FAQ |
Kalender |
2009-04-03, 11:57 | #11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2009-04-03, 14:16 | #12 | ||
|
|||
Validating
|
Jag tänkte på det, att vara Poker affiliate kan ju ge en del pengar.
Jag har haft rätt sunkiga poker sidor genom åren och ändå lyckats få en del "sales".. Men nu på senare dar har det vart lite svårare därför jag tänkt att satsa lite mer på denna sidan + en engelsk språkig. Vissa månader kunde jag tjäna typ 3000:- på bara två "sales".. Kan ju bara tänka mig vad större sidor som Poker.se, Poker.com & Pokerlistings.se kan tjäna per dag.. Drömmen är ju att få 1 sale var tredje dag iallafall, hur svårt ska det vara egentligen? Man kanske ska locka med en $50-$100 freeroll varje månad? Någon som har några tips? Mvh |
||
Svara med citat |
2009-04-03, 23:54 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Självklart är summan relativ från person till person och jag nämde även att marknaden var begränsad.
Varför säger du att det inte är så enkelt och inte kommer med något eget, med en sådan kommentar är det bara tomma ord. Du tror väl inte framgång i företagande är tur? Eller har du en extrem syn på att jag inte kan sälja kattdynga med dessa metoder. Ja, då har du nog rätt. Men i vilken normal marknad som helst är marknadsföring och webb design en stor del av att lyckas. Med förutsättning att du har en bra produkt att erbjuda marknaden. Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-04-04, 00:45 | #14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Du skrev: "Det är en lång väg, men har man kunskaper eller tillgång till design och marknadsföring av yppersta kvalitet så är det inte speciellt svårt. Ja då är inget område svårt i princip att tjäna pengar på." Vad jag menade var givetvis att det finns en rad områden där det är oerhört svårt att tjäna några större pengar idag oavsett tillgång till marknadsföring och design (det senare är väl knappast något svåröverkomligt). Försök tjäna pengar på en annonsmarknad idag till exempel.
2009-04-04, 02:00 | #15 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
93,7 miljoner kronor i vinst 2007-12, varav, 55,43 % vinstmarginal. Vet du något som inte jag vet om annonsmarknaden idag? |
||||
Svara med citat |
2009-04-04, 03:31 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag är rätt insatt i poker affilliate världen och jag tror du måste på något sätt vakna upp och inse att du är 2-3år efter din tid. Det är nästan rent omöjligt att kunna leda google med sök ord inom just poker, bonusar, rakeback mfl. Finns väll kanske än sak som är lite svårare och det är porr... Sedan kommer poker Din är kopplad till no deposit, jag jobbar som konsult åt två större poker bonus sidor. Och jag kan säga no deposit existerar så gott som inte idag, nu brukar det dock finnas att du kan få 50-100$ insatt på ditt konto om du klarar ett test hos en affilliate. Men dom pengarna tar han på egen ficka och då hoppas gå i vinst på sina spelare via en PRP plan. Och vad jag märker börjar bli mer och mer vanligt är pokersiterna har blivit mycket snålare med CPA planer och spelare som då är ute efter (no deposit) lär väll knappast vara några storspelare eftersom dom faktiskt letar efter gratispengar. Om du ni vill på något sätt kanske börja tjäna pengar på affiliatepoker är att du istället skall fokusera på kvalite istället för kvanitet och då ha en PRP plan och du förhandlar dig till grymma dealer med tanke på att du kanske då sitter med mer än 25-50(minst) highstakes spelare under dig. Hur du skall få tag på dessa får du klura ut själv. Sedan kanske du kan vända dig istället till communityn som inte egentligen har en anknytning till poker och att du då förklarar för han som äger sidan att du vill hjälpa han med att börja tjäna pengar. Du lägger upp det så att det ända du kräver är att du får en del utav kakan. Det har väll blivit rätt populärt idag, på så sätt bygger du upp ett stort nätverk av spelare men kanske inte så ofta några highstakes utan du får istället rätt många. Men nodeposit.se tror inte jag har en chans... Man kanske skulle kunna optimera den onpage och om du har tur kanske hamna top 60-80 när man söker no deposit på svenska google. Inlänkingar är då nästa steg och där ligger du minst 2års arbete efter. |
||
Svara med citat |
2009-04-04, 07:56 | #17 | |||||
|
||||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||||
Svara med citat |
2009-04-04, 20:21 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nejdå, allt är inte skitsnack. Hoppas bara du inte konsultar som Sökmotorsoptimerare på dessa Pokersidor i dagsläget. :P Top 60-80.. :P Med inlänkar som de andra har 2 års försprång av.. Somna om :P |
||
Svara med citat |
2009-06-08, 06:38 | #19 | ||
|
|||
Validating
|
Så nu har det gått ett tag sedan jag köpte domänen och tänkte redovisa lite.
Har precis fixat ny design och skaffat ett forum så får hoppas på att lite folk registrerar sig. Tänkte hålla en freeroll på en poker sida för att locka lite medlemmar. Har tjänat cirka 2500:- som affiliate sedan jag skaffade sidan. Sidan är inte 100% klar ännu, men ni kan ju ta er en titt i allafall och säga vad ni tycker. http://nodeposit.se/ Vad jag förstått ligger min sida på plats #6-7 när man söker "nodeposit" på google "sidor från Sverige" och "sidor från Sverige" För mig hamnar den på första sidan när man söker "i hela världen" på Google, men det kan väl inte stämma? Måste bara vara för mig, eller? Känns väldigt orealistiskt ! :blink: Kan någon kolla upp det åt mig? |
||
Svara med citat |
2009-06-08, 13:33 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |