FAQ |
Kalender |
2003-11-26, 07:29 | #11 | ||||
|
|||||
Guest
|
Citat:
Jag, observera jag tycker inte detta forum är rätta stället att posta ett inlägg som i princip enbart är reklam för en tjänst. Detta forum är för att diskutera domäner, köp å sälj. DISKUTERA domäner innebär INTE att göra reklam för en TJÄNST. Diskutera domäner innebär t.ex. att någon frågar om efewafwafweaw.com är värd 1 miljon kronor. Diskutera innebär INTE att man t.ex. postar ett inlägg och säger "hej jag har gjort en tjänst bla bla bla bla, nu kan du lägga till din domän i min tjänst!". Kolla även http://www.webmasternetwork.se/f16t604.html snarlikt. Missdomain posta om sin tjänst...nu gör du samma sak. G Ä S P. |
||||
Svara med citat |
2003-11-26, 07:53 | #12 | ||||||||
|
|||||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Är ganska anmärkningsvärt hur du håller på utan att någon Moderator säger åt dig faktiskt. Nyss klagade du på att den låg i fel kategori och nu påstår du att jag försöker göra reklam för en tjänst som är under utveckling. Faktum är att den inte ens är komplett - varför skulle jag då göra reklam för den? Jag vill ha feedback på idén för att se om det finns några fördelar/nackdelar/intresse/annat som berör en sådan tjänst. Näe Pekay... har suttit och tittat igenom dina senaste inlägg överhuvudtaget här på Forumet. Kom med något konstruktivt någon gång istället för att sitta och klaga på allt du kan. Vad jag kan se hör du inte ens till "kommersiella webmasters". Det enda du verkar göra är väl att sitta och köpa på dig domännamn? Du har ju inte ens en enda vettig websida angiven i din profil. Lägg dig inte i andras saker om du inte har något med det att göra. Det är som sagt inte upp till dig att avgöra om det är reklam eller inte. Kontaktar en moderator mig (på inrådan av dig?) och tycker att jag gör en massa reklam för mina tjänster så förstår jag om jag formulerat mig fel. Men dina åsikter är noll värda för mig.
Svara med citat |
2003-11-26, 08:15 | #13 | |||||||||
|
||||||||||
Guest
|
Citat:
Citat:
3 rader består utav "oanvända domäner - resursslöeri". RESTEN, d.v.s. majoriteten består utav reklam för din tjänst. Om man tillät folk posta inlägg som du gjorde utan att kvalificera dem som reklam så skulle varenda webmaster på detta forum (förutom jag , skriva ett inlägg som beskriver deras tjänst och försöka komma undan på samma sätt som du försöker. Eller jag vet inte om du försöker, du kanske bara inte fattar det hela.... Citat:
Ungefär som att någon skulle börja posta saker om Apache i detta forum... Citat:
I mitt exempel skrev jag "t.ex." framför. Citat:
Hade du inte nämnt din tjänst eller något så hade det varit en annan sak. Citat:
Annars skulle ditt inlägg inte vara i domännamnsforumet. Citat:
Om du vill ha feedback på din tjänst, ja då har du garanterat valt fel kategori. |
|||||||||
Svara med citat |
2003-11-26, 08:45 | #14 | ||||||||
|
|||||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
hursomhelst så handlar det ju inte om att göra reklam. varför!? skulle jag göra reklam här för min tjänst när jag har den länkad i mini-text från min egna sida? Inse fakta! Jag är inte ute efter att marknadsföra den tjänsten! Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Svara med citat |
2003-11-28, 01:43 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Klart att tråden ligger rätt!
|
||
Svara med citat |
2003-11-28, 02:22 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
My god säger jag bara
Orkade inte läsa igenom alla svar dom var för tjatiga Men Marcuss din tjänst kan nog bli riktigt bra faktist. Tycker det verkar som ett bra alternativ till alla dåliga underdomäns tjänster som finns så fortsätt ditt arbete. |
||
Svara med citat |
2003-11-28, 02:47 | #17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
nackdelen för många som erbjuder subdomänstjänster ligger ju i att de använder (utgår?) från färdiga script i sin tjänst och då är relativt begränsade i jämförelse med 3W.se där jag själv har utvecklat allt från grunden. problemet är väl att det tar mycket tid och blir tungt att driva själv när det blir för omfattande. förhoppningsvis hittar man väl även någon testpilot för det senaste projektet där domänägarna själva kan lägga in sin domän. men framtidsmässigt ser jag ju även att jag måste bygga ut funktionaliteten för domänägarna. bla. i form av översikt av de registrerade subdomänerna som finns under varje enskild domän. eventuellt möjlighet för ägaren av domänen att inaktivera/ta bort enskilda användares sidor som en försäkran om de skulle innehålla "dåligt" material (och avlasta mig =). kanske även att själva ha möjlighet att skicka ex. 1 "nyhetsbrev" i veckan just till de enskilda registranterna man "rår om". rent funktionsmässigt fungerar det ju redan idag men skulle antagligen vara uppskattat med lite mer features. eftersom det inte finns något idé-forum ännu så får jag väl ta det här: det jag är ute efter med det här inlägget är alltså att försöka få förslag på saker man som domänägare skulle efterfråga då man har sin domän registrerad via 3W.se förutom de jag redan funderat på: - översikt av subdomäner under domänägarens domäner - ta bort/inaktivera subdomäner under domänägarens domäner - aktivera/inaktivera publik registrering av domänerna (dvs så ev. en registrerad domän kunde användas för subdomänregistreringar uteslutande av ägaren) (- skicka (1/vecka?) nyhetsbrev till subdomänägarna under domänägarens domäner) ..alla förslag och åsikter uppskattas!
Svara med citat |
2003-11-30, 08:52 | #18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kul grej!
Du har fått ett pm... |
||
Svara med citat |
2003-11-30, 19:47 | #19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
intressant tjänst, och det är väl klart att den ligger i rätt forum!
|
||
Svara med citat |
2003-12-02, 03:16 | #20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Svara med citat |
Svara |