Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tele Försäljare!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-09, 19:14 #11
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Originally posted by aktieante@Nov 9 2006, 16:37
Det borde finnas tycker jag.
Eller man skall ha en telefonsvarare som säger.
Är du försäljare tryck 1 (samtalet bryts)
Andra tryck 2 (samtalet kopplas)
Bättre med
Hej!
Är du försäljare tryck 1 (samtalet skickas vidare till konkurrenternas telefon).
Alla andra kan ringa till min mobil. Tryck inget, samtalet bryts automatiskt.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 20:21 #12
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av Filip
Kom ner på jorden
Självfallet måste man som företag acceptera att andra företag vill sälja sina produkter/tjänster Hur ska de företagen annars överleva, om de endast säljer till andra företag?
Inse sammanhanget
Det finns nog ingen som har något emot att lyssna på ett erbjudande som är relaterat till den verksamheten man bedriver. Men tyvärr så vet säljarna ofta inte vad de ringer till för företag.
Sen finns det väl ändå 1000 andra sätt att nå kunder på än att sitta och ringa runt till folk. Problemet är bara att har man en värdelös produkt/tjänst så lönar det sig inte att försöka nå kunden genom annonsering och reklam. Telefonförsäljare som man inte behöver betala ut några löner till har man däremot alltid råd med. Kontentan blir att man får samtal från säljare som ibland inte är insatta i vad det är de säljer och som definitivt inte vet vem de försöker sälja till. Det brukar vara ungefär samma kvalité på deras erbjudanden som det är på alla erbjudanden som ligger i min e-postlåda med rubriken Spam...

Ligger något i det du skriver.
Blev t.ex. uppringd idag av ett bolag som skulle sälja något helt fascinerande; nämligen textannonser via google! Det är något helt nytt och har blivit möjligt först iår. Helt fantastiskt!
Jag frågade om det var AdWords som hon menade, men det ordet hade hon aldrig hört talas om. Efter det avslutades samtalet ganska fort.
Jag är fortfarande lite nyfiken på vad det revolutionerande som hon försökte sälja var för något. Men det lär jag antagligen aldrig få reda på...
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 21:30 #13
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Jag hatar verkligen telefonförsäljare också, blev t.o.m uppringd igår av någon firma som började samtalet med att be om förlåtelse för att dem ringde så pass sent (21.00!!!) jag var visst den sissta för dagen blabla.. sedan fortsatte han berätta om deras super bra erbjudande dem hade osv osv.. men jag sa att jag inte var intresserad o la på. <_<

Jag tycker personligen att det är grymt oseriöst och irriterande att ringa till någon och försöka sälja något, när det finns post och reklamblad!?

Spam är inte tillåtet sägs det, men i så fall hur kan telefonspam vara tillåtet? Det är väl samma princip om inte värre?

Liksom spam kan man ta tag i då man själv har tid eller lust, medans telefonen måste man svara på och ta tag i då personen ringer.. dvs värre grad av spam som tvingar sig på..

Hoppas ni förstog min tanke..
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 21:40 #14
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Själva säljer ni inget?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...695394,00.html
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 22:35 #15
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Som tur var får jag inte så många samtal, kan har att göra med att mitt företag är väldigt litet och jag normalt sett inte finns på den plats där telefonen är om dagarna utan i stället har med mig min mobil, numret till den har endast kunder och andra viktiga personer fått, det står inte listat någon stans.

Men hade det varit ett stort problem för mig hade jag fixat någon form av växel samt ett betalnummer. Om någon ringer får de valet:
Tryck 1 om du vill sälja någon form av produkt eller tjänst.
Tryck 2 för övriga ärenden.

Trycker personen ett så kopplas den vidare till en inspelad röst som säger:
Du har valt att kontakta oss för att du har något att sälja, du kommer nu att kopplas till ett betalnummer som kostar 20 kr/min, anser du att din produkt är så bra att den är värd att betala för, för att få presenter så tycker 1 för att kopplas vidare till betalnumret, annars var god och lägg på.

Trycker personen 1 så hamnar den i en väntekö i ca 20 min för att därefter kopplas vidare till mig.

Skulle någon säljare försöka komma runt detta genom att trycka 2 vid det första alternativet så säger jag bara när jag förstår att det är en säljare:
Jaha du vill sälja något, vänta så ska jag koppla dig vidare till säljnumret och gör sedan detta.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 22:48 #16
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Jag fick ett mail för ett tag sedan med en lista på ett 20-tal företag som inte ville att vi ringde till dom i telefonförsäljningssyfte.

Jag bad avsändaren fara och flyga till nordligare breddgrader, fick då som svar att dom arbetat fram ett eget register med företag som inte vill bli uppringda, like i care, har aldrig ringt ett samtal i hela mitt liv och försäkt sälja något.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 21:54 #17
PsyDonia PsyDonia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 25
PsyDonia PsyDonia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 25
Citat:
Originally posted by Sneaky@Nov 9 2006, 18:17
Jag är också fruktansvärt trött på telefonförsäljare. De har ju inte ens koll på vilka nummer de ringer.
Tele2 ringde mig tre gånger förra veckan. Två ggr på hemtele och en gång på mobilen. Spamringningar till mobilen är så fruktansvärt jobbiga.
Någon som vet hur man spelar in samtal på Nokia N73? Kan man tanka ner nått program som gör det kanske?
Jag har länge, i flera år tänkt lägga upp dessa samtal på nätet när jag driver våldsamt med dem.
det är bara att gå in i det programmet som man spelar in vad som helst med.
Röst inspelning.
själv har jag lagt det programmet i snabb vals knappen. vet inte om den fins på N73 har N70.
på N70 är den på höger sidan med nån konstig bild på.
nån blå fyrkant.
PsyDonia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-11, 01:00 #18
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Citat:
Ursprungligen postat av PsyDonia
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaky
Jag är också fruktansvärt trött på telefonförsäljare. De har ju inte ens koll på vilka nummer de ringer.
Tele2 ringde mig tre gånger förra veckan. Två ggr på hemtele och en gång på mobilen. Spamringningar till mobilen är så fruktansvärt jobbiga.
Någon som vet hur man spelar in samtal på Nokia N73? Kan man tanka ner nått program som gör det kanske?
Jag har länge, i flera år tänkt lägga upp dessa samtal på nätet när jag driver våldsamt med dem.

det är bara att gå in i det programmet som man spelar in vad som helst med.
Röst inspelning.
själv har jag lagt det programmet i snabb vals knappen. vet inte om den fins på N73 har N70.
på N70 är den på höger sidan med nån konstig bild på.
nån blå fyrkant.
Perfekt... nu behöver jag bara vänta 10 min på att nån säljare ska ringa =)

Ringer Tele 2 igen (nu fyra ggr på en vecka) ska jag låta dem prata i timmar och sedan säga att jag redan har allt de har att erbjuda.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-11, 14:45 #19
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Läste nyss en artikel om en ny tjänst som kanske hjälper till att minska oönskade telemarketingsamtal.
Citat:
Sellerblock informerar också telemarketingföretagen vilka företag som kommer att blockera deras säljare.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-26, 20:03 #20
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Var bara tvungen att posta denna länk:
http://www.filecabi.net/video/btphonehome.html

Om alla är lika vänliga mot telefonförsäljare kanske vi slipper dem i framtiden.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017