FAQ |
Kalender |
2008-06-20, 16:25 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Låter som något mest gamla snåla människor skulle använda (inte säker men tror det) och då kanske namnet "splitta" är lite opassande.
|
|||
Svara med citat |
2008-06-23, 08:17 | #12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej på er,
Tack för er feedback. Jag håller med om att den aldrig kommer att bli en ruggigt välbesökt sida men jag hoppas att den blir en användbar tjänst när man behöver den. Jag vet att det absolut går att lösa med papper och penna men det är inte alla som kan/orkar göra det. Problemet kan väl vara som någon sa att om den används sällan är det lätt att glömma bort den. tartar: Jag tar gärna emot feedback om funktionaliteten också! Jag kommer inte att ha login, känns väldigt överdrivet. Eventuellt lösenordsskyddade notor men jag tror behovet för det är minimalt. |
|||
Svara med citat |
2008-06-23, 11:07 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan säkert användas. Kanske göra en enklare sida för mobilen ? Kanske en sida för att splitta krognotan?
Tänk på att man lätt kan se alla andras sparade inmatningar. |
||
Svara med citat |
2008-06-23, 11:25 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Clirre, bra sida!
Det enda jag saknar är att man kan ange kontonummer eller motsvarande så folk vet vart de ska skicka pengar. Sedan så hade det vart bra ifall man kunde sätta ett lösenord på "sin" sida. Får du till dessa 2 funktioner så har du en användare här /R |
||
Svara med citat |
2008-06-23, 11:31 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker initiativet är skitbra!
Håller med Rob på båda punkterna. |
||
Svara med citat |
2008-06-23, 12:32 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
anpassa för mobil?!
|
||
Svara med citat |
2008-06-23, 16:44 | #17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tycker idén var kul faktiskt, men frågan är om den är så jättepraktiskt och om man faktiskt kommer att använda tjänsten eller inte
Lycka till med tjänsten. |
||
Svara med citat |
2008-06-23, 16:59 | #18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan du inte fixa så att man kan maila ut notan och uträkningen till de som var med?
|
||
Svara med citat |
2008-06-23, 22:54 | #19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Tycker du borde tvinga besökaren att skriva in namn på notan samt personerna. Skriver man in bokstäver i kostnaden så blir det noll per automatik. En varning där vore bra. Felmeddelande om alla kostnader är 0, t.ex.: http://splitta.se/sammanstallning.php?n=63 Någon guide eller länk till vidare information saknas på förstasidan. Länken "Hur gör jag om flera personer betalat för en och samma utgift?" går vidare till en ny sida men därifrån finns ingen länk tillbaka utan man tvingas backa? Det känns inte så bra... Varför heter länken "Spara" när det sedan står att allt sparas automatiskt? Du borde byta namn där tycker jag. Om du inte vill ha inloggning så tycker jag iaf du bör erbjuda möjligheten att koppla notorna till en e-postadress eller ett användarnamn så man kan samla alla sina notor och sortera efter datum. Du bör dock tänka igenom inloggningsförslaget tycker jag. Som det är nu har du två stora problem: 1) Jag kan gå in på vilken nota som helst och ändra eller radera. 2) Beroende på notornas karaktär så kan man tyda in viss information om deltagarnas privatekonomi vilket kanske inte är så lyckat om hela namnen har angetts. Även om inloggning kan kännas överdriven så ser jag de här problemen som ganska allvarliga.
2008-06-24, 09:17 | #20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Jag tror din tjänst kan få en massa uppmärksamhet i bloggar och media eftersom den fångar något riktigt typiskt svensk. Kul grej! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|