FAQ |
Kalender |
2006-02-15, 20:48 | #11 | ||
|
|||
Nykomling
|
RewriteRule ^/news/(.*).htm/(.*) /default.asp?Topic=$1&nID=$2
Det är uttrycket jag använder. Jag kör med mod rewrite från iismods |
||
Svara med citat |
2006-02-20, 14:45 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vill inte alls verka tjatig, men jag vill gärna att detta ska fungera. Problemet står i min förra post.
|
||
Svara med citat |
2006-02-20, 15:22 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag hänger faktiskt inte med på vad ditt problem är, vad är det du vill göra och vad är det som inte fungerar?
|
|||
Svara med citat |
2006-02-20, 17:08 | #14 | ||
|
|||
Nykomling
|
När jag använder mig av verktyget som finns på silktide.com för att analysera min sida, så när den följer en länk så hittar den länken www.domän.se/nyheten.htm men länken som står på sidan är www.domän.se/news/nyheten.htm, dvs att den kapar bort /news/ och då blir det ju lite problematiskt, för då hittar den ingen text på den sidan eftersom domän.se/nyheten.htm inte finns.
Jag använder mig av regeln RewriteRule ^/news/(.*).htm/(.*) /default.asp?Topic=$1&nID=$2 för att skriva om med mod rewrite i IIS. Detta funkar när en "vanlig" användare går in på sidan, men inte när silktide.com analyserar sidan. Gör sökbotarna samma sak som silktide eller behåller de /news/ så att de indexerar sidan rätt? |
||
Svara med citat |
2006-02-20, 17:44 | #15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är siten indexerad av google?
Google borde ju läsa sidan precis som en vanlig användare, dessutom borde ju silktide göra smma sak, eller finns det någon metod att gå förbi RewriteRules? |
|||
Svara med citat |
2006-02-20, 17:50 | #16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är det, att jag vet inte hur ofta google och de andra kommer och knackar på för att hämta uppdateringar så jag vet inte hur den reagerar med mitt mod rewrite, eftersom det är ganska nytt.
Och jag har hittils inte hittat något sätt att smita runt det. |
||
Svara med citat |
2006-02-20, 19:26 | #17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hmmmm jag skulle inte bry mej om att krångla med länknamnen... Möjligen om det är hög konkurrens på orden.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|