Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

En nyinköpt .SE domän

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-03, 11:57 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Originally posted by Maxjohan@Apr 3 2009, 04:10
Det finns värre domän namn jag har reggat.
Helt klart kan du göra dig en hacka med detta domän. Långt ifrån uselt men också begränsat så klart.
Själv tycker jag inte det är fel att använda ett namn på engelska som No Deposit i varumärkes syfte. Och inte alls jämförbart med något svenskt långt namn som Brabilligtsvensktwebbhotell.se
Mycket annat måste klaffa mer än domänet.
Det är en lång väg, men har man kunskaper eller tillgång till design och marknadsföring av yppersta kvalitet så är det inte speciellt svårt.
Ja då är inget område svårt i princip att tjäna pengar på.
Nja, så enkelt är det ändå inte. Sen beror det ju också på vad man menar med "tjäna pengar". För en del är någon tusenlapp om året helt okej men det är för många knappast värt att lägga möda på.
Oläst 2009-04-03, 14:16 #12
RobinGbg RobinGbg är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Jan 2008
Validating

Jag tänkte på det, att vara Poker affiliate kan ju ge en del pengar.
Jag har haft rätt sunkiga poker sidor genom åren och ändå lyckats få en del "sales"..
Men nu på senare dar har det vart lite svårare därför jag tänkt att satsa lite mer på denna sidan + en engelsk språkig.

Vissa månader kunde jag tjäna typ 3000:- på bara två "sales"..
Kan ju bara tänka mig vad större sidor som Poker.se, Poker.com & Pokerlistings.se kan tjäna per dag..

Drömmen är ju att få 1 sale var tredje dag iallafall, hur svårt ska det vara egentligen?

Man kanske ska locka med en $50-$100 freeroll varje månad?

Någon som har några tips?

Mvh
RobinGbg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 23:54 #13
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Medlem

Självklart är summan relativ från person till person och jag nämde även att marknaden var begränsad.

Varför säger du att det inte är så enkelt och inte kommer med något eget, med en sådan kommentar är det bara tomma ord. Du tror väl inte framgång i företagande är tur?

Eller har du en extrem syn på att jag inte kan sälja kattdynga
med dessa metoder. Ja, då har du nog rätt.

Men i vilken normal marknad som helst är marknadsföring och webb design en stor del av att lyckas. Med förutsättning att du har en bra produkt att erbjuda marknaden.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan
Helt klart kan du göra dig en hacka med detta domän. Långt ifrån uselt men också begränsat så klart.
Själv tycker jag inte det är fel att använda ett namn på engelska som No Deposit i varumärkes syfte. Och inte alls jämförbart med något svenskt långt namn som Brabilligtsvensktwebbhotell.se
Det är en lång väg, men har man kunskaper eller tillgång till design och marknadsföring av yppersta kvalitet så är det inte speciellt svårt.
Nja, så enkelt är det ändå inte. Sen beror det ju också på vad man menar med tjäna pengar. För en del är någon tusenlapp om året helt okej men det är för många knappast värt att lägga möda på.
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-04, 00:45 #14
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Självklart är summan relativ från person till person och jag nämde även att marknaden var begränsad.
Varför säger du att det inte är så enkelt och inte kommer med något eget, med en sådan kommentar är det bara tomma ord. Du tror väl inte framgång i företagande är tur?
Men i vilken normal marknad som helst är marknadsföring och webb design en stor del av att lyckas. Med förutsättning att du har en bra produkt att erbjuda marknaden.
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Apr 3 2009, 10:57
Citat:
Nja, så enkelt är det ändå inte. Sen beror det ju också på vad man menar med tjäna pengar. För en del är någon tusenlapp om året helt okej men det är för många knappast värt att lägga möda på.

Japp, självklart menar jag att företagande är tur... Skärp dig.

Du skrev:

"Det är en lång väg, men har man kunskaper eller tillgång till design och marknadsföring av yppersta kvalitet så är det inte speciellt svårt. Ja då är inget område svårt i princip att tjäna pengar på."

Vad jag menade var givetvis att det finns en rad områden där det är oerhört svårt att tjäna några större pengar idag oavsett tillgång till marknadsföring och design (det senare är väl knappast något svåröverkomligt). Försök tjäna pengar på en annonsmarknad idag till exempel.
Oläst 2009-04-04, 02:00 #15
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -Maxjohan@Apr 3 2009, 22:54
Citat:
Citat:

Du skrev:

"Det är en lång väg, men har man kunskaper eller tillgång till design och marknadsföring av yppersta kvalitet så är det inte speciellt svårt. Ja då är inget område svårt i princip att tjäna pengar på."

Vad jag menade var givetvis att det finns en rad områden där det är oerhört svårt att tjäna några större pengar idag oavsett tillgång till marknadsföring och design (det senare är väl knappast något svåröverkomligt). Försök tjäna pengar på en annonsmarknad idag till exempel.
B locket AB

93,7 miljoner kronor i vinst 2007-12, varav, 55,43 % vinstmarginal.

Vet du något som inte jag vet om annonsmarknaden idag?
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-04, 03:31 #16
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Originally posted by RobinGbg@Apr 3 2009, 13:16
Jag har haft rätt sunkiga poker sidor genom åren och ändå lyckats få en del sales..
Men nu på senare dar har det vart lite svårare därför jag tänkt att satsa lite mer på denna sidan + en engelsk språkig.
Vissa månader kunde jag tjäna typ 3000:- på bara två sales..
Kan ju bara tänka mig vad större sidor som Poker.se, Poker.com Pokerlistings.se kan tjäna per dag..
Drömmen är ju att få 1 sale var tredje dag iallafall, hur svårt ska det vara egentligen?
Man kanske ska locka med en 50-100 freeroll varje månad?
Mvh

Jag är rätt insatt i poker affilliate världen och jag tror du måste på något sätt vakna upp och inse att du är 2-3år efter din tid. Det är nästan rent omöjligt att kunna leda google med sök ord inom just poker, bonusar, rakeback mfl. Finns väll kanske än sak som är lite svårare och det är porr... Sedan kommer poker

Din är kopplad till no deposit, jag jobbar som konsult åt två större poker bonus sidor. Och jag kan säga no deposit existerar så gott som inte idag, nu brukar det dock finnas att du kan få 50-100$ insatt på ditt konto om du klarar ett test hos en affilliate. Men dom pengarna tar han på egen ficka och då hoppas gå i vinst på sina spelare via en PRP plan.

Och vad jag märker börjar bli mer och mer vanligt är pokersiterna har blivit mycket snålare med CPA planer och spelare som då är ute efter (no deposit) lär väll knappast vara några storspelare eftersom dom faktiskt letar efter gratispengar.

Om du ni vill på något sätt kanske börja tjäna pengar på affiliatepoker är att du istället skall fokusera på kvalite istället för kvanitet och då ha en PRP plan och du förhandlar dig till grymma dealer med tanke på att du kanske då sitter med mer än 25-50(minst) highstakes spelare under dig. Hur du skall få tag på dessa får du klura ut själv.

Sedan kanske du kan vända dig istället till communityn som inte egentligen har en anknytning till poker och att du då förklarar för han som äger sidan att du vill hjälpa han med att börja tjäna pengar. Du lägger upp det så att det ända du kräver är att du får en del utav kakan. Det har väll blivit rätt populärt idag, på så sätt bygger du upp ett stort nätverk av spelare men kanske inte så ofta några highstakes utan du får istället rätt många.

Men nodeposit.se tror inte jag har en chans... Man kanske skulle kunna optimera den onpage och om du har tur kanske hamna top 60-80 när man söker no deposit på svenska google. Inlänkingar är då nästa steg och där ligger du minst 2års arbete efter.
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-04, 07:56 #17
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Apr 3 2009, 23:45
Citat:
Originally posted by -Maxjohan@Apr 3 2009, 22:54
Citat:
Citat:

Du skrev:

B locket AB

93,7 miljoner kronor i vinst 2007-12, varav, 55,43 % vinstmarginal.

Vet du något som inte jag vet om annonsmarknaden idag?
Där gav de ett bra exempel på varför det är svårt att tjäna pengar på en annonsmarknad idag. Intresset finns men bl.a Blockets dominans gör att du får jävligt svårt att tjäna några större summor.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-04, 20:21 #18
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGbg
Jag har haft rätt sunkiga poker sidor genom åren och ändå lyckats få en del sales..
Vissa månader kunde jag tjäna typ 3000:- på bara två sales..
Kan ju bara tänka mig vad större sidor som Poker.se, Poker.com *Pokerlistings.se kan tjäna per dag..
Man kanske ska locka med en 50-100 freeroll varje månad?
Mvh

Jag är rätt insatt i poker affilliate världen och jag tror du måste på något sätt vakna upp och inse att du är 2-3år efter din tid. Det är nästan rent omöjligt att kunna leda google med sök ord inom just poker, bonusar, rakeback mfl. Finns väll kanske än sak som är lite svårare och det är porr... Sedan kommer poker

Din är kopplad till no deposit, jag jobbar som konsult åt två större poker bonus sidor. Och jag kan säga no deposit existerar så gott som inte idag, nu brukar det dock finnas att du kan få 50-100$ insatt på ditt konto om du klarar ett test hos en affilliate. Men dom pengarna tar han på egen ficka och då hoppas gå i vinst på sina spelare via en PRP plan.

Och vad jag märker börjar bli mer och mer vanligt är pokersiterna har blivit mycket snålare med CPA planer och spelare som då är ute efter (no deposit) lär väll knappast vara några storspelare eftersom dom faktiskt letar efter gratispengar.

Om du ni vill på något sätt kanske börja tjäna pengar på affiliatepoker är att du istället skall fokusera på kvalite istället för kvanitet och då ha en PRP plan och du förhandlar dig till grymma dealer med tanke på att du kanske då sitter med mer än 25-50(minst) highstakes spelare under dig. Hur du skall få tag på dessa får du klura ut själv.

Sedan kanske du kan vända dig istället till communityn som inte egentligen har en anknytning till poker och att du då förklarar för han som äger sidan att du vill hjälpa han med att börja tjäna pengar. Du lägger upp det så att det ända du kräver är att du får en del utav kakan. Det har väll blivit rätt populärt idag, på så sätt bygger du upp ett stort nätverk av spelare men kanske inte så ofta några highstakes utan du får istället rätt många.

Men nodeposit.se tror inte jag har en chans... Man kanske skulle kunna optimera den onpage och om du har tur kanske hamna top 60-80 när man söker no deposit på svenska google. Inlänkingar är då nästa steg och där ligger du minst 2års arbete efter.
Tillåt mig säga.. skitsnack :P

Nejdå, allt är inte skitsnack.
Hoppas bara du inte konsultar som Sökmotorsoptimerare på dessa Pokersidor i dagsläget. :P Top 60-80.. :P Med inlänkar som de andra har 2 års försprång av..

Somna om :P
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-08, 06:38 #19
Validating

Validating

Så nu har det gått ett tag sedan jag köpte domänen och tänkte redovisa lite.

Har precis fixat ny design och skaffat ett forum så får hoppas på att lite folk registrerar sig.
Tänkte hålla en freeroll på en poker sida för att locka lite medlemmar.

Har tjänat cirka 2500:- som affiliate sedan jag skaffade sidan.

Sidan är inte 100% klar ännu, men ni kan ju ta er en titt i allafall och säga vad ni tycker.

http://nodeposit.se/

Vad jag förstått ligger min sida på plats #6-7 när man söker "nodeposit" på google "sidor från Sverige" och "sidor från Sverige"

För mig hamnar den på första sidan när man söker "i hela världen" på Google, men det kan väl inte stämma? Måste bara vara för mig, eller? Känns väldigt orealistiskt !
:blink:

Kan någon kolla upp det åt mig?
RobinGbg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-08, 13:33 #20
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by RobinGbg@Jun 8 2009, 04:38

För mig hamnar den på första sidan när man söker i hela världen på Google, men det kan väl inte stämma? Måste bara vara för mig, eller? Känns väldigt orealistiskt

Kan någon kolla upp det åt mig?

Plats 10 för mig med en sökning efter "no deposit" på google.se för "webben" (dvs inte bara sidor från sverige eller på svenska). Plats 8 på samma ställe för "nodeposit".
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017