fortfarande är inte footern fäst till botten av sidan, men det är väl kanske inte prio 1.

"We can not find any keywords related to that keyword/phrase. Please try a different keyword or phrase."

i en röd ruta vad bra Gör så att man kan stänga den genom att trycka på ett kryss alternativt klicka på Search again och så kommer en ny sökruta.

Fantastiskt mycket snabbare nu när man söker på samma fras en gång till;

t.ex. film om man återkommer då.

Men nu fastnade den på 65% och det står:

Error

under TLDs-kolumnen.

Tycker att man missar texten i headern ibland, och då tipsar jag om:

http://s.pikabu.ru/images/big_size_c...8831036718.jpg

Men det har blivit bättre helt klart
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-06, 21:10 #20
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Nu har jag gjort en hel del ändringar i hur sidan fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
Har en önskan för 5/5 från min sida, kunna köra idn och utan idn i samma sökning.
Detta är tillagt nu

Citat:
Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
-En väl fungerande websida, även för mobilen.
-Att lediga domäner verkligen är lediga. Detta gäller inte bara org, utan samtliga domäner har jag upptäckt.
-Att ni har dagsaktuella priser för domäner. Exempelvis så är inte FS Data billigast för tillfället av nu domäner och inte City Network med com domäner.
-Att den blir snabbare på att söka.
Väldigt bra feedback, och det är helt klart en hel som som behöver göras. Nu borde sidan vara mer mobilanpassad för resultaten. Det finns en del kvar, men det har blivit bättre.
Domänuppslagen borde vara betydligt snabbare, och ha bättre precision nu. Säg till om du fortfarande hittar fel!

Priserna läses av automatiskt varje dag, men tyvärr så verkar inte registrarerna uppdatera sina prislisor när de har kampanjer. Jag har således tagit bort prisinformation tills dess att jag kan komma med en bättre lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av x264 Visa inlägg
Fortfarande är inte footern fäst till botten av sidan, men det är väl kanske inte prio 1.

"We can not find any keywords related to that keyword/phrase. Please try a different keyword or phrase."

i en röd ruta vad bra Gör så att man kan stänga den genom att trycka på ett kryss alternativt klicka på Search again och så kommer en ny sökruta.

Tycker att man missar texten i headern ibland, och då tipsar jag om:

http://s.pikabu.ru/images/big_size_c...8831036718.jpg
Kul att du ser förbättringarna! Prova gärna igen angående hastigheten och se om du tycker att det har blivit snabbare.

'Search again' kommer att bli en dynamiskt sökfält inom någon dag Har däremot lagt till en 'sökikon' för varje resultat, så att det snabbt ska gå att söka på relaterade termer.

Jag lekte även runt med CSS outline, men tyckte inte det blev särskilt bra. Jag kommer att sänka ljusnivån på bakgrundsbilderna istället - men tack för förslaget!

Det går även nu att öka antal resultat genom att gilla sidan på Google+/Twitter/Facebook
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017