FAQ |
Kalender |
2009-10-30, 12:32 | #11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2009-10-30, 15:06 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-10-30, 15:34 | #13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
som default så kör den en backup varje dag, och en annan folder med en per vecka och en tredje med en per månad.
3 separata trådar av backups alltså. det blir ett tar.gz arkiv i 3 olika folders som är med användarnamn, datum osv så om man vill kan man ha daglig backup i så många dagar man har diskutrymme för . har man en bra rutin så kör man cron eller annat på att kopiera dessa till offsite sedan. direkt ontopic dock... så tror jag one har som policy att bara ha backup för om deras servrar crashar. och att inte lägga ner arbetstid på att återställa saker som kunder orsakat på sina egna filer, just för att spara pengar i form av arbetstid. |
||
Svara med citat |
2009-10-30, 17:16 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
RÄTTELSE: Webhotellet ringde nyligen upp mig och sa att deras livesupport hade sagt fel. De gör visst backup på mailkonton.
Personen på andra sidan luren erbjöd att helt och hållet återställa mitt mailkonto som det var innan jag manuellt tog bort kontot. Toppen! Jag visste att det va ett grymt webhotell |
||
Svara med citat |
2009-10-30, 18:01 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Grymt och grymt Själv har jag inte mycket till övers för One. Det kan ju också vara så att de läst den här tråden Det är ju inte helt ovanligt att företag (och myndigheter) agerar annorlunda så fort saker uppmärksammas i media. Oftast har de verkligen agerat fel men det skadar ju aldrig att man i marknadsföringssyfte verkar bättre än man faktiskt är. Gratis reklam tackar inte många företag nej till.
Skönt att det löste sig iaf.
2009-10-30, 18:21 | #16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är ungefär vad ett stort danskt webbhotell svarade när vi behövde återställa en databas. Vi hade givetvis egen backup, men den var några dagar gammal. Det här var ett par år sedan, så förhoppningsvis har de bättrat sig nu.
|
||
Svara med citat |
2009-10-30, 18:29 | #17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Frågan är kostnaden för att återställa med, att backup ingår är ju inte samma sak att återställning ingår.
Kostnaden lär ju ha varit mer för dom än dom fått in på kontot av kunden. |
||
Svara med citat |
2009-10-30, 18:40 | #18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I vårat fall var vi beredda att betala för återställning, men det gick inte ändå. Det var inte heller något budgetkonto. Kommer inte ihåg exakt, men det kostade nog ca 150 kr/mån.
|
||
Svara med citat |
2009-10-30, 18:43 | #19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
utan det är med största säkerhet någon som läst denna tråd och kontaktat dig därför. nu är det kanske inte dåligt i sig för dig som individ dock . |
||
Svara med citat |
2009-10-30, 19:16 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker det är professionellt att "hänga" på forum som t.ex. WN och se vad kunder säger om företagen. Precis som jag gjorde med One.
Om det nu är så att en anställd hos One läst min tråd och det är därför de ringde så tyder det på flexibilitet och ren vänlighet. I med att jag inte smutkastade One så kan man ju inte säga att de försökte få "tillbaka ett bra rykte". Min åsikt va relativt neutral och jag sökte ju egentligen bara synpunkter... Skönt att allt är fixat nu iaf. Ha en bra Halloween people! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|